- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sportinis koncepcinis „Alfieri“ - žvilgsnis į „Maserati“ automobilių ateitį
Prabangių automobilių gamintojas „Maserati“ šią savaitę Ženevos automobilių parodoje pasauliui pristato išskirtinį koncepcinį sportinį keturvietį automobilį „Maserati Alfieri“. Šis modelis tuo pačiu ir atiduoda duoklę „Maserati“ įkūrėjams, ir atskleidžia, ko galima tikėtis iš ateities „Maserati“ automobilių. Pasak kompanijos atstovų, „Alfieri“- tai durų į „Maserati“ ateitį pravėrimas.
Šį koncepcinį modelį „Maserati“ gamykloje Italijoje, Turine, sukūrė grupė jaunų talentingų dizainerių, kuriems vadovavo Marco Tencone. „Alfieri“ modelis pavadintas žymiausio iš Maserati brolių garbei. Alfieri Maserati buvo inžinerijos genijus, kuris prieš šimtą metų Bolonijoje kartu su savo broliais įkūrė automobilių dirbtuves „Officine Alfieri Maserati“ ir pradėjo konstruoti „Maserati“ automobilius.
„Maserati“ nesikeičia, visada išlieka savimi, o „Alfieri“ yra pereinamasis taškas tarp 100 metų istorijos ir ateities. Negaliu garantuoti, kad „Alfieri“ per artimiausius porą metu pasieks masinę produkciją, bet mes tikrai imsime gaminti kažką panašaus“, – pabrėžia „Alfieri“ projekto sumanytojas Lorenzo Ramaciotti.
Gamintojo teigimu, koncepcinis „Alfieri“ modelis atspindi „Maserati“ prekės ženklo esmę. Nors naujieji „Ghibli“ ir „Quattroporte“ galėjo sudaryti įspūdį, kad „Maserati“ tampa sportiškomis aukštesniosios klasės mašinomis su ketveriomis durimis, naujasis koncepcinis automobilis primena, kad „Maserati“ yra sukaupęs turtingą lenktynių patirtį ir tai privalo išlikti šių automobilių genuose. Todėl ne veltui šio keturviečio automobilio elegentiškas dizainas primena 1957 m. „3500 GT“, 1959 m. „5000 GT“ ir 1969 m. „Indy“ modelius.
Projektuojant „Alfieri“ dizainą, vienas pagrindinių dizainerių įkvėpimo šaltinių buvo legendinis 1954 m. automobilis „Maserati A6 GCS-53“. Tačiau, anot gamintojo, „Alfieri“ yra kur kas daugiau negu nauja šio modelio interpretacija.
Ilgas ir žemas „Alfieri“ priekis žymi stilistinę dabartinių „Maserati“ modelių evoliuciją. Automobilio priekinės grotelės yra padalintos į dvi dalis, kurios atrodo it kabančios ore. Agresyvios išvaizdos priekinius žibintus, kuriuose intergruotos biksenoninės LED lemputės, išryškina virš jų tarsi užbrėžtas „antakis“. Šis dizaino elementas taip pat atsikartoja dvigubuose automobilio išmetimo vamzdžiuose. Trimačių galinių žibintų forma puikiai dera su automobilio linijomis ir harmoningai papildo žemiau esančius ortakius. Visai tai automobilio galui suteikia įspūdingą, lenktyninio automobilio įvaizdį.
Koncepcinio „Maserati Alfieri“ išorės dizainas pasižymi aptakumu ir tvarkingumu, vieninteliai dekoraciniai elementai – naujo dizaino trigubos šoninės oro įtraukimo angos. Ratai ir ratlankiai sukurti specialiai šiam koncepciniam modeliui. Aliumininiai 21 colio galiniai ir 20 colių priekiniai ratlankiai bei jų vidų puošiantys stipinai, primenantys klasikinių šeštojo dešimtmečio automobilių ratus, dar labiau sustiprina įspūdį.
Šis modelis yra išskirtinis ne tik savo formomis – spalvos ir detalės čia taip pat svarbu. Automobilio spalva – skysto metalo („Steel Flair“) – jo elegantiškai formai suteikia rafinuotą, technišką ir šiuolaikišką išvaizdą. Gamintojo teigimu, tai tarsi metalinis šydas, užmestas ant nuogo kūno. Tuo tarpu įvairūs apdailos elementai – ratų stipinai, stabdžių suportai, grotelės, trigubi ortakiai, galinis difuzorius ir provokuojantys „antakiai“ virš išmetimo vamzdžių – yra mėlynos („Maserati Blue“) spalvos. Tokios pat spalvos yra ir Alfieri Maserati parašas, atkurtas pagal seną dokumentą ir išraižytas automobilio gale.
Keturviečio automobilio salonas pasižymi minimalistiniu stiliumi. Prietaisų skydas, kurio koncepciją įkvėpė „Maserati 5000 GT“, pasižymi švariu, dviejų tonų dizainu, kurio pagrindinis elementas – centre esantis skystųjų kristalų ekranas. Automobilio prietaisų skydo dalis, esanti už vairo, pasižymi klasikine išvaizda.
Automobilio salono grindų danga imituoja nerūdijantį plieną – medžiagą, kuri dažnai buvo naudojama kuriant šeštojo dešimtmečio lenktyninius automobilius. Automobilio viduje dominuoja balta ir tamsaus bazalto mėlyna spalvos. Prietaisų skydas ir sėdynės yra aptrauktos aukščiausios kokybės „Poltrona Frau“ anilino oda. Kai kur salone, pavyzdžiui, ant pavarų svirties, naudojama ir vario spalvos aliumininė apdaila – tarsi retro stiliaus užuomina futuristiniame „Alfieri“ salone.
„Maserati Alfieri“ važiuoklė yra paremta „GranTurismo MC Stradale“ modelio važiuokle, tačiau „Alfieri“ atstumas tarp priekinių ir galinių ratų yra 24 cm trumpesnis, ir tai automobiliui suteikia sportinio superautomobilio proporcijas. „Alfieri“ ilgis – 4590 mm, atstumas tarp priekinių ir galinių ratų – 2700 mm, plotis – 1930 mm, aukštis – 1280 mm.
Ypatingos konstrukcijos automobilio dujų išmetimo sistema sukuria su niekuo nesupainiojamą tik „Maserati“ būdingą variklio garsą ir taip prisideda prie šio automobilio „žvėriško“ charakterio.
Šimtmečio sulaukusi „Maserati“ kompanija gali pasigirti stipriomis pozicijomis rinkoje. Nuo 2012 iki 2013 m. „Maserati“ pardavimai pasaulyje išaugo nuo 6200 iki 15400 automobilių. Tokią sėkmę lėmė sėkmingas „Quattroporte“ ir „Ghibli“ modelių debiutas. Šiandien kompanija siūlo keturių durų automobilius, sportinius automobilius, automobilius su 6 cilindrų, 8 cilindrų ar turbodyzeliniais varikliais, automobilius su visais ir su galiniais varančiais ratais. Netrukus „Maserati“ ruošiasi pristatyti ir visureigį „Levante“.
Įgaliotoji „Maserati“ atstovė Baltijos šalyse yra tarptautinė įmonių grupė „Modus grupė“, kuri vykdo veiklą automobilių prekybos ir techninio aptarnavimo, nekilnojamojo turto vystymo, automobilių stovėjimo aikštelių valdymo ir energetikos srityse. Įmonių grupė valdo 20 įmonių Baltijos šalyse ir Baltarusijoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...