- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žmonių gyvybę galima išgelbėti ne tik apeliuojant į vairuotojų sąžinę, bet ir tiesiant naujus kelius, statant viadukus. Susisiekimo ministerija vėl susirūpino, kaip magistralėje Vilnius-Kaunas išvengti avarijų, per kurias žūsta pėstieji.
Stotelių neturėtų likti
Pagal parengtą studiją ilgainiui šalia autostrados Vilnius–Klaipėda neturėtų nelikti nė vienos autobusų stotelės. Šiuo metu šiame greitkelyje jų įrengta 82. Iš jų net 50 yra kelio atkarpoje nuo Kauno iki Vilniaus.
Viena daugiausiai rūpesčių keliančių vietų yra ties Elektrėnais. Per ketverius metus šioje vietoje du žmonės žuvo, trys sužeisti. Tam, kad ateityje būtų išvengta tokių skaudžių nelaimių, pirmiausia planuojama panaikinti ties Elektrėnais esančias autobusų stoteles. "Bet reikia daryti taip, kad ir žmonėms būtų patogu", – susirūpinęs kalbėjo Elektrėnų meras Arvydas Vyšniauskas per susirinkimą dėl eismo saugos sąlygų gerinimo magistraliniame kelyje Vilnius–Kaunas.
Tvers ir tvorą
Tarpmiestinis transportas ateityje turėtų sustoti Elektrėnų miesto teritorijoje, tikriausiai prie Didžiojo žiedo, įrengtose naujose stotelėse. Iki jų bus nutiesti pėsčiųjų takai, perėjos su saugos salelėmis, įrengti autobusų laukimo peronai su sėdimomis vietomis. Šalia naujųjų stotelių bus įrengta ir autobusų stotelė vietiniam autobusui, kuriuo toliau gyvenantys elektrėniškiai galės pasiekti tarpmiestinių autobusų stoteles.
"Gyventojams tai būtų netgi patogiau, nes arčiau namų. Be to, žmonės nerizikuos gyvybe kirsdami magistralę", – aiškino susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo Egidijaus Skrodenio duomenimis, kasdien iš autobusų, sustojančių šalia magistralės, išlipa ir įlipa 200–250 elektrėniškių, todėl kartais galima išvysti, kaip kirsdami kelią prašvilpiančių automobilių bando išvengti ne vienas kitas, o būriai pėsčiųjų.
Panaikinus stoteles skiriamojoje juostoje bus įrengta tinklo tvora, neleidžianti kirsti kelio pėstiesiems nesaugiose vietose. Kartu bus galima padidinti, tik kol kas neapsispręsta kiek, leistiną automobilių važiavimo greitį, kuris šiuo metu siekia 70 km/val. Darbų sąmata gali siekti apie 100 tūkst. litų.
Iš laukų į greitkelį
Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Algimantas Janušauskas teigė, kad greitkelyje būtini ir kiti pokyčiai. "Magistralėje neturėtų važinėti lėtaeigės transporto priemonės. Bet ką dabar daryti žmonėms, jei vienintelis išvažiavimo keliukas iš dirbamo lauko yra tik į magistralę? Planuojame įrengti jungiamuosius kelius, dviejų lygių sankryžas. Vieno lygio sankryžų visai nebeliks", – žadėjo A.Janušauskas.
Anot jo, taip vairuotojams ir keleiviams būtų galima greičiau pasiekti norimą vietą, nes nereikėtų mažinti greičio ir taikytis prie stotelėse sustojančių autobusų, iš laukų išsukančių transporto priemonių. Be to, važiuojant pastoviu greičiu daug mažiau anglies dioksidu teršiamas oras.
Ar geriau – greičiau, ar – saugiau?
Šiemet magistralėje Vilnius–Kaunas ties Kaunu įvyko keturios autoavarijos: trys susidūrimai, per kuriuos keturi žmonės buvo sužeisti, ir vienas eismo įvykis, kuriame dalyvavo neblaivus vairuotojas ir buvo sužeistas vienas žmogus.
Anksčiau nemažai kamikadzių nukentėdavo magistralės 4 kilometrų ruože prie Kauno, šalia Kleboniškio miško. Vieni miestiečiai ten traukdavo pasivaikščioti, kiti šunų pavedžioti, o žiemą – dar ir paslidinėti.
Vėliau buvo įrengta neperlipama skiriamoji juosta, pastatyti du pėsčiųjų tiltai. Kilo žmonių nepasitenkinimas, nes kai kurie jų, norėdami patekti į mišką, turi įveikti daug didesnį atstumą nei anksčiau.
Anot specialistų, rūpinantis eismo sauga, reikia atsižvelgti ir į psichologinį aspektą. Kaune prie IX forto yra įrengta požeminė pėsčiųjų perėja, tačiau žmonės vis tiek rizikuoja savo gyvybe bėgdami per greitkelį. "Perėja bijo eiti. Tamsiuoju paros metu ten labai nejauku", – pastebėjo R.Bražinskas.
Eismo saugą šalies valstybiniuose keliuose planuojama gerinti įrengiant šiuolaikiškas inžinerines priemones: žiedines sankryžas, iškilias saleles, greitį mažinančius kalnelius.
Mirtingumas keliuose
2008 m., lyginant su 2007 m., šalies keliuose žuvusiųjų sumažėjo daugiau nei 33 proc. (2008 m. – 498 , o 2007 m. – 740). Šiemet per 9 mėn. žuvo dar apie 25 proc. mažiau žmonių (2008 m. per 9 mėn. – 352, o 2009 m. – 262).
Taip pat mažėja ir avaringiausių vietų, vadinamųjų juodųjų dėmių, – 2007 m. jų buvo 247, 2008 m. – 225, 2009m. – 178.
Kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda šiuo metu yra keturios juodosios dėmės (2008 m. jų buvo 16).
Juodoji dėmė – tai vieta, kur per ketverius metus 500 m kelio ruože įvyksta keturi ir daugiau eismo įvykiai.
Šiemet magistralėje Vilnius–Kaunas ties Kaunu įvyko keturios autoavarijos: trys susidūrimai, per kuriuos keturi žmonės buvo sužeisti, ir vienas eismo įvykis, kuriame dalyvavo neblaivus vairuotojas ir buvo sužeistas vienas žmogus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...