- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sklandesniam viešojo transporto judėjimui – dar daugiau A juostų sostinės gatvėse
-
Sklandesniam viešojo transporto judėjimui – dar daugiau A juostų sostinės gatvėse
-
Sklandesniam viešojo transporto judėjimui – dar daugiau A juostų sostinės gatvėse
-
Sklandesniam viešojo transporto judėjimui – dar daugiau A juostų sostinės gatvėse
Vilniuje planuojama įrengti dar 11 susisiekimą su centro prieigomis gerinančių viešojo transporto eismo juostų. Tai – sostinės darnaus judumo mieste plano dalis: patogesnis ir greitesnis viešojo transporto eismas išskiriamas kaip vienas prioritetų. A juostos Vilniuje šiuo metu sudaro 36 kilometrus, o įrengus visas numatytąsias papildomas atkarpas jų tinklas mieste viršys 42 kilometrus.
„Norime, kad kelionės Vilniuje taptų dar greitesnės ir patogesnės visiems eismo dalyviams, dėl to eismą organizuojame taip, kad pokyčiai lemtų visą teigiamų permainų grandinę. Ilgesnės A juostos padės viešajam transportui greičiau pasiekti kelionės tikslą, kartu – trumpinti didelės dalies vilniečių kelionės laiką. Tai leis miestiečiams drąsiau rinktis viešąjį transportą ar kombinuoti keletą skirtingų kelionės būdų, mažinti neigiamą transporto taršos poveikį aplinkai ir gyvenimo kokybei, tai yra – didinti eismo saugumą, gerinti miesto ekologinę būklę“, – sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.
Šešios iš suplanuotųjų viešojo transporto juostų bus įrengiamos ES lėšomis – jos mieste atsiras per 2021 metus. Likusios A juostos bus finansuojamos savivaldybės ir privačių investuotojų – jų įrengimas numatytas iki 2022 metų. Šiemet toliau tęsis A juostų projektavimo, projektinių pasiūlymų viešinimo ir statybos leidimų gavimo darbai. Visą A juostų įrengimo sostinėje žemėlapį galima rasti čia, pasirinkus meniu sluoksnį „Viešasis transportas“.
Transporto temoje rasite informaciją apie rinkliavos zonas, kiss and ride stoteles, vaizdo stebėsenos vietas, viešąjį transportą, dviračių trasas, eismo įvykius, juodąsias dėmes.
A juostų plėtra numatyta šiose gatvių atkarpose
1. T. Narbuto g. tarp Laisvės pr. ir Erelių g. (Konstitucijos pr.)
2. Ozo g. tarp Gelvonų g. ir Kernavės g.
3. Kareivių g. tarp Verkių g. ir Kalvarijų g.
4. Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių g. ir Žalgirio g. (Trimitų g.)
5. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. (Trimitų g.) ir Konstitucijos pr.
6. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g.
7. Pilaitės pr. tarp V. Pociūno g. ir Sietyno g.
8. Šeimyniškių g. tarp Kalvarijų g. ir Tuskulėnų g.
9. Šeimyniškių g. tarp Tuskulėnų g. ir Kalvarijų g.
10. Buivydiškių g. tarp Dūkštų g. ir Ozo g.
11. V. Kudirkos g. tarp J. Basanavičiaus g. ir J. Jasinskio g.
Naujausi keleivių ir transporto srautų tyrimai rodo, kad centrinėje miesto dalyje viešuoju transportu pervežama kelis kartus daugiau keleivių, nei jų pravažiuoja asmeniniais automobiliais. Plečiant A juostų tinklą bus taikomi kompleksiniai sprendimai – juostų atsiras daugiau, planuojama stiprinti ir kontrolės mechanizmus. Be to, įvertinus eismo srautus, tam tikrose vietose šiuo metu esamos bendro transporto eismo juostos bus skiriamos viešajam transportui. Toks sprendimas preliminariai numatytas Kalvarijų, Šeimyniškių, V. Kudirkos gatvių atkarpose – tikslesni planai paaiškės pradėjus projektavimo darbus.
Kitose šalyse pritaikytų analogiškų sprendimų rezultatas yra ne tik sumažėję transporto taršos rodikliai, bet ir didesnis pėsčiųjų skaičius – centrinės miestų dalys dėl jų tampa gyvesnės, jaukesnės. Visa tai lemia ir teigiamus ekonominius rodiklius bei aktyvesnę darnaus judumo plėtrą mieste.
„Viešojo transporto eismo juostos įrengiamos vertinant daug rodiklių. Pirmiausia – keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat ir įtaką bendrai susisiekimo sistemai, jos pralaidumui. Mūsų tikslas yra ir toliau gerinti kokybinį kelionių viešuoju transportu lygį – mieste jau gausu naujų autobusų, troleibusų, atnaujinimas nesustos ir toliau. Kartu siekiame trumpinti ir kelionės trukmę, sudaryti kuo patogesnes sąlygas keleiviams judėti darniau“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Miesto centre kuriami nauji verslo centrai, statomi gyvenamieji namai, todėl trauka į centro prieigas ateityje tik augs. Esama gatvių struktūra nebus pajėgi patenkinti visų norinčiųjų čia atvykti automobiliu – jau dabar piko metu formuojasi spūstys ir vilniečiams tenka laiką leisti jose.
Eismo organizavimo specialistai atkreipia dėmesį, kad plėsti gatves miesto centrinėje dalyje nėra efektyvu. Kaip rodo daugelio šalių patirtis, vien platinimas nediegiant papildomų eismo organizavimo sprendimų nėra ilgalaikis, nes praplatintos gatvės netrukus vėl užsipildo automobiliais. Šiuo metu viename automobilyje sostinėje važiuoja vidutiniškai 1,4–1,6 žmogaus.
Prioritetas viešajam transportui Kalvarijų gatvėje
Kalvarijų gatvėje, kur viešajam transportui jau anksčiau skirta viena bendro transporto eismo juosta nuo P. Lukšio iki Žalgirio gatvių, tokios atkarpos suplanuotos ir nuo Žalgirio gatvės iki Konstitucijos prospekto. Jos atsiras šiuose ruožuose: nuo Šeimyniškių iki Žalgirio gatvių, nuo Žalgirio gatvės iki Konstitucijos prospekto, nuo Žalgirio iki Treinio gatvių. Šių atkarpų projektavimo darbai turėtų būti baigti per 2020 m., o pats daugumos atkarpų įrengimas preliminariai planuojamas 2021 m.
Minėtų atkarpų eismo pakeitimų poveikis buvo analizuojamas atskirai, investiciniame projekte buvo vertinamos jų kombinacijos, taip pat – privačių investuotojų darbų planai, galimi sudėtingesni projektavimo iššūkiai.
Eismo srautų skaičiavimus ir analizes SĮ „Vilniaus planas“ bei SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliko ne tik Kalvarijų, bet ir kitose gatvėse, kuriose nagrinėta A juostų atsiradimo galimybė. Kareivių gatvėje jau įvyko ir vienos iš suplanuotų A juostų projektinių pasiūlymų viešinimas visuomenei bei pradėti vykdyti tolesni projektavimo darbai.
Apskaičiuota, kad Kalvarijų gatvės atkarpoje nuo Šeimyniškių iki Žalgirio gatvių piko metu viešuoju transportu vidutiniškai pervežami 1322 keleiviai per valandą, o automobiliu pravažiuoja apie 1179 keleiviai per valandą. Nors viešuoju transportu pervežamų keleivių skaičius yra didesnis, tačiau piko metu jo greitis šioje atkarpoje krenta daugiau nei 30 proc., o važiavimo laikas vidutiniškai pailgėja iki 40 proc. Dėl šių priežasčių sudėtinga užtikrinti punktualumą, kuris, miestiečių vertinimu, yra vienas svarbiausių rodiklių renkantis keliones viešuoju transportu. Skaičiuojama, kad A juostos įrengimas šioje atkarpoje per metus padėtų sutaupyti apie 967 darbo dienas keleivių laiko.
Kalvarijų gatvės atkarpa priešinga kryptimi – nuo Žalgirio iki Šeimyniškių gatvių – viešuoju transportu piko valandomis pervežama apie 1711, automobiliu – 1150 keleivių. Tačiau piko metu viešasis transportas važiuoja apie 60 proc. ilgiau nei įprastai, o greitis sumažėja apie 40 proc. Išvada – A juostos įrengimas padėtų keleiviams per metus sutaupyti apie 680 darbo dienų laiko.
Be to, analizuojant būsimos A juostos veiksmingumą Kalvarijų gatvėje, šalia Konstitucijos prospekto, suplanuota dar viena viešojo transporto stotelė tam, kad būtų pagerintos persėdimo galimybės ir centro prieigų pasiekiamumas. Numatoma ir Konstitucijos prospekto, Šeimyniškių, Kalvarijų gatvių sankryžos rekonstrukcija, kad atsiradus A juostoms būtų sklandžiai sureguliuotas visų srautų judėjimas.
Preliminariai planuojama, kad Kalvarijų gatvės A juostomis galės važiuoti taksi ir elektromobiliai – bus stebima, kaip pasiskirsto srautai ir kokią įtaką šio transporto judėjimas turi autobusams ir troleibusams. Stiprinant kontrolės mechanizmus, visame mieste planuojama palaipsniui atsisakyti tvarkos, leidžiančios A juostomis važiuoti 4+ automobiliams, nes jų kontrolės mechanizmas sudėtingas ir neefektyvus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus gatvių ir šaligatvių švarinimas kaip ant delno: galima stebėti žemėlapyje
Kaip ir kiekvieną pavasarį, taip ir šiemet – dešimtys valymo technikos automobilių zuja Vilniaus gatvėse valydami ir surinkdami susikaupusį smėlį ir dulkes nuo šaligatvių. Ir nors žiema dar apsireiškia mestelėdama sn...
-
Santaros klinikų prognozės: pasiektas susirgimų pikas gali išsilaikyti dvi savaites
„Vadinamoji trečioji banga, kurios tikėjomės ir kuriai rengiamės, auga ne palaipsniui, o didesniu nei įprasta pacientų skaičiumi“, – teigia Santaros klinikų direktorė valdymui Aušra Bilotienė Motiejūnienė. ...
-
Profesorius: lenktynes su virusu žmonija laimės, tačiau dabar labai trūksta medikų1
Profesorius Vytautas Kasiulevičius kreipėsi į gydytojus rezidentus ir išdėstė savo įžvalgas apie koronaviruso situaciją bei apribojimus. ...
-
Neįgaliuosius slaugantieji vilniečiai prieš skiepą turi užpildyti patikros anketas
Prieš registruojantis skiepui nuo COVID-19, neįgaliuosius ar sunkiai sergančiuosius slaugantys žmonės Vilniuje kviečiami įsirašyti skiepijimo sąrašus – užpildyti patikros anketas. ...
-
Norimos vakcinos sulaukę Vilniaus senjorai suplūdo skiepytis: neišvengta kalbų ir apie „AstraZeneca“2
Per pastarąsias dienas Vilniuje „Pfizer“ vakcina nuo koronaviruso paskiepyta tūkstantinė senjorų minia. Tačiau prie vakcinavimo centro lūkuriavę žmonės plūdo dėl nusidiekusios milžiniškos eilės, kurioje ne visi išlaikė r...
-
J. Basanavičiaus g. – laikini eismo ir viešojo transporto judėjimo pokyčiai
Balandžio 12–21 d. J. Basanavičiaus gatvėje Vilniuje dėl inžinerinių tinklų rekonstrukcijos darbų numatomi eismo ir viešojo transporto judėjimo pokyčiai. ...
-
Skiepytis registruojami vilniečiai, priklausantys visoms patvirtintoms prioritetinėms grupėms
Nuo šio ketvirtadienio Vilniuje skiepui gali registruotis visoms Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) patvirtintoms prioritetinėms grupėms priklausantys asmenys. Tarp jų – policijos pareigūnai, senjorai, pedagogai, abiturientai (18 metų ir v...
-
Iš keturių savivaldybių Vilniui ir Kaunui perskirstoma 2,9 tūkst. vakcinų5
Iš keturių savivaldybių Kaunui ir Vilniui ketvirtadienį perskirstoma atitinkamai 2,5 tūkst. ir 400 vakcinų dozių, pranešė Sveikatos apsaugos ministerija. ...
-
Vilniuje, Rinktinės gatvėje, visam laikui uždaroma „Maximos“ parduotuvė5
Nuo pirmadienio, balandžio 12 d., visam laikui duris užvers ne vienerius metus Vilniuje, Rinktinės g. 38, veikusi parduotuvė „Maxima X“. Sekmadienis bus paskutinė parduotuvės darbo diena, sakoma „Maximos“ pranešime. ...
-
Mobilumas Vilniuje: kaip atrodo pirmasis ir antrasis karantinas?
Stebint naujausias miestiečių mobilumo tendencijas, taip pat po Velykų atostogų palaipsniui atveriant daugiau švietimo ir ugdymo įstaigų, viešasis transportas nuo balandžio 12 d. sostinėje kursuos dažniau ir bus talpesnis – taip u...