- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenės per ateinančius tris dešimtmečius laukia iššūkis – išmokti gyventi be benzininių ir dyzelių automobilių.
Iki 2030 m. pusę Lietuvos transporto priemonių parko turėtų sudaryti elektromobiliai, elektrobusai ir kitos mažataršės transporto priemonės, o 2040 m. miestų centruose turėtų visai nebelikti vidaus degimo varikliais varomo transporto. Tokie žingsniai numatyti Nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje.
„Gyventojams bus sudarytos galimybės naudotis patogiu viešuoju transportu tiek vietiniuose, tiek tolimojo susisiekimo maršrutuose. Viešojo susisiekimo transporto parkas bus orientuotas į vandenilį ir elektrą naudojančių transporto priemonių plėtrą. Galvojant apie darnų judumą, ruošiame skatinimo priemones žmonėms, kurie naudosis netaršiais automobiliais, viešuoju transportu, dviračiais ir kitais mažiau aplinkai žalingais keliavimo būdais. Valstybės viešuosiuose pirkimuose prioritetas bus teikiamas tiekėjams, kurie rūpinasi tvaria aplinka savo kasdieninėje veikloje. Neabejotinai ir pati valstybė teiks subsidijas bei skatins verslus įsigyti ekologiškas transporto priemones“, – sako susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
Viešojo susisiekimo transporto parkas bus orientuotas į vandenilį ir elektrą naudojančių transporto priemonių plėtrą.
Valstybė skatins žymiai žalesnį žmonių ir krovinių pervežimą geležinkelių, vietinių vandenų transportu. Po 30 metų didžioji keleivių dalis vidutiniais nuotoliais turės būti vežami elektriniais traukiniais, kurie bus itin greiti ir patogūs. Aviacijoje naudojami mažai anglies dioksido išskiriantys degalai turės sudaryti ne mažiau kaip 40 proc.
Aplinkos viceministrės Gintarės Krušnienės teigimu, įgyvendinant „teršėjas moka“ principą planuojama panaikinti mokestines lengvatas iškastiniam kurui, įvesti metinį automobilių taršos mokestį. „Atsisakydami žalingų praktikų kartu užtikrinsime alternatyvių degalų infrastruktūros plėtrą, sukursime paskatas, kaip pereiti prie aplinkai palankesnio kuro ir ekologiškesnių transporto priemonių“, – teigia Gintarė Krušnienė.
Nuo 2031 m. viešuosiuose pirkimuose įsigyjamos ar paslaugoms teikti naudojamos kelių transporto priemonės (lengvieji keleiviniai automobiliai, mikroautobusai, autobusai, lengvosios krovininės mašinos) turėtų būti netaršios.
Tokių tikslų valstybė sieks skatinant pažangiųjų biodegalų gamybą ir vartojimą, naudojant alternatyvias kuro rūšis – vandenilį ir elektrą, plėtojant biodujų gamybą, jų valymo ir tiekimo infrastruktūrą. Po dešimties metų 15 proc. sunaudojamos energijos turės sudaryti gaunama iš atsinaujinančių šaltinių.
Pagal žaliojo kurso nuostatas, palaipsniui pereidami prie tvaraus transporto ir darnaus judumo, tobulindami alternatyvių degalų infrastruktūrą, didinsime energijos šaltinių įvairovę ir mažinsime priklausomybę nuo iškastinio kuro.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...