- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors iki Šv. Kalėdų liko tik kiek daugiau nei savaitė, neretai dovanų paieškoms ir pirkimui skiriamas būtent šis laikas, o tuomet švenčių laukimą ir pasiruošimo džiugesį užgožia didžiulės eilės ar brangaus laiko gaišimas spūstyse.
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento specialistai pataria, kaip to išvengti.
„Pagrindinės eismo spūsčių priežastys yra vis didėjantis transporto priemonių skaičius ir pasirinkimas keliauti asmeniniais automobiliais. Mūsų turimais duomenimis, kiekvienais metais transporto srautai Vilniuje tik auga – 2017 m. rugsėjį, palyginti su 2016 m rugsėju, sostinės gatvėse transporto priemonių padaugėjo 3 proc., o tai yra apie 8 tūkst. papildomų transporto priemonių“, – tikina Aleksej Apanovič, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas.
Didžiausios spūstys susidaro tose sankryžose, kuriose pastebimi intensyviausi transporto srautai. Remiantis Vilniaus miesto automatizuotos eismo valdymo sistemos duomenimis, Kalvarijų – Kareivių – Ozo g. sankryžoje užfiksuojama apie 85 tūkst. transporto priemonių per parą, Ukmergės – Geležinio Vilko g. sankryžoje – apie 80 tūkst., Ozo – Gelvonų g. sankryžoje – 76 tūkst., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g. sankryžoje – 70 tūkst., Laisvės pr. – T. Narbuto g. – Pilaitės pr. sankryžoje – apie 65 tūkst. transporto priemonių.
Kiekvienais metais transporto srautai Vilniuje tik auga – 2017 m. rugsėjį, palyginti su 2016 m rugsėju, sostinės gatvėse transporto priemonių padaugėjo 3 proc., o tai yra apie 8 tūkst. papildomų transporto priemonių.
Vis dėlto, didelis transporto priemonių skaičius gatvėse, dar labiau išaugsiantis šventiniu laikotarpiu, nėra vienintelė spūsčių susidarymo priežastis. Tad, siekiant sutaupyti laiko, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento specialistai šventiniu laikotarpiu pataria rinktis kelią per mažesnio intensyvumo sankryžas. Eismo spūsčių trukmė šiose sankryžose koreliuoja su darbo dienos piko laiku: rytinio piko metu 7.00 – 9.00 val., vakarinio piko metu 16.30 – 18.30 val. Mažesnio eismo intensyvumo sankryžose piko spūstys trunka trumpiau.
Šventiniu laikotarpiu rekomenduojama nekeliauti automobiliu po vieną, o planuoti bendras keliones su šeimos nariais. Pagrindinė eismo spūsčių priežastis yra didelis žmonių noras keliauti asmeniniais automobiliais, ir tai, jog 4 automobiliuose vidutiniškai važiuoja vos 5 asmenys, t. y. kiekvienas šeimos narys keliauja nuosavu automobiliu. Jeigu vidutinis kiekvieno automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto sumažėtų kone dvigubai.
Svarbu ir nuolat stebėti eismo situaciją bei laiku reaguoti į šviesoforo signalus. Beveik kiekvieno ciklo metu eismo organizavimo specialistai pastebi, kad užsidegus žaliam šviesoforo signalui pirmas automobilis pajuda tik po 2–3 sekundžių, antrasis – praėjus 3 sekundėms nuo pirmojo, o spūsčių metu tarpai tarp automobilių kartais siekia iki 40 m. Dėl tokių vairavimo įpročių eismo gaišatis susidaro net ir dienos metu, kuomet dėl sankryžų blokavimo ir vairuotojų neatidumo per 30 sekundžių degantį žalią šviesoforo signalą sugeba pravažiuoti vos 5–6 transporto priemonės, kai jų galėtų pervažiuoti bent dvigubai daugiau.
Vairuotojams svarbu susikaupti ir nesiblaškyti. Spūstyse rekomenduojama pasirinkti reikiamą eismo juostą iš anksto ir nesirikiuoti kaskart, kai pradeda judėti automobiliai kitoje juostoje. Papildomas manevravimas tarp eismo juostų sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykio tikimybė, sumažėja eismo juostų pralaidumas. Taip pat būtina laikytis saugaus atstumo tarp transporto priemonių, ypač esant šlapiai arba slidžiai kelio dangai.
Vis dėlto, jeigu nepavyko išlaikyti budrumo ir teko „pasibučiuoti“ su kitu automobiliu, eismo organizavimo specialistai ragina taupyti savo ir kitų eismo dalyvių laiką. Jeigu eismo įvykis techninis ir tikrai aiškus, eismo įvykio deklaracijoje užtenka nusibraižyti schemas ir pasirašyti deklaracijas, o likusią informaciją užpildyti patraukus transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip bus galima ramiai užpildyti likusias grafas, o taip pat nebus sutrikdytas kitų eismo dalyvių judėjimas.
Viešasis transportas taip pat neišvengia spūsčių, kaip teigia eismo organizavimo specialistai. Pasitelkiant turimą programinę įrangą SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nuolat stebi viešojo transporto eismą ir pastebi, kad viešojo transporto priemonės ilgiau užtrunka kelyje dėl spūsčių šiose gatvėse: Ukmergės g., Ozo g., Laisvės pr., Pilatės pr., Konstitucijos pr., Savanorių pr., Kalvarijų g., Olandų g., Justiniškių g., Antakalnio g., Šeimyniškių g., Žirmūnų g. Šiose gatvėse įsikūrę nemažai prekybos centrų ir parduotuvių, į kurias prieš šventes kur kas dažniau užsuka vilniečiai, todėl išauga ir spūsčių tikimybė.
Sudėtingos oro ir eismo sąlygos, eismo įvykiai, spūstys, transporto priemonių gedimai ir panašios priežastys sutrikdo ir viešojo transporto reguliarumą. Dažiausiai tai įvyksta, kai dėl eismo įvykio sustoja transporto eismas, ypač – tuose maršrutuose, kuriuose transporto eismo intervalas dažnas – kas 3–6 min. Tokia situacija dažniau gali susiklostyti greitųjų autobusų maršrutuose, taip pat 2, 7, 16 troleibusų maršrutuose – tuomet atsiranda viešojo transporto prastovų. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto keleiviams iš anksto dėkoja už supratingumą ir skatina savo kelionėms šventiniu laikotarpiu pasilikti rezervinio laiko.
Galiausiai, viskas priklauso nuo pačių eismo dalyvių ir supratingumo vienas kito atžvilgiu. Neretai pamirštama, jog eisme dalyvauja ir daugiau žmonių, kurie keliauja skirtingai ir taip pat skuba į darbus ar grįžti namo, pas savo artimuosius. Šventiniu laikotarpiu SĮ „Susisiekimo paslaugos“ ragina prisiminti liaudies patarlę – neskubėk, ir būsi pirmas. Susisiekimą Vilniaus mieste organizuojanti įmonė ragina neskubėti „nardyti“ iš vienos eismo juostos į kitą ar kovoti dėl stovėjimo vietos prekybos centro aikštelėje. Taip kiekvienas tikrai suspės ten, kur reikia, o ir šventės bus ramesnės bei džiaugsmingos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą4
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...