- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė.
Aukštakulniai – klastingi
Sėsdami prie vairo retai susimąstome, kad mūsų avalynė gali turėti reikšmingos įtakos vairavimo kokybei. Taip teigia draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialistė Viktorija Katilienė.
„Slidus ar grublėtas padas, itin aukštas bato kulnas ar platforma trukdo naudotis sankabos ir stabdžių pedalais. Esame užfiksavę įvykių, kai vairuotojui nuo stabdžio pedalo koja paprasčiausiai nuslydo judant lėtai arba manevruojant, o dėl aukštakulnių nepavyko laiku atlikti reikiamo veiksmo“, – aiškino V. Katilienė.
Anot specialistės, dažniausiai tokių eismo įvykių nuostoliai yra nedideli ir siekia kelis šimtus eurų, tačiau pasitaiko atvejų, kai nukenčia kiti objektai ir atlyginamų žalų suma išauga kelis kartus.
„Esame užfiksavę įvykį, kai, vairuotojo kojai nuslydus nuo stabdžio pedalo, automobilis atsitrenkė į kieme stovėjusius žemės ūkio padargus, kitu atveju – į puspriekabę. Nuostolių sumos – keturženklės“, – pasakojo draudimo bendrovės atstovė.
Storapadžiai – neinformatyvūs
Vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas pabrėžė, kad avalynės pasirinkimas svarbus ne tik vairavimo naujokams, bet ir įgudusiems vairuotojams.
Pasak eksperto, avalynės užkulnis, pado storis ir jo kietumas yra svarbiausi elementai, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį sėdant prie vairo.
Vairuotojai, avėję netinkamą avalynę, ne visada drįsta įvardyti ją eismo įvykio priežastimi.
„Apavui net automobilių sporte skiriamas ypatingas dėmesys. Lenktynininkai aunasi specialius batus su auliuku ir tinkamo storio padu. Vieni vairuotojai mėgsta ploną batų padą, kad jautriai jaustų sankabos ir stabdžių pedalus, kiti renkasi standesnį“, – kalbėjo A. Pakėnas.
Jis atkreipė dėmesį į žieminius batus, kurie turi storą ir kietą padą.
„Pastarąjį galime vadinti neinformatyviu vairavimui. Toks padas trukdo jautriai valdyti stabdžių ir sankabos pedalus, nes vairuotojas nejaučia jų vibracijos. Tokiais atvejais į vairavimo pamokas rekomenduojama atsinešti lygiapadžius sportinius batelius. Ši taisyklė galioja ne tik besimokantiesiems, bet visiems vairuotojams“, – tvirtino saugaus eismo ekspertas.
Vairavimo mokyklos vadovo teigimu, jei kulnas trukdo teisingai laikyti koją ant pedalo, tuomet vairuotojas stengiasi pėdą pasukti ar palenkti, o dėl to nukenčia vairavimo kokybė.
Apavas ir eismo įvykiai
Netinkamais vairavimui A. Pakėnas vadina ir aukštakulnius bei batus su plačia platforma.
„Jei kelyje planuojama užtrukti ilgiau, tokius batus reikėtų persiauti. Tinkamiausios pasikeitimui – patogios lygiapadės balerinos arba sportbačiai. Vairuotojos su aukštakulniais rizikuoja pažeisti arba nulaužti aukštą bato kulną. Batų pramonė yra atsižvelgusi į moterų poreikį vairuoti avint aukštakulnius, gaminamos plastikinės įmovos dešinės kojos bato kulniukui. Toks sprendimas apsaugo batą, tačiau vairavimo kokybė nepagerėja. Pastebiu, kad avėdami netinkamus batus vairuotojai važiuodami dažniau turi rūpesčių gatvėje, ypač kai užgęsta automobilio variklis”, – sakė A. Pakėnas.
Kaip prasčiausią vairuotojų pasirinkimą A. Pakėnas įvardijo vasarišką avalynę – gumines šlepetes.
„Pėda jose nestabili, slankioja ir slysta. Tokia avalynė neužtikrina užkulnio stabilumo ir nėra tinkama vairavimui. Be to, šlepetė gali ir visiškai nuslysti nuo pėdos, o vairuotojas, stengdamasis ją vėl apsiauti, – sukelti avarinę situaciją. Manau, kad vairuotojai, avėdami tokią avalynę, yra padarę išties nemažai eismo įvykių, tik ne visada drįsta įvardinti apavą kaip kelyje įvykusios nelaimės priežastį”, – svarstė saugaus eismo ekspertas.
A. Pakėno teigimu, vairuoti basomis geriau nei su šlepetėmis, nes tarp pedalo ir pėdos nėra nestabilaus, judančio tarpinio sluoksnio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...