- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių.
Siūloma, kad tokiais atvejais policija užfiksuotų eismo įvykio vietą, duomenis (nuotraukas, schemą ir kt.) ir perduotų draudikams.
„Policija užfiksuotų tokį įvykį. Tuos duomenis perduotų transporto priemonių valdytojų civilinę atsakomybę apdraudusiems draudikams ir jie jau spręstų, kuriam transporto priemonės valdytojui atsiranda civilinė atsakomybė už žalos padarymą“, – praėjusį ketvirtadienį Seimui pateikdama įstatymo pataisas sakė A. Bilotaitė.
Pagal pasiūlytą reguliavimą, kai nesutariama dėl eismo įvykio aplinkybių ir kompetentingos institucijos neatlieka tyrimo, turtui padarytos žalos dydį, kaltininką nustatytų atsakingas draudikas.
A.Bilotaitės teigimu, priėmus įstatymo pataisas, policijai sumažėtų darbo krūvis, ji būtų atlaisvinta nuo perteklinių funkcijų.
„Pagal dabartinį reglamentavimą, jeigu įvyksta eismo įvykis, kuriame nežuvo joks asmuo arba nebuvo sužeistas, eismo dalyviai gali nekviesti policijos ir patys deklaracijoje nubraižyti schemą, aprašyti įvykio aplinkybes. Atlikę šiuos veiksmus, dėl žalos atlyginimo jie kreipiasi į draudimo įmonę. Bet kai dėl eismo įvykio aplinkybių nesutariama ir yra kviečiama policija, atvykę pareigūnai turi fotografuoti, sudaryti įvykio schemą, surinkti liudytojų parodymus. Tikrai tai yra nemažas krūvis pareigūnams, kurie tada atlieka gana daug laiko užimantį tyrimą“, – sakė A. Bilotaitė.
Anot parlamentarės, rengiant įstatymo pataisas buvo analizuota užsienio praktika. Tokiose valstybėse kaip Liuksemburgas, Nyderlandai, Belgija, Ispanija, Austrija, Suomija policija atvyksta į eismo įvykio, kurio metu nenukentėjo žmonės, vietą, tik išimtinais atvejais, pvz., kai reikia reguliuoti eismą. Jei vairuotojai nesutaria, atvykę pareigūnai gali padėti jiems užpildyti deklaracijas arba patys užfiksuoja eismo įvykį.
Švedijoje, Nyderlanduose, Austrijoje, Suomijoje, Liuksemburge, Estijoje, Airijoje eismo įvykio kaltininką tokiais atvejais nustato draudimo įmonė, Portugalijoje, Maltoje, Šveicarijoje, Jungtinėje Karalystėje – draudimo įmonė arba teismas.
Slovakijoje, Vengrijoje, Rumunijoje, Čekijoje, Slovėnijoje, Serbijoje eismo įvykio kaltininką nustato policija.
Pasak A. Bilotaitės, 2023 m. policijos pareigūnai įformino ir tyrė 21 390 eismo įvykių, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus. Per 2024 m. aštuonis mėnesius – 13 456 tokių eismo įvykių. Vidaus reikalų ministrės teigimu, šios policijos funkcijos vykdymas metams kainuoja apie 1 500 000 eurų.
Seimui po pateikimo pritarus Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pataisoms, jų svarstymas keliasi į parlamentinius komitetus. Seimo plenarinėje salėje šis klausimas turėtų atsirasti lapkričio 7 d.
Siūloma, kad naujos įstatymo nuostatos įsigaliotų 2025 m. liepos 1 d.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...