- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkosaugininkai, tikrindami automobilių remonto įmones visoje šalyje, rado daugiau nei 100 pažeidimų. Jų nuomone, skaičius mažesnis nei pernai, tačiau pažeidimai vis dar rimti. Apie aplinkos apsaugos pažeidimus automobilių servisuose pokalbis su Aplinkos apsaugos departamento atliekų tvarkymo kontrolės skyriaus patarėju Pauliumi Rutkausku.
– Ką parodė jūsų atlikta akcija, kai bandėte išsiaiškinti, ar servisai moka utilizuoti atliekas?
– Per akciją, patikrinę per 1 tūkst. tiek fizinių, tiek juridinių asmenų objektų, nustatėme 115 pažeidimų ir, palyginti su praėjusiais metais, pažeidimų nustatyta perpus mažiau, nors procentinė atliktų patikrinimų dalis išliko faktiškai tokia pati. Tai rodo, kad situacija žymiai geresnė ir autoservisai įsiklauso į aplinkosaugininkų žodžius, pastabas ir stengiasi tvariai, ekologiškai ir skaidriai tvarkytis.
– Kokie tai pažeidimai?
– Pagrindiniai susiję su atliekų deginimu, nedideliu aplinkos užteršimu lokaliai, netikslingu apskaitos tvarkymu ir pavojingų atliekų ženklinimo nesilaikymu.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kas jūsų, kaip aplinkosaugininko, nuomone yra rimtas pažeidimas? Ar tokių buvo?
– Rimtų pažeidimų nenustatėme. Tai sveikintina. Rimtiems pažeidimams priskiriamas sukauptas didelis atliekų kiekis, įmonės niekur nebūna registruotos, nuošaliai veiklą vykdžiusi įmonė nutraukia veiklą ir palieka didžiulius atliekų kiekius tvarkyti valstybei.
– Kas keičia servisų požiūrį? Ar baudos daro įtakos?
– Dėl baudų vienareikšmiškai negalėčiau atsakyti. Turbūt po truputį keičiasi požiūris, sulaukiame daugiau skambučių, kurie jau vykdo veiklą arba nori pradėti vykdyti. Žmonės ir subjektai teiraujasi apie reikalavimus, taisykles, nori startuoti tvarkingai. Baudos neatgraso. Praeitais metais skyrėme per 10 tūkst. eurų bendrai, o šiemet – tik 2 200 eurų.
– Ar buvę atvejų, kai žmonės slėpė nuo jūsų atliekas?
– Neteko susidurti. Paslėpti faktiškai nėra kur. Esame informavę apie patikros laikotarpį, tačiau tiksliai nenurodome servisui, kada apsilankysime. Užklupus pažeidimo vietoje subjektas neturi kur dėtis ir pažeidimą tenka pripažinti.
– Kodėl servisai nesusitvarko atliekų arba netinkamai utilizuoja?
– Pagrindinis pasiteisinimas – padidėję atliekų tvarkymo kaštai. Jie kasmet brangsta. Per autoserviso veiklą susidaro pavojingų atliekų, kurios brangina tvarkymą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?54
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...