- LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinė Karalystė jau ruošiasi privalomam automobilių vaizdo registratorių naudojimui visose transporto priemonėse, o Lietuvoje šie sparčiai populiarėjantys prietaisai vis dar neįteisinti.
Vilnietis Gediminas Mažeika vaizdo registratorių automobilyje naudojo kelerius metus. Jis pasakoja, kad vaizdą filmuojantis prietaisas ne tik gelbsti aiškinantis eismo įvykių aplinkybes, bet ir apsaugo nuo pavojų nepažįstamuose keliuose. „Labai dažnai tenka važinėti. Rusijoje, jeigu esi be vaizdo registratorių, gali nukentėti nuo kelių plėšikų. Jie priartėja prie tavęs, pamato, kad neturi vaizdo registratoriaus, aplenkia, sustabdo taip, kad įvažiuotum jiems, ir turėsi problemų, reikės susimokėti“, – pasakoja G. Mažeika.
Nors automobilių vaizdo registratoriai sparčiai populiarėja, Lietuvoje jų naudojimas, nors ir nedraudžiamas, vis dar nereglamentuotas. Tokiomis aplinkybėmis, jei eismo įvykio dalyviai ginčytųsi teisme, teisėjas į vaizdo registratoriaus užfiksuotą medžiagą gali ir neatsižvelgti. Susisiekimo ministerija šių prietaisų naudojimui pritaria, bet Asmens duomenų apsaugos inspekcija perspėja, kad, kol nesutvarkyti įstatymai, naudojant registratorių galima įsivelti į nemalonumus.
Susiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius sako negirdėjęs, kad vaizdo registratoriai uždrausti ir vertinantis juos teigiamai: „Tai viena iš veiksmingų priemonių, kuri padeda sumažinti eismo įvykių keliuose. Matome, kad ir policija naudoja tuos duomenis tam, kad išaiškintų pažeidėjus.“
Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktorius Algirdas Kunčinas pastebi, kad medžiaga gali būti naudojama įvykus eismo įvykiui – tai teisėta. Bet socialiniuose tinkluose, internete ji neturėtų būti skelbiama, nes kiekvienas žmogus turi teisę į savo atvaizdą ir privatumą.
„Jei, kažkas nufilmavęs mane, medžiagą paskelbia, aš turiu teisę skųstis dėl Civilinio kodekso pažeidimo. Be abejonės, bylą laimėčiau“, – pabrėžia A. Kunčinas.
Šiuo metu Lietuvoje vaizdo registratoriai privalomi tik vairavimo mokyklų automobiliuose. Asmens duomenų apsaugos specialistai įsitikinę, kad šie prietaisai galėtų būti naudojami ir papildomai pažymėtuose specialiųjų tarnybų (greitosios medicinos pagalbos ir policijos) automobiliuose, nes šios įstaigos yra įtrauktos į duomenų valdytojų registrą ir įsipareigojusios laikytis jame numatytų sąlygų. O nemažai vairuotojų laukia, kada aplinkinis vaizdas būtų privalomai įrašinėjamas visose transporto priemonėse.
A. Kunčino teigimu, Anglijoje netgi numatoma, kad ateityje vaizdo stebėjimo įrenginiai visuose automobiliuose bus privalomi. Bet jau dabar vairuotojai, ypač pradedantys vairuoti, skatinami juos įsigyti – tada jiems daromos tam tikros nuolaidos. „Kitose šalyse yra priešingai – pavyzdžiui, Austrijoje netgi draudžiama juos naudoti, kitaip skiriama kelių šimtų eurų bauda“, – sako jis.
Vaizdo stebėjimo prietaisų naudojimas aprašytas Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, nors vaizdo registratoriai jame ir neminimi. Aiškintis, kaip reikėtų reglamentuoti šių prietaisų naudojimą Lietuvoje, suburta speciali asmens duomenų apsaugos inspekcijos, susisiekimo ministerijos ir policijos specialistų grupė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...