Sportinis koncepcinis „Alfieri“ - žvilgsnis į „Maserati“ automobilių ateitį

Sportinis koncepcinis „Alfieri“ - žvilgsnis į „Maserati“ automobilių ateitį

Prabangių automobilių gamintojas „Maserati“ šią savaitę Ženevos automobilių parodoje pasauliui pristato išskirtinį koncepcinį sportinį keturvietį automobilį „Maserati Alfieri“. Šis modelis tuo pačiu ir atiduoda duoklę „Maserati“ įkūrėjams, ir atskleidžia, ko galima tikėtis iš ateities „Maserati“ automobilių. Pasak kompanijos atstovų, „Alfieri“- tai durų į „Maserati“ ateitį pravėrimas.

Šį koncepcinį modelį „Maserati“ gamykloje Italijoje, Turine, sukūrė grupė jaunų talentingų dizainerių, kuriems vadovavo Marco Tencone. „Alfieri“ modelis pavadintas žymiausio iš Maserati brolių garbei. Alfieri Maserati buvo inžinerijos genijus, kuris prieš šimtą metų Bolonijoje kartu su savo broliais įkūrė automobilių dirbtuves „Officine Alfieri Maserati“ ir pradėjo konstruoti „Maserati“ automobilius.

„Maserati“ nesikeičia, visada išlieka savimi, o „Alfieri“ yra pereinamasis taškas tarp 100 metų istorijos ir ateities. Negaliu garantuoti, kad „Alfieri“ per artimiausius porą metu pasieks masinę produkciją, bet mes tikrai imsime gaminti kažką panašaus“, – pabrėžia „Alfieri“ projekto sumanytojas Lorenzo Ramaciotti.

Gamintojo teigimu, koncepcinis „Alfieri“ modelis atspindi „Maserati“ prekės ženklo esmę. Nors naujieji „Ghibli“ ir „Quattroporte“ galėjo sudaryti įspūdį, kad „Maserati“ tampa sportiškomis aukštesniosios klasės mašinomis su ketveriomis durimis, naujasis koncepcinis automobilis primena, kad „Maserati“ yra sukaupęs turtingą lenktynių patirtį ir tai privalo išlikti šių automobilių genuose. Todėl ne veltui šio keturviečio automobilio elegentiškas dizainas primena 1957 m. „3500 GT“, 1959 m. „5000 GT“ ir 1969 m. „Indy“ modelius.

Projektuojant „Alfieri“ dizainą, vienas pagrindinių dizainerių įkvėpimo šaltinių buvo legendinis 1954 m. automobilis „Maserati A6 GCS-53“. Tačiau, anot gamintojo, „Alfieri“ yra kur kas daugiau negu nauja šio modelio interpretacija.

Ilgas ir žemas „Alfieri“ priekis žymi stilistinę dabartinių „Maserati“ modelių evoliuciją. Automobilio priekinės grotelės yra padalintos į dvi dalis, kurios atrodo it kabančios ore. Agresyvios išvaizdos priekinius žibintus, kuriuose intergruotos biksenoninės LED lemputės, išryškina virš jų tarsi užbrėžtas „antakis“. Šis dizaino elementas taip pat atsikartoja dvigubuose automobilio išmetimo vamzdžiuose. Trimačių galinių žibintų forma puikiai dera su automobilio linijomis ir harmoningai papildo žemiau esančius ortakius. Visai tai automobilio galui suteikia įspūdingą, lenktyninio automobilio įvaizdį.

Koncepcinio „Maserati Alfieri“ išorės dizainas pasižymi aptakumu ir tvarkingumu, vieninteliai dekoraciniai elementai – naujo dizaino trigubos šoninės oro įtraukimo angos. Ratai ir ratlankiai sukurti specialiai šiam koncepciniam modeliui. Aliumininiai 21 colio galiniai ir 20 colių priekiniai ratlankiai bei jų vidų puošiantys stipinai, primenantys klasikinių šeštojo dešimtmečio automobilių ratus, dar labiau sustiprina įspūdį.

Šis modelis yra išskirtinis ne tik savo formomis – spalvos ir detalės čia taip pat svarbu. Automobilio spalva – skysto metalo („Steel Flair“) – jo elegantiškai formai suteikia rafinuotą, technišką ir šiuolaikišką išvaizdą. Gamintojo teigimu, tai tarsi metalinis šydas, užmestas ant nuogo kūno. Tuo tarpu įvairūs apdailos elementai – ratų stipinai, stabdžių suportai, grotelės, trigubi ortakiai, galinis difuzorius ir provokuojantys „antakiai“ virš išmetimo vamzdžių – yra mėlynos („Maserati Blue“) spalvos. Tokios pat spalvos yra ir Alfieri Maserati parašas, atkurtas pagal seną dokumentą ir išraižytas automobilio gale.

Keturviečio automobilio salonas pasižymi minimalistiniu stiliumi. Prietaisų skydas, kurio koncepciją įkvėpė „Maserati 5000 GT“, pasižymi švariu, dviejų tonų dizainu, kurio pagrindinis elementas – centre esantis skystųjų kristalų ekranas. Automobilio prietaisų skydo dalis, esanti už vairo, pasižymi klasikine išvaizda.

Automobilio salono grindų danga imituoja nerūdijantį plieną – medžiagą, kuri dažnai buvo naudojama kuriant šeštojo dešimtmečio lenktyninius automobilius. Automobilio viduje dominuoja balta ir tamsaus bazalto mėlyna spalvos. Prietaisų skydas ir sėdynės yra aptrauktos aukščiausios kokybės „Poltrona Frau“ anilino oda. Kai kur salone, pavyzdžiui, ant pavarų svirties, naudojama ir vario spalvos aliumininė apdaila – tarsi retro stiliaus užuomina futuristiniame „Alfieri“ salone.

„Maserati Alfieri“ važiuoklė yra paremta „GranTurismo MC Stradale“ modelio važiuokle, tačiau „Alfieri“ atstumas tarp priekinių ir galinių ratų yra 24 cm trumpesnis, ir tai automobiliui suteikia sportinio superautomobilio proporcijas. „Alfieri“ ilgis – 4590 mm, atstumas tarp priekinių ir galinių ratų – 2700 mm, plotis – 1930 mm, aukštis – 1280 mm.

Ypatingos konstrukcijos automobilio dujų išmetimo sistema sukuria su niekuo nesupainiojamą tik „Maserati“ būdingą variklio garsą ir taip prisideda prie šio automobilio „žvėriško“ charakterio.

Šimtmečio sulaukusi „Maserati“ kompanija gali pasigirti stipriomis pozicijomis rinkoje. Nuo 2012 iki 2013 m. „Maserati“ pardavimai pasaulyje išaugo nuo 6200 iki 15400 automobilių. Tokią sėkmę lėmė sėkmingas „Quattroporte“ ir „Ghibli“ modelių debiutas. Šiandien kompanija siūlo keturių durų automobilius, sportinius automobilius, automobilius su 6 cilindrų, 8 cilindrų ar turbodyzeliniais varikliais, automobilius su visais ir su galiniais varančiais ratais. Netrukus „Maserati“ ruošiasi pristatyti ir visureigį „Levante“.

Įgaliotoji „Maserati“ atstovė Baltijos šalyse yra tarptautinė įmonių grupė „Modus grupė“, kuri vykdo veiklą automobilių prekybos ir techninio aptarnavimo, nekilnojamojo turto vystymo, automobilių stovėjimo aikštelių valdymo ir energetikos srityse. Įmonių grupė valdo 20 įmonių Baltijos šalyse ir Baltarusijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių