- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo vasario 1-osios įsigaliojo Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) parengti teisės aktų pakeitimai, susiję su privalomąja transporto priemonių technine apžiūra.
Nors dokumento (Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymą Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų patvirtinimo“) turinys iš esmės nekeičiamas, visgi keletas jo punktų yra aktualūs bemaž visiems automobilių ir motociklų šeimininkams.
Bene svarbiausia naujiena – aiškiau apibrėžta valstybinio numerio ženklo prie transporto priemonės pritvirtinimo tvarka. Kaip žinia, Kelių policijos arsenale atsiradus gerokai didesniam skaičiui automatinių KET pažeidimo fiksavimo įrenginių – „trikojų“, sektorinių greičio matavimo sistemų ir pan. prietaisų, drauge itin padažnėjo atvejų, kai būna keblu nustatyti kam turėtų tekti atsakomybė dėl nusižengimo. Viena to priežasčių – valstybinio numerio tvirtinimas varžtais ant numerio ženklo žymenų, kai kuriais atvejais iškreipiantis simbolių ir skaičių reikšmę bei suklaidinantis elektroninius policijos pagalbininkus.
Įsigaliojus LTSA viršininko įsakymui patikslinta, kad valstybinio numerio ženklo žymenų zonose (visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašus sudarančių raidžių ir skaitmenų gabaritiniais matmenimis, pvz., kaip pavaizduota 1 pav. raudona punktyrine linija, apribojamas plotas) neturi būti jokių tvirtinimo elementų ir kitų ženklų žymenų zonos pažeidimų ar uždengimų. Net jei numeris pritvirtintas varžtu ženklų žymenų zonoje nėra klaidinantis (žr. 2 – 4 pav.), nuo vasario 1 d. tai bus vertinama nedideliu trūkumu, tačiau juos vis vien teks pakeisti į atitinkančius reikalavimus per artimiausius dvejus metus, iki 2025 m. vasario 1 dienos. Kitu atveju po šios datos tai jau bus didelis trūkumas.
1 pav.
2 pav. 3 pav. 4 pav.
Tačiau, jei valstybinio numerio ženklo žymenų zonose esantys tvirtinimo elementai ir (ar) kiti pažeidimai apsunkina numerio skaitymą arba klaidina (žr. 5 – 8 pav.), tai jau ir dabar bus vertinama dideliu trūkumu
5 pav. 6 pav.
7 pav. 8 pav.
Kitas svarbus dalykas – gerokai pailgėja sąrašas transporto priemonių, kuriose privalomosios techninės apžiūros metu nuo šiol bus tikrinama ar įrengtas ir nustatyta tvarka patikrintas tachografas ( prietaisas, registruojantis informaciją apie vairuotojų vairavimo ir poilsio laikotarpius, važiavimo greitį ir kt.). Lig šiol daugiausia tai buvo aktualu autobusų ir krovininių automobilių valdytojams, pajamas gaunantiems iš keleivių ir krovinių pervežimo, o nuo vasario pirmosios dienos tachografas bus tikrinamas ir vertinamas didžiojoje dalyje autobusų ir krovininių automobilių, nepriklausomai nuo jų naudojimo paskirties. Išimtis ir toliau bus taikoma:
• miesto autobusams,
• kariuomenės, policijos, sienos apsaugos tarnybos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, automobiliams;
• humanitarinę pagalbą teikiančių organizacijų automobiliams;
• krovininiams automobiliams, kurių bendroji masė neviršija 7,5 t., kai tachografas juose neįrengtas,
• istoriniams automobiliams, kai tachografas juose neįrengtas;
• šiems specialios paskirties automobiliams: medicininės pagalbos automobiliams, autokranams, serviso automobiliams, autobokšteliams, gaisriniams automobiliams, automobiliams kompresoriams, techninės pagalbos automobiliams, mobiliems grąžtams, autokopėčioms, sportiniams automobiliams.
Šis pakeitimas labiausiai palies ūkininkus, žemės ūkio bendroves, taip pat tokių specialios paskirties transporto priemonių kaip: kelių ir šaligatvių valymo automobiliai, mokomieji automobiliai, šiukšliavežės, dumblavežiai, techninės pagalbos vežtuvai, kitos specialios paskirties automobiliai – turėtojus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...