- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kokios savybės nulėmė, kad „Ford Kuga“ išrinktas geriausiu šeimos automobiliu?
-
Kokios savybės nulėmė, kad „Ford Kuga“ išrinktas geriausiu šeimos automobiliu?
-
Kokios savybės nulėmė, kad „Ford Kuga“ išrinktas geriausiu šeimos automobiliu?
-
Kokios savybės nulėmė, kad „Ford Kuga“ išrinktas geriausiu šeimos automobiliu?
„Ford Kuga“ praėjusį penktadienį pasibaigę „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimai buvo itin sėkmingi. Universalus visureigis buvo pripažintas geriausiu pasirinkimu šeimai – nugalėjo kategorijoje „Šeimos automobilis“. Dar dviejose kategorijose „Kuga“ liko per plauką nuo apdovanojimų – nominacijose „Metų visureigis“ ir „Už dizainą“ pateko į geriausiųjų trejetuką.
Kokios savybės nulėmė, kad „Kuga“ buvo įvertintas tokiu apdovanojimu? Anot „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narių, jų buvo daugiau nei viena.
Universalų „žudikai“
Žvalgytis naujo automobilio dažnas pradeda tada, kai jo prireikia šeimai. Ir rasti idealų variantą ne visada lengva, mat konkurencinė kova dėl pirkėjų dėmesio kasmet vis aštrėja. Visgi kai kuriais atvejais gamintojai pataiko tiesiai į dešimtuką. Bent jau tuo tiki „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos nariai, šiemet spėję išbandyti ne vieną modelį, kuris galėtų atidurti pasirinkimų, tinkamų šeimoms, sąraše.
Kaip pastebi rinkimų komisijos nariai, dar prieš kelerius metus paklausti, kokį automobilį turėtų rinktis šeima, kurią sudaro du suaugę žmonės ir du arba trys vaikai, jie būtų nedvejodami pirštu bedę į vieną ar kitą universalą. Tačiau laikai pasikeitė ir dabar, kalbant apie automobilius, kuriuos renkasi šeimos, reikėtų žvalgytis į miesto visureigių segmentą. Ypač – vidutinio dydžio. Tokių šiemet „Metų automobilio“ rinkimuose buvo bent du: naujasis „Ford Kuga“ ir atnaujinta „SEAT Ateca“ versija.
Su tuo, kad ieškant automobilio šeimai reikėtų žvalgytis ne į universalus, o pasidomėti miesto visureigiais, sutinka ir Matas Buzelis, „CarVertical“ kūrybininkas ir „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narys. Anot jo, miesto krosoverius galima vadinti visiems įprastų universalų evoliucija.
„Dažnai tokių automobilių praktiškumas tik simboliškai nusileidžia universalams, tačiau pirkėjus žavi dėl labai paprastų savybių – aukštesnių prošvaisos ir sėdėjimo pozicijos. Taip vairuotojai užsitikrina geresnį matomumą, neretai patogiau įsėsti bei išlipti iš salono“, – argumentuoja pašnekovas.
Ir tuo, kad miesto visureigiai ne ką mažiau praktiški nei universalai, įsitikinti nesunku. Pavyzdžiui, rinkimuose išbandytas naujasis „Kuga“ turi net 645 l talpos bagažinę – vieną didžiausių segmente. O prireikus galima nulenkti galines sėdynes ir erdvę dar padidinti, taip pat – stumdyti jas į abi puses ir padidinti salono erdvę. Artimiausias rinkimuose dalyvaujantis konkurentas „SEAT Ateca“ tokiu įspūdingu bagažinės dydžiu pasigirti negali – ji siekia 485 l.
Didžiausias kompromisas
Anot M. Buzelio, miesto visureigiams populiarumo nestinga ir todėl, kad jie aprūpinti mieste puikiai veikiančiais agregatais, tačiau nėra tokie ūkiški kaip klasikiniai vadinamieji tikri visureigiai. Tokių krosoverių žaidimo aikštelės yra šiuolaikiniai miestai.
Komisijos nario žodžius liudija ir ne vienas miesto visureigio atributas, susijęs su naujausiomis technologijomis ir anksčiau naudotas tik „premium“ segmento modeliams, o dabar perkeltas ir į ekonominės klasės modelius. Pavyzdžiui, kaip „Kuga“ atveju, kojos mostu po užpakaliniu buferiu atidaroma bagažinė, leidžianti patogiai sukrauti pirkinių maišus, arba automatinė automobilio parkavimo sistema, galinti perimti ir pavarų perjungimą, ir paminų valdymą. Įvardinti reikėtų ir galimybę turėti internetą tiesiog automobilyje bei prie jo prijungti kelis skirtingus įrenginius.
Laimi visi: ir gamintojai, ir pirkėjai.
Prie „Kuga“ mobiliosios saitvietės galima prijungti dešimt skirtingų įrenginių. Kitaip tariant, jeigu ilgesnėje kelionėje pabosta žiūrėti pro langą, visuomet galima įsijungti internetą išmaniajame telefone, o norint ir prijungti prie automobilio informacijos ir pramogų sistemos.
Pasak M. Buzelio, nors automobilių pramonė juda elektrifikacijos link, tik pačių didžiausių miestų, megapolių, gyventojai bandys arba atsisakyti nuosavų automobilių, arba turimus keisti į mažesnius, kompaktiškesnius. Tačiau šeimoms ir toliau reikės nuosavų automobilių, o miesto visureigius, anot pašnekovo, galima laikyti didžiausiu įmanomu kompromisu.
„Tokių automobilių gamintojai įrangos sąraše pažymi daugiausiai varnelių, o racionalumą vertinantys vairuotojai tuo tik džiaugiasi. Laimi visi: ir gamintojai, ir pirkėjai“, – įsitikinęs automobilių rinkos ekspertas.
Vienas iš nedaugelio
Vertindami 30 į „Lietuvos metų automobilio“ titulą pretenduojančių automobilių, rinkimų komisijos nariai pastebėjo ir tai, kad kone visiškai išnyko dyzelinu varomi automobiliai – tokių buvo tik du, „Ford Kuga“ bei „Škoda Octavia“. Tiesa, „Kuga“ siūlomas trijų skirtingų variantų: su dyzeliniu arba benzininiu varikliais, švelniuoju hibridiniu MHEV, o nuo 2021 m. – ir kaip iš tinklo įkraunamas hibridas (angl. „Plug-in hybrid“, PHEV), leidžiantis mieste elektra nuriedėti iki 56 km (WLTP matavimų duomenys).
Anot vieno iš „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narių Dainiaus Leonavičiaus, nors dyzelinu varomi automobiliai nyksta lyg dinozaurai, vis dar tokie modeliai yra nepakeičiami ilgose kelionėse ir dideliuose atstumuose.
„Net ir elektrifikacijos epochoje vis dėlto kol kas nieko nėra geriau už dyzelį. O kalbant apie „Kuga“, nemenka bagažinė, kokybiškos salono apdailos medžiagos ir dyzelinis variklis sako, kad jis puikiai tiks tolimoms šeimos kelionėms“, – įsitikinęs automobilių žinovas, pridūręs, kad šiuo automobiliu įveikė beveik 800 km, iš kurių pusę – magistrale, o degalų sąnaudos tesiekė 5,5 l / 100 km.
„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose dalyvavo 30 skirtingų naujausių Lietuvos rinkoje pasirodžiusių modelių. Šiemet rinkimai organizuoti jau 24-ąjį kartą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo49
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis2
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui4
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis35
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...