- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Karo Ukrainoje užvesta pašėlusi degalų kainų karuselė, atrodo, pradėjo lėtėti. Tačiau kodėl vairuotojai nejunta mažėjančių kainų, teiravosi LNK žurnalistai.
Aukčiausios kainos jau buvo perkopusios 1,98 euro už benziną ir 2,05 euro už dyzelį, bet nafta pradėjo pigti penkiais ar dešimčia dolerių kiekvieną dieną. Tačiau žmonės stebisi, kodėl pastarieji polyčiai neatsispindi mokant už degalus, kuriuos jie pilasi.
„Pastaruoju metu stebime kainas kasdien. Praeitą savaitę netgi buvo baisu stebėti. Kovo 9 dieną pasiektas pikas, kai benzinas skirtingose degalinėse kainavo beveik du eurus arba 2,05 euro už dyzelį. Tai – pastarųjų dienų rotacija, kai dyzelis patapo brangesnis negu benzinas. Šią savaitę yra geresnių naujienų – pirmadienį mes matėme mažėjimą apie penkiolika JAV dolerių žaliavinės naftos, tai šiandien stebime tolesnį mažėjimą“, – sakė portalo „Pricer.lt“ vadovas Arūnas Vizickas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Pasak pašnekovo, įdomu palyginti šiandienes ir praėjusio mėnesio degalų kainas. Praėjusį mėnesį žaliavinė degalų kaina buvo 96 JAV doleriai, o dabar – 100 dolerių. Bet degalų kainų skirtumas palyginus su praeitu mėnesiu ir stebint šiandienines kainas, yra 20-25 centais brangiau.
„Tai būtų galima paaiškinti tuo, kad pas mus tradiciškai naftos kainos pakilimas iššaukdavo momentinį kainų pakilimą degalinėse. Tuo tarpu, sumažėjimas labai lėtai persikeldavo. Čia gali būti atsargumas arba noras uždirbti šiek tiek pinigų. Mes matome, kad didmeninė kaina taip pat traukiasi į pirmines pozicijas iš lėto. Didmeninėje grandyje irgi kol kas neįvyko reikšmingų pokyčių“, – aiškino portalo „Pricer.lt“ vadovas.
Jo teigimu, yra vietų, kur konkurencija reikšmingesnė. Jose kainos atsistato gerokai greičiau, o tose vietose, kur kokio nors tinklo degalinė yra dominuojanti, kainos yra aukštesnės. Tačiau tai nereiškia, kad didmiesčiai moka brangiau nei provincija.
„Mes matėme pavyzdžių, kur tam tikruose nedideliuose miesteliuose yra tik viena arba kelios degalinės. Ir tai yra degalinės, kurios priklauso tinklams. Ten kartais matydavome brangesnes kainas nei didmiesčiuose“, – pasakojo A. Vizickas.
Kalbėdamas apie tai, kur degalų užsipilti pigiau, sakė, kad pigių degalinių yra Vilniuje, Kalvarijų ir Kareivių gatvių sankryžoje, Kaune, Savanorių prospekte, Jonavos gatvėje.
Vyriausybė irgi pradėjo kalbėti apie akcizo mažinimą. Tai bus svarstoma artimiausiu metu. Sprendimas galbūt padėtų atpiginti litro benzino kainą 0,13 centų ir dyzelio kainą 0,05 centais. Ar tai galėtų pagelbėti ekonomikai?
„Džiugu, kad Vyriausybė solidarizuojasi su gyventojais ir šokiruojančiu momentu demonstruoja empatiją. Bet, be abejo, čia yra galbūt ne tokie reikšmingi skaičiai. Mes turbūt turėtume labiau sekti globalias naujienas. Tai, ką mes bent jau iki šiol matėme, – kaina per 100 dolerių. Iš tikrųjų, jau yra labai didelis spaudimas gamybai. Jei gamyba pradeda gauti mažiau užsakymų, tai atitinkamai atsiliepia ir pajamoms. Pajamų mažėjimas persiduoda į vidaus vartojimą ir tada pradeda užsidaryti pagrindiniai ekonomikos varikliai – viskas pradeda čiuožti žemyn“, – aiškino portalo „Pricer.lt“ vadovas.
Pasak jo, jei mes atsidursime tokioje situacijoje, kai būsime priversti visiškai atisakyti tiekimo iš Rusijos, persiorientavimas į kitas rinkas užtruks nemažai laiko. Mažiausiai dvejus metus. O realesnis laikotarpis – penkeri dešimt metų, nes reikia perorientuoti ne tik tiekimą, bet ir visą infrastruktūrą.
„Bet galbūt tame galima įžvelgti tam tikrą pliusą, nes Europos Sąjunga galimai gaus papildomą tiekimą – JAV, galbūt Kanados, tai darys šią rinką šiek tiek konkurencingesnę“, – svarstė pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...