- Laura Čyžiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus taksi bendrovės pašiurpo išvydusios Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) pasiūlymą: už vieną automobilio vietą prie atvykimo terminalo prašoma 3 tūkst. litų mėnesiui, nors Vilniaus savivaldybė tėra numačiusi ne didesnį nei 125 litų mėnesio mokestį.
24 kartus daugiau
"Vilniaus dienos" žiniomis, vakar paaiškėjo trys konkurso, kuris baigėsi vakar, laimėtojai, dvejus metus teiksiantys taksi paslaugas prie TVOU atvykimo terminalo. Tačiau nė vienas jų nepanoro įsigyti brangaus viso penkių vietų paketo, kainuojančio 15 tūkst. litų (kaina be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).
Pavyzdžiui, "Martono taksi" nusprendė greta oro uosto atvykimo terminalo turėti vieną vietą. Kas yra kiti du laimėtojai ir kiek jie įsigijo vietų, kol kas neviešinama. Aišku, kad iš prabangių devynių prie atvykimo terminalo esančių vietų net keturios yra laisvos. Mat norinčių teikti paslaugas prie oro uosto viltis atšaldė kosminiai įkainiai.
Praėjusių metų gruodžio viduryje Vilniaus taksi paslaugas teikiančioms bendrovėms VTOU išplatino pranešimą: norintys teikti paslaugas prie atvykimo terminalo tesusimoka už kiekvieną automobilio vietą po 3 tūkst. litų per mėnesį be PVM.
Iš viso bendrovėms siūlyta įsigyti iki penkių automobilių vietų iš įrengtų devynių, esančių šalia atvykimo terminalo. Įsigyta teise teikti paslaugas greta atvykimo terminalo viena bendrovė galėtų naudotis ne ilgiau nei dvejus metus. Vadinasi, per šį laikotarpį TVOU iš bendrovių iš viso galėtų gauti 648 tūkst. litų. Neatsižvelgta į tai, kad ir oro uostas, ir apmokestintos aikštelės įrengtos ant valstybinės žemės. Šią TVOU valdo patikėjimo teise.
Be to, greta atvykimo terminalo esančios automobilių vietos priskirtos baltajai zonai. Miesto taryba 2008 m. nustatė, kad šioje zonoje už automobilio stovėjimą galima per mėnesį rinkti ne daugiau nei 125 litus, arba 24 kartu mažiau, nei užsiprašė oro uostas.
Nemokamų vietų nebus
Be kainos, iškelta ir kitų reikalavimų: norinčių dirbti oro uoste taksi įmonių automobiliai turi būti ne senesni kaip 2005 m. ir techniškai tvarkingi. Taksi automobiliai turi atitikti teisės aktų nustatytus ženklinimo standartus, turi būti aiškiai identifikuota taksi paslaugas teikianti įmonė. Pageidautina, kad automobilių spalva ir markė būtų vienoda. Keliami reikalavimai ir personalui: tvarkinga apranga, mandagus elgesys, mokėti lietuvių ir bent vieną užsienio kalbą.
Į TVOU kvietimą dalyvauti pirkimo konkurse taksi bendrovės atsiliepti galėjo iki gruodžio 29-osios, tačiau tokių atsirado vos dvi, kurių viena – "Martono taksi". TVOU buvo priverstas pratęsti terminą iki šių metų sausio 12-osios, tačiau rezultatas vėl tas pats. Mat kosminė kaina ir reikalavimai atbaidė kone visas Vilniaus taksi bendroves.
Oro uosto vadovybei teko rengti naują atranką, kuri paskelbta sausio 25-ąją ir baigėsi vakar, vasario 8-ąją. Taip pat buvo pakoreguotos atrankos sąlygos: vietoj penkerių metų senumo automobilio leista paslaugas teikti ne senesniu nei 2002 m. automobiliu.
Savivaldybė sausio pabaigoje buvo siūliusi ir daugiau korekcijų. Vėl baksnota į per didelį įkainį už automobilio vietą. Taip pat derėtasi ir dėl vietų kitoms, atrankoje nepajėgiančioms dalyvauti, taksi bendrovėms.
Šioms kiek tolėliau nuo atvykimo terminalo buvo numatytos penkios neapmokestintos vietos F.Vaitkaus gatvėje, prie traukinuko, važiuojančio Oro uostas–geležinkelio stotis, stotelės. Šioje vietoje kitos bendrovės nemokamai galėtų ne tik atvykti pagal iškvietimą paimti keleivio, bet ir jų lūkuriuoti. Mat dabar visoje TVOU teritorijoje kitiems taksi automobiliams stovėti draudžiama. Tačiau nė į vieną Vilnius valdžios pasiūlymų oro uosto vadovybė neatsižvelgė.
Kaltina verslo žlugdymu
Tokios sunkmečiu drastiškos sąlygos papiktino kone visas Vilniaus taksi bendroves. Trys sostinės taksi bendrovių asociacijos ir Vilniaus taksi darbuotojų profesinė sąjunga skundais dėl žlugdomo verslo nuklojo savivaldybės rašomuosius stalus.
"Tai tegul ima mokesčius ir iš autobusų, kurie keleivius į oro uostą atveža!" – piktinosi sostinės taksi vežėjų asociacijos "Sosveta" prezidentas Romualdas Bieliauskas.
"Juokinga, kad iš įmonių, kurios ir taip vos galą su galu suduria, dar norima imti mokesčius. Aišku, kad tai – neteisėta. Reikalavimas turėti ne senesnius kaip penkerių metų automobilius irgi nerealus. Mes neuždirbame tokių pinigų nei naujiems automobiliams, nei jų eksploatacijai. Įsigiję tokių automobilių žlugtume", – tikino "Sosvetos" prezidentas.
Vilniaus taksi bendrovių poziciją palaiko ir Vilniaus miesto savivaldybė. Ne viename susitikime su TVOU ir taksi bendrovių atstovais miesto valdžia laikėsi pozicijos, kad taksi paslauga yra vieša, oro uosto teritorija – taip pat, todėl apie mokestį už automobilio vietą prie atvykimo terminalo negali būti nė kalbos. Esą nežmoniški įkainiai už vietą nedelsiant išprovokuotų įkainių už vieną kilometrą pabrangimą.
"Sutinku, kad taksi automobiliai turi būti ne senesni nei 2002 m. Tai susiję ir su keleivių saugumu, ir su Vilniaus įvaizdžiu. Tegul bendrovės susitvarko automobilius, persidažo viena spalva ir važiuoja. Tačiau dėl mokesčio už vietą nesutinku. Neįsivaizduoju, kiek reikia uždirbti, kad galėtum atiduoti 3 tūkst. litų už vieną automobilį. Tai koks tarifas bus? Tai – taksi verslo žlugdymas. Mokesčio išvis neturi būti. Antraip juk ir savivaldybė galėtų apmokestinti visas taksi stovėjimo aikšteles mieste. Jei oro uostas – 3 tūkst. litų, prie Rotušės, tarkime, būtų 1 tūkst. litų, Antakalnyje – 500 litų. Absurdas!" – piktinosi savivaldybės Komunalinio ūkio departamento direktorius Virginijus Pauža.
Komentuoti susidariusios padėties oro uosto atstovai vakar nepanoro.
Ričardas Kriukovas
Bendrovės "Martono taksi" direktorius
Tikėjomės, kad oro uostas atsižvelgs į pastabas dėl mokesčio. Per išplėstinį posėdį buvo išsakyta nuomonė, kad nė viena pusių nėra nusiteikusi šiuo metu drastiškai kelti kainų. Bet į pastabas nebuvo atsižvelgta.
Anksčiau mes oro uostui už aikšteles ir jų priežiūrą per mėnesį mokėjome apie 1 tūkst. litų. Dabar – 3 tūkst. litų už vieną vietą. Labai daug, todėl mes konkurse dalyvavome labai simboliškai – nupirkome tik vieną vietą. Esame priversti bent vieną vietą turėti prie atvykimo terminalo, nes bendrovės užsako pas mus pasitikti atvykstantį svečią su lentele ir panašiai. O sąlygos tokios, kad nėra kur oro uoste pastatyti automobilio. Tai vien dėl to tą vieną vietą ir nupirkome.
Pabandysime, žiūrėsime, ar atsipirks. Gal įkainius kelsime. Dabar iš oro uosto be iškvietimo kelionė kainuoja 2,5 lito už kilometrą. Išlaidų už vietą prie oro uosto tai nepadengtų, todėl gali tekti kelti įkainį mažiausiai iki 5–6 litų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nupuoštoms eglutėms Vilniuje – virš šimto surinkimo taškų
Nors šventės dar nesibaigia, bet jau verta pagalvoti, kur teks dėti po švenčių nupuoštą eglutę. Nuo sausio 4 d. vilniečiai jau galės nupuoštas eglutes nešti į artimiausią jų surinkimo vietą. Kaip pranešė s...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą6
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...
-
Savivaldybės planai populiariame Vilniaus rajone sukėlė pyktį: kiek kainuos gyventojams2
Vilniaus savivaldybė siekia išsaugoti paveldu laikomą Šnipiškių medinę architektūrą. Ateityje čia, esą, turėtų kurtis verslai, kavinės, toliau kilti mediniai pastatai. Tačiau plėtotojai tokią miesto valdžios viziją peikia. ...