Be to, pamažinta metinio viešojo transporto bilieto kaina: vietoj anksčiau patvirtintų 405 eurų, metinis bilietas visomis dienomis atsieis 342 eurus.
Už tokį sprendimą balsavo 28 tarybos nariai, prieš buvo 14, susilaikė šeši tarybos nariai.
Savivaldybės Infrastruktūros grupės vadovas Ilja Karužis per tarybos posėdį teigė, kad vieno euro kaina nustatyta atsižvelgiant išskirtinai į infliaciją, buvusią nuo 2013 metų.
„Visa kainodara sudėliota taip, kad (...) skatintų gyventojus rinktis ilgesnės trukmės bilietus“, – sakė jis.
I. Karužio teigimu, numatoma, kad Vilniaus viešajame transporte keleivių didės apie 5 proc. kasmet. Planuojama, kad iki 2030 metų kelionių bus apie 100 mln. daugiau nei praėjusiais metais
„Vilniaus viešasis transportas yra labai pelningai dirbanti įmonė, vien 2023 metais gryno pelno turėjo 9,7 mln. eurų. Tai leistų iš esmės kompensuoti kainų didėjimą iš įmonės lėšų, o ne perkelti vilniečių kišenėms“, – sakė „Laisvės ir teisingumo“ frakcijos seniūnas Vydūnas Sadauskas.
I. Karužio teigimu, uždirbamas lėšas įmonė planuoja investuoti į transporto priemonių atnaujinimą, paslaugų gerinimą.
Visa kainodara sudėliota taip, kad (...) skatintų gyventojus rinktis ilgesnės trukmės bilietus.
„Nedidindami kainų mes iš tikrųjų stagnuojame ir išlaikome tą sistemą visiškai neatitinkančia gyventojų interesų“, – teigė Infrastruktūros grupės vadovas.
Pusvalandžio trukmės bilietus kovą taryba panaikino, tačiau sulaukus gyventojų priekaištų Vilniaus meras konservatorius Valdas Benkunskas registravo siūlymą grąžinti minėtos trukmės bilietą.
Socialdemokratas Povilas Pinelis trečiadienį teigė, kad sostinės valdžios teiginiai, jog jie įsiklausė į vilniečių nuomonę ir grąžino pusvalandžio trukmės bilietus, yra akių dūmimas.
„Iš tikrųjų jūs neįsiklausėte, jūs radote būdą dar daugiau užsidirbti iš bilietėlių (...) jūs ateinate su 54 proc. kainos padidinimu nuo buvusio bilieto. Supraskite, tikiuosi, kad suprantate, kad ne minučių skaičius žmonėms svarbiausia, o kaina“, – teigė jis.
Tarybos sprendime pusvalandžio bilietas grąžintas neterminuotai, tačiau sostinės vadovas yra sakęs, jog jis galiotų iki 2027-ųjų.
Kaip BNS trečiadienį nurodė V. Benkunskas, tai susiję su planais Vilniuje įvesti viešojo transporto kelionių zonas.
„Šiuo metu esame paskelbę didžiausią sostinės istorijoje viešojo transporto paslaugų konkursą, kuris reikšmingai pagerins vilniečių kelionių kokybę visame Vilniuje. Tik kai galėsime užtikrinti patogų ir greitą viešąjį transportą net ir toliau nuo miesto centro nutolusiose teritorijose, tada svarstysime zonų mieste įvedimą – jis galėtų geriausiai atliepti individualius vilniečių poreikius“, – sakė sostinės vadovas.
„Ateityje dėl galimo zonų įvedimo bus išsamiai diskutuojama, įtraukiant ir vilniečius. Priimant sprendimus bus atsižvelgiama į jų nuomonę ir įpročius“, – pridūrė jis.
Kaip rašė BNS, grąžinto 30 minučių viešojo transporto bilieto kaina auga 35 centais – tiek pat, kiek ir branginamas valandos trukmės bilietas. Jis dabar kainuoja 90 centų, o nuo liepos kainuos – 1,25 euro.
Pagal naują kainodarą, nuo liepos vienos dienos bilietas kainuos 7,5 euro, trijų dienų – 13,5 euro, mėnesio – 38 eurus, trijų mėnesių – 110 eurų, anksčiau minėtas metinis bilietas – 342 eurus. Tai yra nuo keliasdešimties centų iki maždaug šimto eurų brangiau negu dabar.
Be to, „Statyk ir važiuok“ aikštelės tarifas kils iki 1,25 euro, atsiras nauji šeimos, renginių ar oro uosto, įvairių dydžių grupių bilietai, bus suvienodinta pradinukams ir senjorams virš 80 metų taikoma lengvatinė metinio bilieto kaina, ji sieks 10 eurų.
Kaip BNS anksčiau komentavo savivaldybė, padidinus viešojo transporto kainas papildomai numatoma surinkti apie 15 mln. eurų, jie būtų skirti visuomeninio transporto kokybei gerinti.
Sostinės savivaldybės duomenimis, praėjusiais metais iš bilietų gauta apie 34 mln. eurų pajamų, dotacijos iš miesto biudžeto siekė 84 mln. eurų.
Dėl viešojo transporto kainodaros pokyčių prie savivaldybės surengtos keturios protesto akcijos, pastaroji vyko balandžio pradžioje.
Tuo metu Vilniaus tarybos opozicijos atstovai registravo tarybos sprendimo projektą, kuriuo siūloma grąžinti 30 minučių bilietą už senąją kainą.
(be temos)
(be temos)