Gatvės teatro festivalis „Spot“: nuo ekspresyvių pasirodymų gatvėse iki eksperimentų

  • Teksto dydis:

Keturias dienas Vilniaus viešose erdvėse vyko ketvirtą kartą organizuotas tarptautinis gatvės festivalis „Spot“, kuriame pasirodymus surengė prancūzų, katalonų, belgų bei lietuvių atlikėjai.

Ketvirtadienį startavęs festivalis paruošė diskusiją-žaidimą, skirtą šių metų festivalio temai – „Judėjimas mieste“ ir vilniečius bei miesto svečius kvietė pasinerti ne tik į įspūdingus, parkūro, šiuolaikinio cirko pasirodymus, tačiau ir į individualius patyriminius eksperimentus, kurie gvildeno ir kiek rimtesnes judėjimo mieste temas.

Festivalio metu vyko net dvi edukacinės programos, per kurias lietuvių kūrėjai buvo kviečiami kartu su belgų choreografu Benjaminu Vanderwalle bei belgų „Be Flat“ kūrėjų komanda kurti viešose miesto erdvėse, iš naujo atrasti santykį su miesto apylinkėmis bei ištrūkti iš jiems įprastos aplinkos. Edukacijų rezultatai buvo viešai pristatyti ir festivalio auditorijai.

Prancūzų komanda „Decor Sonore“ Vilniaus gyventojus pakvietė į pasivaikščiojimą – „Urbaphonix“, kurio metu judančiame gatvės teatro pasirodyme suskambo miesto šiukšliadėžės, geležiniai vartai, autobusų stotelė, pro šalį važiuojantis dviratis ar net festivalio lankytojo batų raištelis.

Vilniaus gynybinės sienos bastėjoje visas festivalio dienas buvo galima pasinerti į utopines miesto planavimo idėjas, kurios taip niekada ir nebuvo įgyvendintos, o jų utopiniai modeliai tapo lietuvių kūrėjo Vlado Suncovo sukurtomis mini golfo žaidimo aikštelėmis.

Organizatorių nuotr.

Mažieji festivalio lankytojai savaitgalį leidosi į režisierės Kristinos Maurusevičiūtės spektaklį-kelionę Vilniaus gatvėmis, kuriame buvo galima išgirsti eilėraščius, išvysti neįprastus objektus ir naujai patirti Vilnių.

Daugybės festivalio lankytojų dėmesio sulaukė net tris kartus vykęs judantis gatvės teatro pasirodymas „Follow me“, kuris prasidėjo Geležinkelio g. 6 esančio pastato kieme ir į kurį buvo įtraukti visi į pasirodymą atkeliavę žiūrovai. Stoties rajone vykęs pasirodymas kaskart sulaukdavo daugybės vietinių gyventojų susidomėjimo ir palaikymo bei stebino parkūro akrobatiniais triukais, o baigėsi Sodų gatvėje esančio pastato kieme, į pasirodymą įtraukiant ir lietuvių būgnininką – Kasparą Bujanauską.

Taip pat beveik tūkstantį festivalio lankytojų dėmesio sulaukė ir Kalnų parke vykęs, katalonų trupės „Animal Religion“ šiuolaikinio cirko spektaklis – „Tauromàquina“. Žiūrovams buvo pristatytas žaidimas, kurio epicentre kūno ir mašinos kova, mechaninių ir žmogiškųjų jėgų šokis.

Savaitgalį vyko ir šiuolaikinio cirko spektaklis „Enva“, kuriame buvo panaudota 250 kg šiaudų, atlikėjai žaidžiantys judesiu, pusiausvyra ir erdvės kompozicija, nagrinėjo žmonių santykių ypatumus, parodydami, kad savo gyvenimuose labai dažnai pasistatome tam tikras vidines sienas ir ieškojo būdų, kaip jas nugriauti.

Organizatorių nuotr.

„Spot“ lankytojai buvo kviečiami ir į neeilinę patirtį, eksperimentą – „Mission Roosevelt“, kurioje turėjo galimybę patys tapti pasirodymo dalimi ir patyrė, ką reiškia po Vilniaus gatves riedėti neįgaliojo vėžimėlyje. Visi misijos dalyviai vienareikšmiškai teigė, kad ši giliai paliečianti patirtis, atvėrė akis, kaip tai yra sudėtinga padaryti.

Kitas patyriminis festivalio pasirodymas „Walking the Line“ pakvietė judėti miesto gatvėmis be garso, su specialiai pasirodymui sukurtais akiniais. Pasirodymo metu buvo tyrinėjamos miesto erdvės, kolektyvinis judėjimas ir išsidėstymas, po kurio į pradinę susitikimo vietą grįžę žmonės teigė, kad reikia pasėdėti ir apmąstyti ramiai, viską ką patyrė, nes iš šio įtraukiančio pasirodymo grįžo tarsi iš filmo.

Įtraukiantys ir į miestą kitomis akimis pažvelgti kviečiantis festivalis „Spot“ sugrįš kitų metų liepos mėnesį ir vėl plačiai pažindins su šiuolaikiniu gatvės teatru.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nu

Nu portretas
Nu...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių