Kauno mikroautobusų vairuotojų žada neskriausti

Kauno valdžia nesiims tokių radikalių permainų kaip sostinėje keičiant viešojo transporto sistemą, tačiau įdiegti įvairių naujovių žada dar šiais metais.

Paliks ramybėje

Neseniai Vilniaus mikroautobusų vairuotojai grasino streikais ir surengė piketą, protestuodami prieš sostinės valdžios planuojamas permainas. Ten ketinama iš esmės keisti maršrutinių taksi darbą – įtraukti juos į elektroninio bilieto sistemą ir taip išgyvendinti atsiskaitymą grynaisiais, galimus piktnaudžiavimus. Be to, pagal savivaldybės planą būtų palikti tik mikroautobusų maršrutai, kurie iš Vilniaus pakraščių ir priemiesčių privežtų keleivius iki pagrindinių transporto mazgų.

Vilniuje ir Kaune važinėja panašus skaičius maršrutinių autobusiukų – per 200.

Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad tokių radikalių permainų kaip sostinėje nežadama. „Elektroninio bilieto diegti maršrutiniuose taksi neketiname“, – teigė jis.

Bus greitųjų maršrutų

Kai kurie transporto sistemos pokyčiai Kaune ir Vilniuje bus panašūs. Antai Vilniaus meras Artūras Zuokas minėjo, kad vasarai numatyti keli greitieji maršrutai, kurie stos tik keliose tarpinėse stotelėse tarp galinių maršruto taškų. Sostinės vadovas mano, kad jie gali pakeisti mikroautobusus, kurie keleivių mėgstami, nes greičiau atvykstama į norimą vietą.

Kaune taip pat numatomi greitieji maršrutai, bet jie nebus konkuruojantys su mikroautobusais. „Kol kas numatėme vieną arba du maršrutus, kurie bus eksperimentiniai. Jei kauniečiai juos pamėgs, galvosime apie tolesnę jų plėtrą“, – kabėjo P.Keras.

Kol kas nenuspręsta, kokiose miesto dalyse šie maršrutai būtų diegiami. „Svarstome apie Šilainių ir Dainavos mikrorajono jungtį“, – tepasakė P.Keras.

Kursuos maži autobusai

Kauno valdžia, kaip ir sostinėje, ketina įdiegti naujų maršrutų, kuriais žmonės būtų vežami iš priemiesčių. Tačiau šios funkcijos nežada perleisti mikroautobusams. Vietoje to planuojama įsigyti mažų autobusų. „Manome, kad žmonėms bus daug patogiau ir pigiau, jei jie galės naudotis elektroniniu bilietu, kuris galioja tam tikrą laiką ir dėl to žmonėms nekainuos persėdimas iš vienos transporto priemonės į kitą“, – kalbėjo P.Keras.

Anksčiau būta kalbų mažinti arba išvis atsisakyti autobusų miesto centre, kad būtų mažiau teršiamas oras. „Gal atsisakysime kai kurių maršrutų miesto centre, kai Parodos gatvėje turėsime troleibusų liniją. Tačiau neturime tikslo iš centro išgyvendinti visus autobusus. Reikia skatinti gyventojus važinėti visu viešuoju transportu, kad nedidėtų automobilių srautai“, – įsitikinęs P.Keras.

Bausmė už sąstingį

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto vadybos katedros vedėjas Darius Bazaras mikroautobusų verslą didmiesčiuose vertina dvejopai. „Iš vienos pusės maršrutinių taksi įmonių negaila, kad jas skriaudžia Vilniaus valdžia, nes jos per daugelį metų taip ir nepatobulėjo: nėra stabilių grafikų, vežėjai nuolat įtariami mokesčių slėpimu, pagaliau daug kas juos kritikuoja dėl vairavimo stiliaus. Iš kitos pusės, tai gana patogi, greita transporto priemonė. Skirtingai nei troleibusuose ar autobusuose, keleiviui nereikia grūstis ir jaustis nemaloniai, jei šalia važiuoja neblaivūs, nešvarūs ar agresyvūs bendrakeleiviai“, – kalbėjo D.Bazaras.

Mokslininkas mano, kad savivaldybių tikslas turėtų būti bandymas suderinti skirtingas transporto rūšis. „Negalima sakyti, kad autobusas pranašesnis už troleibusą ir atvirkščiai. Autobusai jau gali būti mažai teršiantys. Troleibusai, nors ir neteršia oro, bet yra mažiau manevringi. Greitai ir patogiai važiuoti labai tinka mikroautobusai. Keleiviui reikia užtikrinti pasirinkimo teisę“, – įsitikinęs D.Bazaras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

xxx

xxx portretas
na kas del kauno,ypac kauno rajono,tai situacija nera gera,mikriukai seni,aptriuse,vairuotojai nemandagus.Aisku jie dirba ne sau ,o seimininkui,juk nepaslaptis,kad ka surenka ,ta reikia atiduoti.kazkokia nesamoninga tvarka,negi negali zmogus dirbti pats sau,o grafika tikrai galetu sukontroliuoti savivaldybes transporto skyrius

Ar

Ar portretas
Ar ne dėl to nieko nekeis, kad galimai liko jau "savos" firmos? Kiek maršrutų sumažinta, žmonėms nepatogu. Gal pasakytų kodėl anksčiau į Romainius važiavo trys maršrutai ir buvo galima pasiekti tiesiogiai Centrą, Žaliakalnį, Aleksotą, o dabar liko tik vienas? Ir kaip žmonėms atvažiuoti iš Bivylių gatvės galo? Keli kilometrai iki stotelės reikia eiti?

lygis

lygis portretas
yra tvarkingu mikroautobusiuku ir nesvarbu, kad jie perdaryti is krovininiu ..... bet vienas kitas tvarkingai paruostas zmonems vezioti.... O YRA TOKIU , kad pasijauti, kaip tockeje...: langas nei vienas neatsidaro, vedinimo nera.... sedynes baisios, grindys dulketos ir nesvarios... o jei pirmu reisu vaziuoja buna prirukyta tiek, kad norisi islipti vos ilipus...... arba is vis trenkia toks smokas.... kad baisiakas..... panele dulkina...... pats vairuotojas amsmures.... Na kazkokius reikalavimus turetu valdzia jiems grieztinti....... Na, vienas kitas pasitaiko tvarkingas, svarus ir vairuotojas ir pati transporto priemone...... Tad siulymas nesklriausti, bet grieztinti reikalavimus!!!
VISI KOMENTARAI 20

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių