- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors medikai teigia, kad 4 – 5 promilės ir daugiau, jau yra mirtina alkoholio koncentracija žmogui, tikrinant vairuotojų blaivumą, kartais užfiksuojami žymiai didesni promilių skaičiai. Žinoma, alkoholio poveikis žmogui yra labai individualus, ilgą laiką girtaujančio žmogaus organizmas prisitaiko ir toleruoja vis didesnes alkoholio koncentracijas.
Vairuotojų patikrinimui policijos dažnai naudojamo profesionalaus alkotesterio „Dräger Alcotest 7510“ matavimo ribos yra nuo 0.00 iki 6.00 promilių. Didesnę alkoholio koncentraciją galima būtų išmatuoti tik atlikus kraujo tyrimą. Tiek apgirtęs žmogus, greičiausiai, net nesugebėtų tinkamai atlikti pūtimo į alkotesterį. Tikrinant blaivumą, viršijus maksimalią promilių matavimo ribą, alkotesterio ekrane atsiranda trys į viršų nukreiptos rodyklės ↑↑↑. Mažai kam yra tekę tai išvysti, bet taip rašoma instrukcijose. Atlikti eksperimentą savo noru ir įsitikinti ar tai tiesa, vargu, ar atsirastų norinčių.
Įdomu tai, kad tikrinantis blaivumą automobiliuose įrengtais alkoblokais, ES ir Lietuvos standartai rekomenduoja išmatuotų promilių kiekio alkotesterio ekrane vairuotojui nerodyti. Alkoblokų, pvz., įrengtų geltonuosiuose mokykliniuose autobusuose, blaivumo matavimo ribos yra nuo 0.00 iki 5.00 promilių. Aptikus alkoholio, tiesiog blokuojamas variklio užvedimas. Tačiau tai nereiškia, kad tikrinant blaivumą, išmatuotų promilių kiekis lieka niekam nežinomas. Kiekvieno blaivumo patikrinimo rezultatai įrašomi alkobloko atmintyje ir bet kada gali būti peržiūrėti vairuotojo darbą kontroliuojančių asmenų. Dar daugiau, aptikus alkoholio, rezultatą alkoblokas analizuoja ir, priklausomai nuo užfiksuoto promilių kiekio, nustato, kada gali būti leista atlikti kitą blaivumo patikrinimą. Logika paprasta, kuo girtesnis vairuotojas mėgina užvesti automobilį, tuo daugiau laiko reikia jam išsiblaivyti iki kito bandymo. Nepavykus užvesti variklio pakartotinai, kitas šansas bus suteiktas tik po dar ilgesnio laiko tarpo. Tai yra dar viena atgrasymo nuo vairavimo išgėrus priemonė.
Beje, šalia blaivumo patikrinimo rezultato, alkoblokas atmintyje įrašo visų variklio užvedimų datas ir laiką sekundžių tikslumu, taip pat įrašomi visi elektros įtampos atjungimai, mėginimai užvesti variklį neatlikus pasitikrinimo alkotesteriu. Užfiksuojami visi nepavykę blaivumo pasitikrinimai, jų laikas, skaičius ir priežastys, kodėl nepavyko bei kt. informacija.
Blaivumo patikrinimo rezultato promilėmis nerodo dar viena alkotesterių grupė – alkoholio detektoriai. Promilės tikrinant alkoholio detektoriumi nerodomos, nes šie prietaisai yra skirti preliminariam blaivumo patikrinimui, kurių per minutę, priklausomai nuo modelio, galima atlikti net iki 12. Alkoholio detektoriai nustato faktą – yra alkoholio garų iškvėptame ore, ar nėra. Kiek promilių buvo tiksliai? Tai galima sužinoti įtarimą sukėlusį asmenį patikrinus įprastiniu alkotesteriu. Alkoholio detektoriai preliminariam vairuotojų patikrinimui jau naudojami ir Lietuvos keliuose bei įmonėse.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti16
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...