Vilniaus savivaldybė rengs naują planą, kuris turėtų pagerinti dviračių takų infrastruktūrą. Skeptikai sako, kad planų jau ir taip priruošti pilni stalčiai, o pažangos šioje srityje – jokios.
50 papildomų kilometrų
Vilniaus miesto savivaldybė projektui „Vilniaus miesto dviračių takų specialiojo plano parengimas“ įgyvendinti skirs keliasdešimt tūkstančių litų, nors esamiems takams sutaisyti lėšų iki šiol nerado. Visas projektas kainuos kone pusę milijono litų.
„Vilniuje dviračių takų tinklas siekia 113 km. Pabaigus “EuroVelo 11„ dviračių trasos paskutinius etapus ir Neries krantinės rekonstrukciją, šis tinklas būtų išplėstas beveik dvigubai, būtų nutiesta dar daugiau nei 50 km naujų dviračių takų. Specialiojo plano parengimas yra būtina sąlyga tam, kad miestas galėtų gauti ES finansavimą šiems projektams įgyvendinti“, – vakar paskelbė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Frankas Wurftas mano, kad chaotiškai takų išraizgytame Vilniuje detalus dviračių takų planas reikalingas, tačiau nerimauja, kad planas atsiras, o jam įgyvendinti pinigų vėl nebus arba jie prapuls „pakeliui“. Dviratininkų bendrijos narys taip pat prisiminė, kad toks planas, jo manymu, sostinėje jau buvęs.
Viskas tęsis ilgai
„Pagal įstatymus šis planas reikalingas. Yra takų schema, kuri nėra patvirtinta, bet kad takai atsirastų ten, kur jie yra pažymėti toje schemoje, – jau kitas etapas. Detalus planas jau buvo padarytas prieš kelerius metus, bet nebuvo oficialiai patvirtintas, tai gal jam pataisų reikia? – svarstė F.Wurftas. – Planas tikrai reikalingas, kitas klausimas – kiek jis turėtų kainuoti, iš kur dabar pinigai atsirado ir kas bus daroma toliau, nes pinigų biudžete nėra. Be to, viskas tikriausiai tęsis kelerius metus – planavimas, tvirtinimai, dokumentai...“
Panašios nuomonės laikosi ir kai kurie sostinės politikai. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė Birutė Galinienė per tarybos posėdį šių metų gegužę yra sakiusi, kad „Vilnius dviratininkams yra visiškai beviltiškas miestas“. „Dviračių takų kokybė tikrai toli gražu nėra tokia, kokia turėtų būti civilizuotame mieste. <...> Reikšmingų pokyčių, kokių tikisi dviratininkai, pažadėti negalime, tam šiemet biudžete nėra lėšų“, – tuomet atsakė miesto meras Artūras Zuokas.
Pinigų staiga surado
Tačiau savivaldybės biudžete staiga atsirado keliasdešimt tūkstančių litų dviračių takų specialiojo plano parengimo projektui.
Projektu, Vilniaus miesto savivaldybės teigimu, siekiama efektyviai panaudoti ES fondų paramos lėšas. Be šio plano, anot savivaldybės atstovų, miestas negalėtų gauti ES paramos dviračių takams mieste tiesti.
„Be specialiojo plano parengimo Vilniaus miestas negalės teikti paraiškų ir gauti ES finansavimo 2014–2020 m. dviračių takams tiesti mieste“, – „Vilniaus dienai“ sakė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.
Dviračių takų specialiojo plano sostinėje parengimo projekto preliminari vertė – 470,588 tūkst. litų. Plano parengimas bus finansuojamas ES (85 proc.) ir Vilniaus miesto savivaldybės (15 proc.) lėšomis.
T.Kamaitis paaiškino, kad miestas iki šiol bendro specialiojo dviračių tako neturėjo.
„Vilniaus taryba 2004 m. gruodžio 15 d. buvo patvirtinusi tik kelių atskirų dviračio takų specialiuosius planus“, – teigė T.Kamaitis.
Giriasi projektais
Kaip skelbia Vilniaus miesto savivaldybė, šiuo metu jau įrengtas pirmasis „EuroVelo 11“ dviračių trasos ruožas, kuris driekiasi 8,2 km Neries krantine. Antrosios dviračių trasos dalies ilgis bus apie 18,32 km. Ji turės eiti nuo Gedimino prospekto ir Dainavos gatvės sankryžos A.Mickevičiaus ir Birutės gatvėmis, per Vingio parką, Eigulių gatve, Neries upės pakrante, palei Savanorių prospektą, Titnago gatvę, senuoju Kauno keliu, per Panerių mišką, palei Kirtimų, Žarijų gatves, Trakų Vokės parką ir šalia Liepų alėjos iki miesto ribos ties Lentvariu. Trečiosios „EuroVelo 11“ trasos dalies ilgis bus 9,1 km. Ši trasa suprojektuota nuo Trinapolio vienuolyno iki Žaliųjų Ežerų gatvės ir nuo Dvariškių kaimo iki Avietyno, Krakiškių gatvių sankryžos.
Naujausi komentarai