- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenės per ateinančius tris dešimtmečius laukia iššūkis – išmokti gyventi be benzininių ir dyzelių automobilių.
Iki 2030 m. pusę Lietuvos transporto priemonių parko turėtų sudaryti elektromobiliai, elektrobusai ir kitos mažataršės transporto priemonės, o 2040 m. miestų centruose turėtų visai nebelikti vidaus degimo varikliais varomo transporto. Tokie žingsniai numatyti Nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje.
„Gyventojams bus sudarytos galimybės naudotis patogiu viešuoju transportu tiek vietiniuose, tiek tolimojo susisiekimo maršrutuose. Viešojo susisiekimo transporto parkas bus orientuotas į vandenilį ir elektrą naudojančių transporto priemonių plėtrą. Galvojant apie darnų judumą, ruošiame skatinimo priemones žmonėms, kurie naudosis netaršiais automobiliais, viešuoju transportu, dviračiais ir kitais mažiau aplinkai žalingais keliavimo būdais. Valstybės viešuosiuose pirkimuose prioritetas bus teikiamas tiekėjams, kurie rūpinasi tvaria aplinka savo kasdieninėje veikloje. Neabejotinai ir pati valstybė teiks subsidijas bei skatins verslus įsigyti ekologiškas transporto priemones“, – sako susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
Viešojo susisiekimo transporto parkas bus orientuotas į vandenilį ir elektrą naudojančių transporto priemonių plėtrą.
Valstybė skatins žymiai žalesnį žmonių ir krovinių pervežimą geležinkelių, vietinių vandenų transportu. Po 30 metų didžioji keleivių dalis vidutiniais nuotoliais turės būti vežami elektriniais traukiniais, kurie bus itin greiti ir patogūs. Aviacijoje naudojami mažai anglies dioksido išskiriantys degalai turės sudaryti ne mažiau kaip 40 proc.
Aplinkos viceministrės Gintarės Krušnienės teigimu, įgyvendinant „teršėjas moka“ principą planuojama panaikinti mokestines lengvatas iškastiniam kurui, įvesti metinį automobilių taršos mokestį. „Atsisakydami žalingų praktikų kartu užtikrinsime alternatyvių degalų infrastruktūros plėtrą, sukursime paskatas, kaip pereiti prie aplinkai palankesnio kuro ir ekologiškesnių transporto priemonių“, – teigia Gintarė Krušnienė.
Nuo 2031 m. viešuosiuose pirkimuose įsigyjamos ar paslaugoms teikti naudojamos kelių transporto priemonės (lengvieji keleiviniai automobiliai, mikroautobusai, autobusai, lengvosios krovininės mašinos) turėtų būti netaršios.
Tokių tikslų valstybė sieks skatinant pažangiųjų biodegalų gamybą ir vartojimą, naudojant alternatyvias kuro rūšis – vandenilį ir elektrą, plėtojant biodujų gamybą, jų valymo ir tiekimo infrastruktūrą. Po dešimties metų 15 proc. sunaudojamos energijos turės sudaryti gaunama iš atsinaujinančių šaltinių.
Pagal žaliojo kurso nuostatas, palaipsniui pereidami prie tvaraus transporto ir darnaus judumo, tobulindami alternatyvių degalų infrastruktūrą, didinsime energijos šaltinių įvairovę ir mažinsime priklausomybę nuo iškastinio kuro.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pajūrio keliuose – dešimtys greičio matuoklių10
Greičio mėgėjų pajūrio keliuose netrukus tykos dešimtys sektorinių greičio matuoklių. Specialistai vien Klaipėdos apskrities keliuose baigia įrengti 14 vidutinį greitį matuojančių įrenginių. ...
-
Intensyvėjant eismui prašo neprarasti budrumo
Įsibėgėjus pavasariui įsibėgėja ir motociklų vairuotojai bei dviratininkai, o su laisvinamu karantinu įsibėgės ir visas eismas. Specialistai, ypač motociklininkus, ragina būti atsargesnius, mat mirtimis pasibaigusių nelaimių pernai netrūko. Eksp...
-
Automobilių pirkėjų lūkesčiai – anekdotiniai, bet piniginės – kiauros10
"Nupirksiu visais ratais varomą tvarkingą automobilį su automatine greičių dėže. Mokėsiu iki 1 tūkst. eurų", – panašių skelbimų lietuviškuose pardavimų portaluose gausu. Specialistų pasiteiravome, kiek realu už nedi...
-
„Toyota“ vadovas – laimingas ir dėkingas: pelnė garbingą titulą
"Toyota Motor Corporation" (TMC) prezidentas ir generalinis direktorius Akio Toyoda tapo "Automobilių pasaulio 2021 metų žmogumi". ...
-
Nacionalinis prieigos punktas – viskas, ko gali prireikti
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) sukūrė Nacionalinį prieigos punktą (NPP). Kas tai? ...
-
Nuo gegužės – prievolė deklaruoti automobilio pardavimo sandorį5
Nuo gegužės pradeda veikti nauja apskaitos sistema – bus privaloma deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, pranešė Vidaus reikalų ministe...
-
Lietuviams vis dar patraukliausi naudoti automobiliai – kaip juos pirkti protingai?2
Automobilius vis dar esame labiau linkę įsigyti antrinėje rinkoje, o ne pirkti naujus iš salonų. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, iš viso pernai šalyje užregistruota beveik 300 tūkst. naudotų automobi...
-
M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai2
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines ...
-
Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai4
Šį pavasarį Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai, kurie keliaus per daugelį šalies miestų. Pagrindinis pakartotinio važiavimo tikslas – atnaujinti Lietuvos miestų, kelių ir greitkelių vaizdu...
-
Seime – siūlymas šalinti iš kiemų nenaudojamus automobilius1
Daugiabučių kiemuose netrukus gali atsirasti daugiau vietos automobiliams – nuo 2022 metų siūloma įpareigoti savininkus bendro naudojimo vietose nelaikyti nenaudojamų automobilių. ...