- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugybė automobilių pradeda gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje.
Atrodo geriau prižiūrėti
Nors daugiausia automobilių Senajame žemyne eksportuoja Vokietija, situacija skirtingose šalyse nevienoda. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas nustatė, iš kurių šalių į Lietuvą dažniausiai atkeliauja transporto priemonės, ir atskleidė su importuojamais automobiliais susijusias rizikas.
Net 26 proc. visų naudotų mašinų į Lietuvą atkeliauja iš Vokietijos, 19 proc. – iš Prancūzijos, 12 proc. – iš JAV, 9 proc. – iš Italijos, 7 proc. – iš Belgijos. Šie duomenys buvo gauti išanalizavus daugiau nei 1 mln. automobilių istorijos ataskaitų.
Pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad čia juos prižiūri labiau nei kitose šalyse.
„Pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad čia juos prižiūri labiau nei kitose šalyse. Lietuviai mano, kad vokiečiai, turėdami didžiausią naudotų transporto priemonių rinką, nepraleidžia techninių aptarnavimų, naudoja tik kokybiškas dalis ir apskritai renkasi geresnės komplektacijos automobilius“, – aiškino „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Problemos – specifinės
Automobilio būklė ir dažniausiai pasitaikančios problemos iš tiesų smarkiai priklauso nuo regiono, iš kurio jis atkeliauja. Transporto priemonės iš Švedijos ir kitų Šiaurės šalių dėl sniego, druskų ir žemos temperatūros paprastai būna labiau pažeistos korozijos.
Nors automobiliai iš Italijos korozija dažniausiai nepasižymi, dėl intensyvios saulės jų kėbulo dažai gali būti išblukę. Ekstremalūs temperatūrų pasikeitimai ne į naudą jokiai transporto priemonei. Tai paaiškina, kodėl švelniu klimatu ir gerais keliais garsėjančios Vokietijos automobiliai tokie populiarūs Lietuvoje. Iš Vokietijos įvežamos transporto priemonės paprastai turi mažiau problemų dėl korozijos, jų kėbulo dažai būna puikiai išsilaikę, važiuoklė – geros būklės.
Kai automobilis keliauja iš vienos šalies į kitą, sunku atsekti jo istoriją. Dauguma šalių nesikeičia transporto priemonių duomenimis, todėl automobilis gali būti smarkiai apgadintas Vokietijoje ar Belgijoje, o vėliau lyg niekur nieko atgimti Lietuvoje.
Statistika neguodžia
Rinkos skaidrumo indekso duomenimis, net 59 proc. visų platformoje lietuvių tikrintų automobilių praeityje buvo apgadinti, o 18 proc. turėjo suklastotą ridą.
Šie duomenys rodo, kad naudotų transportų priemonių rinka Lietuvoje vis dar yra neskaidri ir pirkėjai turėtų saugotis apgavysčių.
Anot statistikos, lietuviai patraukliausiais ir patikimiausiais laiko japoniškus „Toyota“, „Honda“ ir „Lexus“, vokiškus „Volkswagen“, BMW ir „Audi“ modelius. Italijos ar Prancūzijos gamintojų produkcija mūsų šalies antrinėje rinkoje vertinama skeptiškai. Tiesa, „Renault“, „Peugeot“ ar „Fiat“ automobiliai taip pat gana populiarūs mūsų keliuose, nes yra pigesni nei konkurentai iš Vokietijos ir Azijos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“5
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...