Už automobilių stovėjimą sostinėje teks mokėti euru brangiau?

Vilniaus savivaldybėje svarstomi planai euru branginti automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje, taip pat ketinama plėsti ir brangiausias zonas, apmokestinti aikšteles prie miesto paplūdimių.

Taip siekiama mažinti automobilių srautą bei taršą sostinės centre vietoje to siūlant ekologiškas transporto priemones.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pateiktame plane numatyta, kad brangiausioje mėlynojoje zonoje statyti automobilį valandai kainuotų 3,5 euro, raudonojoje – 2,5 euro. Šiuo metu šiose zonose statyti automobilį atitinkamai kainuoja 2,5 ir 1,5 euro.

Taip pat didėtų įkainiai paliekant automobilį mokamoje vietoje visai dienai, išsiperkant stovėjimo vietą metams.

Geltonojoje zonoje automobilių stovėjimas brangtų nuo dabartinių 60 centų iki 90 centų už valandą, žaliojoje – nuo 30 iki 50 centų.

Taip pat norima gerokai išplėsti teritoriją, kurioje būtų taikomi didžiausi tarifai. Brangiausioji mėlynoji zona apimtų visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apimtų visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, driektųsi palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.

Raudonoji zona apimtų Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį.

Siekiama apmokestinti ir stovėjimo aikšteles prie miesto paplūdimių Valakampiuose prie Neries, prie Balsio, Balžio, Tapelių ežerų. Čia siūloma įvesti geltonąją zoną. Pačios aikštelės būtų tvarkomos, ženklinamos stovėjimo vietos.

Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas tikina, kad „Susisiekimo paslaugų“ siūlymai dar bus koreguojami ir „bus pasirinktas santūresnis kelias, nei pristatymo medžiagoje“.

Drastiškų pakeitimų, kai kai kur net iki 120 proc. didėja kaina, mes nepalaikome.

„Bet pagrindinis motyvas – tarybos priimtas sprendimo projektas, kuriuo, jei piko metu tam tikroje parkingo zonoje užimtumas yra didesnis nei 80 proc., miestas įsipareigoja peržiūrėti kainas ir pačias zonas. Vilniuje tų vietų, kur užimtumas yra net didesnis nei 85 proc., pakankamai nemažai ir kai kurie žmonės nerasdami vietų pasistatyti mašinoms važinėja aplinkui taip sukeldami oro, triukšmo ir kitokią taršą“, – teigė V. Mitalas.

Anot jo, antradienį ir trečiadienį vyks šių planų aptarimas ir greičiausiai bus pasirinkta viena iš dviejų alternatyvų: arba plėsti brangiausias zonas, arba didinti kainą.

„Gali būti ir tam tikra jų kombinacija“, – tvirtino vicemeras.

Paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkė „darbietė“ Ieva Kačinskaitė - Urbonienė BNS teigė, kad šie „radikalūs pakeitimai“ jos vadovaujame komitete greičiausiai bus atmesti jau trečiadienį. Komitetas paskirtas pagrindiniu nagrinėti klausimą dėl automobilių stovėjimo įkainių.

„Koalicija sutarėme, kad rinksimės vieną arba kitą kelią: plėsime zoną arba didinsime kainą. Manome, kad jei viena iš priemonių ją įgyvendinus neduos naudos, galima judėti link kitos. Bet drastiškų pakeitimų, kai kai kur net iki 120 proc. didėja kaina, mes nepalaikome“, – sakė ji.

„Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė BNS pripažino, kad nemažas politines diskusijas sukėlęs siūlymas gali būti švelninamas.

„Nežinau, kokiu keliu bus pasirinkta eiti, dėl to negaliu komentuoti, ar bus pasiektas norimas rezultatas, ar ne. Dar vyksta ekonominis skaičiavimas, bet buvo įvertinta viskas – ir tarša, ir laisvos vietos, platesniu mastu“, – teigė ji.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių