Draugiški aplinkai, bet kelia ir rūpesčių

  • Teksto dydis:

Daugiau elektromobilių – mažesnė tarša, tačiau kartu – nauji iššūkiai, tarp jų – naudotos baterijos.

Perdirbti? Utilizuoti?

„Elektromobiliai reikšmingai prisideda prie aplinkos taršos mažinimo, tačiau šios transporto priemonės, kai baigiasi jų eksploatacija, irgi gali būti žalingos, – sakė Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) atstovė direktorė Vitalija Sičiūnienė. – Vienos grėsmingiausių – ličio jonų baterijos, dažniausiai efektyviai tarnaujančios apie 7–10 metų. Lietuvoje elektromobiliai važinėja nuo 2010-ųjų, tad kai kuriems vairuotojams jau teko keisti ar remontuoti ir baterijas.“

Elektromobilių baterijų perdirbimo procesas kur kas sudėtingesnis nei įprastų akumuliatorių.

Elektromobilių baterijų perdirbimo procesas kur kas sudėtingesnis nei įprastų akumuliatorių. Ličio jonų baterijos vis dar gali išlaikyti 70–80 proc. pradinės talpos, todėl gali būti panaudotos kitiems tikslams, pavyzdžiui, energijos saugyklos namams ar pramonei.

Pakartotinai naudoti netinkamos baterijos perdirbamos, iš jų išgaunama vertingų medžiagų – kobalto, ličio, nikelio, švino. Jeigu baterijų perdirbti neįmanoma, atliekų tvarkytojai pasirūpina tinkamų jų utilizavimu.

Darbų nesumažės

„Regitros“ duomenimis, šių metų gegužės 1-ąją mūsų šalyje buvo užregistruoti 9 729 elektromobiliai. Planuojama, kad iki 2025-ųjų pabaigos jų Lietuvoje bus penkis šešis kartus daugiau.

„Džiugu, kad elektromobilius perkantys gyventojai ir juridiniai asmenys nuo birželio vėl gali gauti kompensacijas. Tačiau jau dabar reikia susirūpinti, kad tai, ką šiandien vadiname aplinkai draugišku transportu, ateityje netaptų galvosūkiu. Pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai gali kelti ne tik netinkamai tvarkomos ličio jonų baterijos, bet ir amortizatoriai, padangos ir kitos elektromobilių dalys. Tad privalome rūpintis, kad atliekos būtų tvarkomos pagal aukščiausius aplinkosaugos standartus“, – pabrėžė Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Jis pažymėjo, kad, pagal ES direktyvą, kuri galioja ir Lietuvai, 95 proc. automobilio atliekų turi būti panaudotos, pakartotinai panaudotos arba perdirbtos.

Naudingi projektai

Informaciją, kur dėti nebereikalingas baterijas, akumuliatorius, kitą seną elektros ir elektronikos įrangą arba užsiregistruoti, kad ji būtų nemokamai išvežta, galima rasti neseniai startavusio projekto „Man rūpi rytojus“ interneto svetainėje manrupirytojus.lt.

Informaciją apie automobilių atliekas ir netinkamas eksploatuoti transporto priemones galima rasti svetainėje autotvarkymas.lt.

Be to, GIA, siekdama paskatinti autoservisus rūšiuoti ir rinkti atliekas atskirai ir jų nešalinti su kitomis atliekomis, kasmet rengia aplinkosaugos projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“.

Statistika: „Regitros“ duomenimis, šių metų gegužės 1 d. mūsų šalyje buvo užregistruoti 9 729 elektromobiliai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Mums siuloma

Mums siuloma portretas
pasiimti katastrofa savomis rankomis! Va ir visa sio vajaus esme...

Kol kas,tai

Kol kas,tai portretas
tiesiog brangi nesąmonė.

o

o portretas
kai bus isplestas pakrovimo tinklas visur tim tuomet pagalvosimapie EM o kaina privalo but zymiai mazesne nes tai ne vidaus degimo variklis sudarantis su transmisija daugiau puse kainos ir aptarnavimas brangus o cia 4 EV ant ratu ir stabdziai visa kaina akumas ir sia naujove neturetu piktnaudziaut verslas o sulygint ir atatinkamai mazint kainas ka ir padare Klaipedos meras suplojes didele suma /europasalpos/...===
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių