- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari“, kurių yra užregistruota 33.
Apribojo piktnaudžiavimą
Lietuvos įmonės šiuo metu yra įregistravusios daugiau kaip 470 tūkst. automobilių. Nauji automobiliai perkami maždaug už 42 tūkst. eurų, o už naudotus vidutiniškai mokama po 22 tūkst. eurų.
Iš bendrovių transporto vos daugiau nei 32 tūkst. yra elektromobiliai, o didžioji dauguma – net 58 proc. (273 tūkst.) varomi dyzelinu. Tiesa, ši situacija gali keistis. Ir ne tik dėl visuotinių taršos mokesčių.
2023 m. gruodį Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pakeitė iki tol galiojusią tvarką dėl įmonių automobilių naudojimo asmeniniams tikslams. Buvo imtasi maksimaliai griežtų priemonių – iki šiol kelionės darbo automobiliu iš namų į darbą ir atgal nebuvo laikomos pajamomis natūra, tačiau dabar tokie pasivažinėjimai įtraukti į šią sąvoką. Vadinasi, valstybė juos apmokestintų.
Griežtus VMI sprendimus padiktavo piknaudžiavimai, kai įmonių vadovai dažnai naudojo automobilius ne tik kelionėms į darbą, bet ir asmeniniams reikalams tvarkyti ar net savaitgalio išvykoms prisidengdami darbu.
Įperkamas: pigiausias Lietuvoje elektromobilis „Dacia Spring“ pakoregavo tarnybinio transporto rinką. / „Wikimedia“ nuotr.
Norai – kuklesni
Banko „Bigbank“ verslo paskolų skyriaus vadovas Deividas Žukas mano, kad toks sprendimas nesumažins įmonių įsigijamo transporto skaičiaus.
„Galima būtų manyti, kad dabar įmonės automobilius pradeda naudoti atsakingiau ir taupiau, t. y. tik tarnybos reikmėms. Kita vertus, per praėjusius metus gerokai išaugo ir prabangių gamintojų – „Porsche“ ir „Tesla“ – automobilių finansavimas“, – aiškino D. Žukas.
Jo žodžiais, pernai įmonės dažniausiai finansavo „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Škoda“ modelių įsigijimą. Tiesa, „Audi“ ir BMW buvo ne mažiau populiarūs, o „Mercedes“ atsiliko visai nedaug.
Banko statistika taip pat rodo, kad brangiausias įmonės automobilis 2023 m. buvo įsigytas už 155 tūkst. eurų (neskaičiuojant PVM), o apskritai jų finansavimas auga jau trejus metus.
Gyventojai, gaunantys pajamų natūra (šiuo atveju – naudojantys įmonės automobilį asmeninėms reikmėms), moka 0,75 proc. (jeigu naudojamasi įmonės apmokamais degalais) arba 0,70 proc. gyventojų pajamų mokestį (GPM), kasmet skaičiuojamą nuo automobilio rinkos vertės, kuri yra skelbiama metų pradžioje. Vis dėlto šis mokestis daugelio juridinių automobilių pirkėjų negąsdina, nes taip automobilį pirkti vis tiek pigiau nei įprastai ir mokant visą pajamų mokestį.
155 tūkst. – už tiek eurų, neskaičiuojant PVM, pernai buvo įsigytas brangiausias Lietuvos įmonės automobilis.
Daugės elektromobilių
Šiuo metu automobilius dažniausiai perka smulkios ir vidutinės įmonės, o didžiosios bendrovės dažnai jų įsigyja daugiau. Todėl elektromobilių įmonių garažuose vis dar nedaug.
Tiesa, neseniai rinką pasiekė pigus „Dacia Spring“ elektromobilis, kurio kaina prasideda vos nuo 22 tūkst. eurų. Toks ratuotis įmonių poreikių patenkinti dažniausiai negali dėl trumpo baterijos tarnavimo laiko, tačiau rinką jis neabejotinai sujudino.
Transportu prekiaujančios įmonės „Deals On Wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius teigė, kad elektromobiliai nuolat pinga ir bendrovėms juos rinktis apsimoka vis labiau.
„Tas pats „Dacia Spring“ taip pat turi savo klientus tarp įmonių – jų darbuotojai, kurie važinėja dažnai, tačiau nedidelius atstumus, tokiu elektromobiliu gali judėti praktiškai nemokamai, ypač jeigu lyginame jį su kokiu nors tradiciniais degalais varomu automobiliu“, – svarstė L. Boguševičius.
Pastebima, kad pastaruoju metu sparčiai auga ir „Tesla Model Y“ populiarumas. Šio visureigio kaina siekia 36 tūkst. eurų ir tai yra vienas geriausių kainos ir kokybės santykį siūlančių elektromobilių.
„Kartu su PVM lengvata, 4 tūkst. eurų siekiančia valstybės parama ir minimaliomis sąnaudomis elektrai „Model Y“ tampa itin patraukliu variantu“, – skaičiavo D. Žukas.
Populiarėja: „Tesla Model Y“ šalies bendrovių akyse yra optimalus kainos ir kokybės derinys. / „Scanpix“ nuotr.
Stabdo aukštos palūkanos
Žvelgdami į priekį specialistai prognozuoja, kad, nepaisant populiarėjančios transporto nuomos paslaugos ir įtemptos ekonominės situacijos, automobilius įmonės ir toliau aktyviai pirks tiek šiais, tiek kitais metais. Dėl skirtingų priežasčių populiarės ir prabangūs automobiliai, ir pigūs elektromobiliai.
Prie to prisidės transporto pardavėjų siūlomos itin daug akcijų, siekiant pritraukti klientus. Pasak jų, įvairias nuolaidas skatina tai, kad Lietuvos automobilių pardavėjams pastaruoju metu vis labiau tenka konkuruoti ne tik tarpusavyje, bet ir su užsienio konkurentais.
„Bigbank“ vyriausiasis ekonomistas Raulis Eametsas prognozuoja, kad palūkanų normos Europoje pradės mažėti jau šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje. Tokioms prognozėms pasitvirtinus, įmonių automobilių pirkimai Lietuvoje išaugs itin smarkiai, nes dabar šios rinkos augimą kiek pristabdo didžiulės palūkanų normos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina4
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...