- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šį savaitgalį Palangoje vykstančios garsiausios Lietuvoje „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynės – nepigus malonumas. Tačiau retas automobilių sporto mėgėjas supranta, kiek iš tiesu kainuoja pasirengti ir dalyvauti tokio lygio renginyje.
Dalys iš gamyklos
„Trevio – Next Level Customs Brokers“ komanda iki šių metų starto nuėjo vingiuotą kelią. Mat reikėjo ne tik treniruotis sportininkams, bet ir po pernai patirtos avarijos suremontuoti vienintelį Baltijos šalyse gamyklinį BMW M4 GT4. Komanda neslepia, kad remontas atsiėjo apvalią sumą.
„Praėjusiais metais iki finišo buvo likę labai nedaug, grūmėmės dėl pirmos vietos savo klasėje. Ir netikėtai kitas automobilis, susidūręs su techniniais nesklandumais, rėžėsi į mus, – kalbėjo vienas ekipos narių Jurgis Adomavičius. – Kadangi tai buvo varžybų pabaiga, vis tiek pelnėme antrą vietą, tačiau nuotaika tikrai buvo sugadinta.“
Tuomet techniniai darbuotojai „RR Team“ automobilį ant ratų pastatė kone karo lauko sąlygomis ir vėl išleido į trasą. Tai padaryti pavyko, tačiau pasiruošti naujam sezonui nebuvo lengva.
„Komanda yra suplanavusi, kad šį automobilį po sezono parduos. Dėl to buvo priimtas sprendimas, kad tikrai nelies iš formų jokių sparnų ir panašiai, visas dalis užsakė iš gamyklos, iš „BMW Motorsport“ kompanijos“, – aiškino pašnekovas.
40 tūkst. – maždaug tiek eurų per metus nuvertėja lenktyninis automobilis.
Užtruko net septynis mėnesius
Avarijoje buvo pažeistas automobilio priekis ir šonas, tad teko atseikėti nemažą sumą už gausybę smulkių, bet brangių detalių. Pavyzdžiui, aptakas po priekiniu buferiu kainavo 6 tūkst. eurų, o anglies pluošto durys – dar 3,8 tūkst. eurų. Bene kebliausia situacija buvo su „Ohlins“ gamintojo sportiniais amortizatoriais, mat „BMW Motorsport“ jiems gamina specialius tvirtinimus.
„Visas remontas, kadangi dėl koronaviruso sutriko tiekimo grandinės, užtruko net septynis mėnesius. Būtent amortizatorių laukėme ilgiausiai. Juokingiausia, kad jiems trūko tik tvirtinimo dalies. Jos negavome iki šiol, o perkant naujus amortizatorius iš „BMW Motorsport“, jie atkeliauja iš karto su tvirtinimais“, – dėstė J.Adomavičius.
Toks kruopštus darbas lėmė, kad vienintelio Baltijos šalyse gamyklinio BMW M4 GT4 remontas kainavo tiek, kiek pakaktų įsigyti dviejų kambarių butą Anykščiuose, – 36 tūkst. eurų.
Biudžetas – penkiaženklis
„Trevio – Next Level Customs Brokers“ komandos pasiruošimą naujam automobilių sporto sezonui sutrikdė ne tik prieš metus patirta avarija, bet ir stabilumo stokojanti rinka, karas, pandemija. Tai lėmė pagrindinių partnerių ir komandos sudėties pasikeitimus.
„Naujų partnerių teko ieškoti likus mėnesiui iki varžybų. Laimei, atsirado įmonių, kurios prisijungė, ir šis projektas nebus nuostolingas. Nes lenktynių komandos pajamos yra iš lenktynininkų, kurie nori važiuoti, ir partnerių, kurie prisijungia“, – aiškino J.Adomavičius.
Negana to, iš planuotų keturių varžybų liko vienerios, kuriose bus dalyvaujama su BMW M4 GT4. Pasak J.Adomavičiaus, turint tokį bolidą, juo reikia važiuoti varžybose kuo daugiau.
„Kaip ir mūsų kasdieniai automobiliai, sportinis irgi kasmet praranda vertę. Tik mūsų gatvinis automobilis nuvertėja 3–4 tūkst. eurų per metus, o toks sportinis, skaičiuojame, nuvertėja apie 40 tūkst. eurų kasmet, jam stovėti negalima“, – atviravo verslininkas, aiškindamas, kad kuo daugiau varžybų važiuojama, tuo mažesni kaštai tenka komandai.
Anot pašnekovo, dalyvauti tokiose varžybose, kaip 1 006 km lenktynės, reikia daug lėšų. Pavyzdžiui, startinis mokestis, degalai, techninės priežiūros komanda ir kitkas gali kainuoti apie 9 tūkst. eurų.
„Jeigu kalbėtume apie startą su tokio techninio lygio automobiliu, kaip BMW M4 GT4, tuomet kaina išauga maždaug iki 30 tūkst. eurų. Būtent dabar yra tokia sąmata. Žinoma, ji gali dar kažkiek augti, o gali ir mažėti, mat čia įskaičiuotos ir vadinamosios lietaus padangos, kurių gali ir neprireikti, bet jas turėti reikia“, – vardijo jis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvio garaže – išskirtinis motociklas3
Lietuvoje – ypatingas pirkinys: vienas greičiausių pasaulyje serijinių motociklų „Panigale V4S SP2“. ...
-
Biržuose – senovinių automobilių festivalis: retenybėmis gėrėjosi smalsuoliai ir ekspertai3
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe. ...
-
Automobilių gamyba ir prekyba stringa, o pirkėjų yra1
Praeitą mėnesį Lietuvos automobilių parke debiutavo mažieji visureigiai „Tonale“ ir „Grecale“, estai graibstė „Toyota Yaris Cross“, o britai – „Nissan Qashqai“. ...
-
Metai – ne kliūtis: kodėl vieni automobiliai pinga, o kiti brangsta?
Sakoma, kad vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda apie trečdalį kainos. Ir nors pastaruoju metu tendencijos keičiasi – dėl tiekimo grandinės sutrikimų nauji automobiliai vertinami vis labiau, laikui bėg...
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...