Vyriausybė pritaria siūlymui įvesti nulio promilių ribą vairuotojams

Vyriausybė pirmadienį pasitarime iš esmės sutarė dėl eismo saugumo įstatymų paketo, kuriame numatoma mažinti leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje kai kuriems vairuotojams iki 0 promilių.

Susisiekimo ministerijos parengtuose projektuose siūloma, kad nė lašo alkoholio prieš vairuodami negalėtų vartoti vairuotojai, neturintys dvejų metų stažo, taip pat taksi vairuotojai.

Toks draudimas galiotų ir vairuojantiems automobilius, kurių leistina masė didesnė nei 3,5 tonų, arba kurie turi daugiau nei devynias sėdimas vietas, taip pat vežantiems pavojingus krovinius. Uždrausti vairuoti bent kiek išgėrus siūloma ir mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų ir galingųjų keturračių vairuotojams.

Šiuo metu vairuoti leidžiama, jei alkoholio kraujyje yra iki 0,4 promilės.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pirmadienį žurnalistams sakė, kad ateityje 0 promilių reikalavimas gali būti įvestas visiems vairuotojams.

„Tokia galimybė niekada neatmestina, pasižiūrėsime, ar tai duoda tam tikrą efektą“, - aiškino jis.

Kartu ministras pažymėjo, kad girtumo matavimo prietaisų paklaida lems, kiek promilių įpūtus vairuotojas būtų laikomas blaiviu.

„Nežinau, kiek nuo kefyro ar giros ko gali būti, nesu medikas, esu tik viso labo chemikas. Žinoma, tam tikra paklaida gali būti ir absoliutaus nulio aš nemanau, kad bus reikalaujama (...). Aš manau, kad tai yra prietaiso paklaidos dydis priklausomai nuo to, kokius šiai dienai gamina pramonė prietaisus“, - teigė R.Sinkevičius, pažymėjęs, kad apie trečdalis avarijų yra susijusios su alkoholio vartojimu.

Sveikatos apsaugos ministras Vytenis Povilas Andriukaitis savo ruožtu sakė, kad visiško blaivumo reikalavimai egzistuoja kai kuriose kitose šalyse ir paklaidos klausimas praktikoje yra išsprendžiamas.

„Taip, iš tiesų 0,15 gali būti paklaidos problema, bet iš esmės pagrindinis dalykas turi būti labai aiški žinia - Lietuvoje per daug žūsta keliuose žmonių (...). Neužsiimkime niekais, negi mes Lietuvoje neturime rimtesnių problemų negu diskutuoti apie kefyrą“, - žurnalistams teigė V.P.Andriukaitis.

Kaip teigiama Susisiekimo ministerijos ekspertų išvadose, nors mopedai ir keturračiai, triračiai ir dviračiai motociklai sudaro tik 4 proc. viso automobilių parko, kasmet keliuose žūsta 5-7 šių transporto priemonių vairuotojai, dar apie 100 yra sužalojama.

Įstatymų pakete taip pat numatoma griežtesnė atsakomybė už pakartotinį pavojingą, chuliganišką vairavimą apsvaigus nuo alkoholio ar narkotikų, draudžiamo šviesoforo signalo nepaisymą, nesustojimą prie pėsčiųjų perėjos. Taip pat siekiama sugriežtinti bausmes už sunkių krovinių gabenimą be leidimo, už vaikų vežimo automobiliais ir mokykliniais autobusais taisyklių nesilaikymą.

Nuo šių metų liepos leistina alkoholio riba iki 0,2 promilės mažėja ir taksi bei motociklų vairuotojams. Šiuo metu šie apribojimai galioja tik pradedantiesiems vairuotojams, taip pat vairuojantiems didesnės nei 3,5 t masės ar daugiau nei 9 sėdimų vietų automobilius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Cvekas

Cvekas portretas
Tegu tas "gudrutis" išgeria vieną gurkšnį "Pertusino" nuo kosulio...arba tam tikrų lašų nuo slogos įsipurškia ir pabando papūst...jau nekalbant apie visuotinai pripažystamas aparato paklaidas...kažkas tiesiog nutarė papildyti valstybės kišenę bet kaip...nes kol tampysiesi po teismus iš sąskaitos jau bus nuskaičiuota su viltim, kad gal patingėsi ar taupysi laiką nežinodamas ar įrodysi savo tiesą. Žodžiu - afera.

a

a portretas
durniai pagal kelis asilus visus lygina tie kas vazineja priliuobe jiem pofik ar 0 ar 0,4

Karvutė

Karvutė portretas
Man atrodo, tos visos kalbos apie alkoholio kiekį išgėrus kefyro, valakardino ir pan., - niekalai. Kiek gyvenime būna situacijų, akd reikia sėsti už vairo prisigėrus visokių lašų nuo širdies blogumo? Jei bloga su širdimi gi nevairuoji bet kokiu atveju. Tokie paistalai - tik atsikalbinėjimas, norint atitolinti nulinės promilės ateitį.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių