- LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinė Karalystė jau ruošiasi privalomam automobilių vaizdo registratorių naudojimui visose transporto priemonėse, o Lietuvoje šie sparčiai populiarėjantys prietaisai vis dar neįteisinti.
Vilnietis Gediminas Mažeika vaizdo registratorių automobilyje naudojo kelerius metus. Jis pasakoja, kad vaizdą filmuojantis prietaisas ne tik gelbsti aiškinantis eismo įvykių aplinkybes, bet ir apsaugo nuo pavojų nepažįstamuose keliuose. „Labai dažnai tenka važinėti. Rusijoje, jeigu esi be vaizdo registratorių, gali nukentėti nuo kelių plėšikų. Jie priartėja prie tavęs, pamato, kad neturi vaizdo registratoriaus, aplenkia, sustabdo taip, kad įvažiuotum jiems, ir turėsi problemų, reikės susimokėti“, – pasakoja G. Mažeika.
Nors automobilių vaizdo registratoriai sparčiai populiarėja, Lietuvoje jų naudojimas, nors ir nedraudžiamas, vis dar nereglamentuotas. Tokiomis aplinkybėmis, jei eismo įvykio dalyviai ginčytųsi teisme, teisėjas į vaizdo registratoriaus užfiksuotą medžiagą gali ir neatsižvelgti. Susisiekimo ministerija šių prietaisų naudojimui pritaria, bet Asmens duomenų apsaugos inspekcija perspėja, kad, kol nesutvarkyti įstatymai, naudojant registratorių galima įsivelti į nemalonumus.
Susiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius sako negirdėjęs, kad vaizdo registratoriai uždrausti ir vertinantis juos teigiamai: „Tai viena iš veiksmingų priemonių, kuri padeda sumažinti eismo įvykių keliuose. Matome, kad ir policija naudoja tuos duomenis tam, kad išaiškintų pažeidėjus.“
Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktorius Algirdas Kunčinas pastebi, kad medžiaga gali būti naudojama įvykus eismo įvykiui – tai teisėta. Bet socialiniuose tinkluose, internete ji neturėtų būti skelbiama, nes kiekvienas žmogus turi teisę į savo atvaizdą ir privatumą.
„Jei, kažkas nufilmavęs mane, medžiagą paskelbia, aš turiu teisę skųstis dėl Civilinio kodekso pažeidimo. Be abejonės, bylą laimėčiau“, – pabrėžia A. Kunčinas.
Šiuo metu Lietuvoje vaizdo registratoriai privalomi tik vairavimo mokyklų automobiliuose. Asmens duomenų apsaugos specialistai įsitikinę, kad šie prietaisai galėtų būti naudojami ir papildomai pažymėtuose specialiųjų tarnybų (greitosios medicinos pagalbos ir policijos) automobiliuose, nes šios įstaigos yra įtrauktos į duomenų valdytojų registrą ir įsipareigojusios laikytis jame numatytų sąlygų. O nemažai vairuotojų laukia, kada aplinkinis vaizdas būtų privalomai įrašinėjamas visose transporto priemonėse.
A. Kunčino teigimu, Anglijoje netgi numatoma, kad ateityje vaizdo stebėjimo įrenginiai visuose automobiliuose bus privalomi. Bet jau dabar vairuotojai, ypač pradedantys vairuoti, skatinami juos įsigyti – tada jiems daromos tam tikros nuolaidos. „Kitose šalyse yra priešingai – pavyzdžiui, Austrijoje netgi draudžiama juos naudoti, kitaip skiriama kelių šimtų eurų bauda“, – sako jis.
Vaizdo stebėjimo prietaisų naudojimas aprašytas Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, nors vaizdo registratoriai jame ir neminimi. Aiškintis, kaip reikėtų reglamentuoti šių prietaisų naudojimą Lietuvoje, suburta speciali asmens duomenų apsaugos inspekcijos, susisiekimo ministerijos ir policijos specialistų grupė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...