- Saulius Tvirbutas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno valdžia nesiims tokių radikalių permainų kaip sostinėje keičiant viešojo transporto sistemą, tačiau įdiegti įvairių naujovių žada dar šiais metais.
Paliks ramybėje
Neseniai Vilniaus mikroautobusų vairuotojai grasino streikais ir surengė piketą, protestuodami prieš sostinės valdžios planuojamas permainas. Ten ketinama iš esmės keisti maršrutinių taksi darbą – įtraukti juos į elektroninio bilieto sistemą ir taip išgyvendinti atsiskaitymą grynaisiais, galimus piktnaudžiavimus. Be to, pagal savivaldybės planą būtų palikti tik mikroautobusų maršrutai, kurie iš Vilniaus pakraščių ir priemiesčių privežtų keleivius iki pagrindinių transporto mazgų.
Vilniuje ir Kaune važinėja panašus skaičius maršrutinių autobusiukų – per 200.
Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad tokių radikalių permainų kaip sostinėje nežadama. „Elektroninio bilieto diegti maršrutiniuose taksi neketiname“, – teigė jis.
Bus greitųjų maršrutų
Kai kurie transporto sistemos pokyčiai Kaune ir Vilniuje bus panašūs. Antai Vilniaus meras Artūras Zuokas minėjo, kad vasarai numatyti keli greitieji maršrutai, kurie stos tik keliose tarpinėse stotelėse tarp galinių maršruto taškų. Sostinės vadovas mano, kad jie gali pakeisti mikroautobusus, kurie keleivių mėgstami, nes greičiau atvykstama į norimą vietą.
Kaune taip pat numatomi greitieji maršrutai, bet jie nebus konkuruojantys su mikroautobusais. „Kol kas numatėme vieną arba du maršrutus, kurie bus eksperimentiniai. Jei kauniečiai juos pamėgs, galvosime apie tolesnę jų plėtrą“, – kabėjo P.Keras.
Kol kas nenuspręsta, kokiose miesto dalyse šie maršrutai būtų diegiami. „Svarstome apie Šilainių ir Dainavos mikrorajono jungtį“, – tepasakė P.Keras.
Kursuos maži autobusai
Kauno valdžia, kaip ir sostinėje, ketina įdiegti naujų maršrutų, kuriais žmonės būtų vežami iš priemiesčių. Tačiau šios funkcijos nežada perleisti mikroautobusams. Vietoje to planuojama įsigyti mažų autobusų. „Manome, kad žmonėms bus daug patogiau ir pigiau, jei jie galės naudotis elektroniniu bilietu, kuris galioja tam tikrą laiką ir dėl to žmonėms nekainuos persėdimas iš vienos transporto priemonės į kitą“, – kalbėjo P.Keras.
Anksčiau būta kalbų mažinti arba išvis atsisakyti autobusų miesto centre, kad būtų mažiau teršiamas oras. „Gal atsisakysime kai kurių maršrutų miesto centre, kai Parodos gatvėje turėsime troleibusų liniją. Tačiau neturime tikslo iš centro išgyvendinti visus autobusus. Reikia skatinti gyventojus važinėti visu viešuoju transportu, kad nedidėtų automobilių srautai“, – įsitikinęs P.Keras.
Bausmė už sąstingį
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto vadybos katedros vedėjas Darius Bazaras mikroautobusų verslą didmiesčiuose vertina dvejopai. „Iš vienos pusės maršrutinių taksi įmonių negaila, kad jas skriaudžia Vilniaus valdžia, nes jos per daugelį metų taip ir nepatobulėjo: nėra stabilių grafikų, vežėjai nuolat įtariami mokesčių slėpimu, pagaliau daug kas juos kritikuoja dėl vairavimo stiliaus. Iš kitos pusės, tai gana patogi, greita transporto priemonė. Skirtingai nei troleibusuose ar autobusuose, keleiviui nereikia grūstis ir jaustis nemaloniai, jei šalia važiuoja neblaivūs, nešvarūs ar agresyvūs bendrakeleiviai“, – kalbėjo D.Bazaras.
Mokslininkas mano, kad savivaldybių tikslas turėtų būti bandymas suderinti skirtingas transporto rūšis. „Negalima sakyti, kad autobusas pranašesnis už troleibusą ir atvirkščiai. Autobusai jau gali būti mažai teršiantys. Troleibusai, nors ir neteršia oro, bet yra mažiau manevringi. Greitai ir patogiai važiuoti labai tinka mikroautobusai. Keleiviui reikia užtikrinti pasirinkimo teisę“, – įsitikinęs D.Bazaras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: 0,5 mln. eurų sankcija Vilniaus arkivyskupijos ekonomo tarnybai – neteisėta
Teismas pripažino, kad Vilniaus arkivyskupijos ekonomo tarnybai skirta daugiau nei 0,5 mln. eurų sankcija yra neteisėta. ...
-
Vilniuje – Lietuvos kariuomenės dienos rikiuotė ir karių paradas
Minint Lietuvos kariuomenės dieną šeštadienį Vilniuje įvyko iškilminga rikiuotė bei Lietuvos ir sąjungininkų karių paradas. ...
-
Sostinė ketina pratęsti galimybę ukrainiečiams viešuoju transportu važiuoti nemokamai4
Vilniaus miesto savivaldybės taryba ketina dar metams pratęsti galimybę nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti sostinės viešuoju transportu. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Keturioms Vilniaus rajono mokykloms perduoti nauji mokykliniai autobusai
Keturioms Vilniaus rajono savivaldybės mokykloms penktadienį perduoti nauji mokykliniai autobusai. ...
-
Vilniuje – maždaug dviejų dešimčių baltarusių protestas: norime, kad „vatnikų“ pelkė plėstųsi?11
Apie dvi dešimtys Lietuvoje reziduojančių baltarusių opozicijos atstovų penktadienį Vilniuje piketavo prie Europos Komisijos atstovybės siekdami atkreipti pasaulio dėmesį į tautiečių padėtį. ...
-
Vilniui – tarptautinis titulas: miestas išrinktas Europos Kalėdų sostine
Už kalėdinės dvasios puoselėjimą ir tradicijų persipynimą su naujovėmis Vilniui skirtas tarptautinis įvertinimas – kalėdinių miestų tinklo rengiamuose apdovanojimuose miestas tituluotas „Europos Kalėdų sostine 2025“. ...
-
Dronų verslo forume Vilniuje – ir Taivano įmonių atstovai
Vilniuje rengiamame dronų sektoriaus forume ketvirtadienį dalyvaus ir Taivano verslo delegacija, vadovaujama užsienio reikalų ministro Lin Chia-lungo (Lin Čia-lungo). ...
-
Vilniaus savivaldybė sulaukė 46 pranešimų apie saugumo spragas informacinėse sistemose
Sostinės valdžios surengto „Bug Bounty“ konkurso metu per dešimt darbo dienų programavimo entuziastai pateikė 46 pranešimus apie saugumo spragas Vilniaus savivaldybės informacinėse sistemose. ...
-
Vilniaus oro uostui penkeriems metams bus suteiktas simbolinis M. K. Čiurlionio vardas8
Vilniaus oro uostui nuo 2025-ųjų penkeriems metams bus suteiktas simbolinis kompozitoriaus ir dailininko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio vardas, trečiadienį nutarė Vyriausybė. ...