- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje vis labiau įsitvirtina ekologiško ir aplinkai draugiško transporto idėjos. Gyventojų, besirenkančių elektromobilius ar hibridines transporto priemones, mūsų šalyje daugėja, o sąlygos jomis važinėti tampa vis palankesnės.
Prieš kelerius metus rasti, kur įkrauti elektromobilį, buvo nemenkas iššūkis, tačiau šiandien įkrovimo stotelės yra įrenginėjamos ne tik prie verslo bei prekybos centrų, bet ir prie naujai statomų gyvenamųjų namų.
Įkrovimo stotelių skaičius auga kasmet
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovo Rimvydo Pociaus teigimu, besiplečiantis elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas vis daugiau tautiečių skatina rinktis ekologiškesnes ir taupesnes transporto priemones. Draudikų atstovas pastebi, kad pastaruoju metu elektromobilių draudimu besidomintys gyventojai į bendrovę kreipiasi ir apsidraudžia dažniau. Be to, pasak R. Pociaus, šias transporto priemones jų savininkai yra linkę drausti ne tik privalomuoju, bet ir Kasko draudimu.
„Pagrindiniai elektromobilių privalumai gyventojams – taupumas bei vairuotojams suteikiamos privilegijos, pavyzdžiui, teisė važiuoti autobusų ir taksi eismo juosta ar nemokamai statyti automobilį savivaldybei priklausančiose stovėjimo aikštelėse. Be to, žmonės vis dažniau šiuos automobilius renkasi ir dėl ekologinių paskatų, pavyzdžiui, norėdami sumažinti neigiamą poveikį aplinkai“, – pasakoja R. Pocius.
Pagrindiniai elektromobilių privalumai gyventojams – taupumas bei vairuotojams suteikiamos privilegijos.
Anot draudimo eksperto, viena iš pagrindinių kliūčių renkantis elektromobilius iki šiol buvo nuogąstavimai dėl patogaus ir lengvai prieinamo įkrovimo galimybių. Tačiau pastaruoju metu elektromobilių įkrovimo stotelės jau yra įrenginėjamos ir prie naujų daugiabučių, verslo ar prekybos centrų, ir kai kuriose degalinėse bei kitose gyventojams patogiose vietose.
R. Pocius taip pat pastebi, kad nuosavų namų savininkai elektromobilius įkrauti gali ir naudodamiesi bendru namus elektra aprūpinančiu tinklu, tačiau tokiu būdu visiškai įkrauti elektromobilio baterijai gali prireikti daugiau laiko. Vis tik daugelis viešų elektromobilių įkrovimo stotelių turi greitojo įkrovimo galimybes ir, priklausomai nuo transporto priemonės modelio bei aplinkos sąlygų, bateriją leidžia įkrauti daug greičiau nei naudojantis bendru tinklu namų sąlygomis.
Ekologiškumo proveržis
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šiemet iki gegužės mėnesio Lietuvoje buvo įregistruoti 745 elektra varomi automobiliai ir 9515 hibridinių transporto priemonių. Lyginant su metų pradžia, registruotų elektromobilių skaičius šalies keliuose išaugo 20 proc., o hibridinių automobilių – 16 proc.
Nors elektromobiliai šalyje pamažu populiarėja, tačiau jie vis dar yra santykinai brangesni už įprastus automobilius. Vis tik, pasak R. Pociaus, elektromobilių kainą kompensuoja jų privalumai – ekonomiškumas, lengvatos keliuose, važiavimo tyloje komfortas bei indėlis į švaresnę aplinką.
„Pastebime, kad elektromobilių draudimas niekuo nesiskiria nuo tradicinių lengvųjų automobilių, tačiau jie turi didelį pranašumą – mažesnę vagystės riziką, kuri reikšmingai veikia galutinę elektromobilių draudimo kainą. Siekdami palaikyti ekologiškumo idėją, šiuo metu kasko draudimu draudžiant naują elektromobilį taikome nuolaidą, be to, elektromobilių vairuotojai nuo šių metų privalomąjį draudimą gali įsigyti ir internetu“,– pasakoja R. Pocius.
Kuria būstui pridėtinę vertę
Darnios nekilnojamojo turto plėtros ir statybų bendrovės „YIT Kausta“ generalinis direktorius Kęstutis Vanagas sako, kad Lietuvoje griežtų reikalavimų elektromobilių stotelėms įrengti kol kas nėra. Šalies teisės aktai nereglamentuoja elektromobilių infrastruktūros integravimo daugiabučiuose ar verslo centruose. Vienintelis dokumentas, pasak Kęstučio Vanago, apibrėžiantis elektromobilių įkrovimo strategiją, yra susisiekimo ministro įsakymas, kuriame pateikiamos viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros gairės.
„Nepaisant to, nekilnojamojo turto plėtotojai, taikydamiesi prie aplinkosaugos tendencijų bei gyventojų poreikių, elektromobilių stoteles vis dažniau projektuoja planuodami tiek biurų pastatus, tiek prekybos centrus, tiek gyvenamųjų namų kvartalus. Elektromobilių įkrovimo stotelės kuria pridėtinę vertę pastatui bei suteikia komfortą miesto gyventojui ar biure dirbančiam žmogui. Galima tikėtis, kad tokių stotelių artimiausiais metais gerokai padaugės nekilnojamojo turto objektuose – tiek būsto, tiek verslo, tiek visuomeninės paskirties“, – sako „YIT Kausta“ vadovas Kęstutis Vanagas.
Anot K. Vanago, šiuo metu visuose savo naujai projektuojamuose būstuose bei verslo pastatuose Vilniuje, „YIT Kausta“ planuoja įrengti bent po vieną elektromobilių įkrovimo stotelę. Tokias stoteles bendrovė jau yra įrengusi prie verslo centrų „Grand Office“ bei „Duetto“ Vilniuje ir B66 Kaune. Taip pat jas numatyta įrengti šiuo metu sostinėje įgyvendinamame gyvenamųjų namų projekte „Raitininkų sodas“ bei ant Tauro kalno pradedamame įgyvendinti projekte „Matau Vilnių“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...