- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Swedbank" duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos gyventojai iš banko pasiskolino daugiau nei 28 mln. eurų automobiliams įsigyti. Tačiau tik 1 iš 10 su banko finansine pagalba įsigytų automobilių buvo naujas, likę - naudoti. Įsigydami naujus automobilius pirkėjai rinkosi lizingą, o pirkdami naudotas mašinas šį finansavimo būdą rinkosi tik 15 proc. pirkėjų. Likę 85 proc. rinkosi specializuotą paskolą automobiliui, leidžiančią įsigyti pigesnį automobilį be pradinio įnašo.
„Pirkdami lizingu naują automobilį lietuviai dažniausiai renkasi brangesnį modelį nei estai ir latviai. Vidutinė lizingu įsigyjamo naujo automobilio kaina Lietuvoje siekia 21 tūkst. eurų, ir tai yra 1 tūks. eurų daugiau nei Latvijoje ir net 4,3 tūkst. eurų daugiau nei Estijoje. Tai patvirtina ankstesnių metų tendenciją, kad racionaliausiai automobilius renkasi estai - jie labiausiai atsižvelgia į ekonominę naudą, todėl dažniau pirmenybę atiduoda kompaktinės klasės automobiliams", - komentuoja „Swedbank" automobilių finansavimo srities vadovas Justinas Dedela.
Renkasi miesto visureigius
Pasak J. Dedelos, pirkdami lizingu naujus automobilius „Swedbank", lietuviai jau kelis metus iš eilės renkasi miesto visureigius. Naujų automobilių trejetuke rikiuojasi „Nissan Qashqai", „KIA Sportage" bei „Opel Mokka". Pirkėjai, kurie renkasi naudotus automobilius, pirmenybę atiduoda tokiems automobiliams, kaip „Volkswagen Passat", „Opel Insignia" bei „Toyota Avensis".
„Swedbank" duomenimis, bendras Lietuvoje lizingu įsigytų naujų ir naudotų automobilių trejetukas rikiuojasi taip: „Volkswagen", „Toyota", „Nissan". Latvijoje pirmąją vietą pagal pirkėjų pasirinkimą užėmė „Volvo", antrojoje liko „Volkswagen", trečiojoje rikiuojasi „BMW". Estijoje populiariausios automobilių markės yra „Volkswagen", „Škoda" ir „Toyota".
9 iš 10 automobilių - naudoti
Įsigydami automobilį tik 1 iš 10 banko klientų Lietuvoje ir Latvijoje rinkosi naują arba apynaujį - iki 1 metų senumo automobilį, o likę įsigijo naudotus automobilius. Estijoje naujus ir apynaujus automobilius pirko 20 proc. klientų.
Lyginant per metus su banko suteiktu finansavimu įsigytų naudotų automobilių kainas, brangiausiai už juos mokėjo estai. Vidutinė Estijoje pirkto naudoto automobilio kaina buvo 6,6 tūkst. eurų, Latvijoje 6,1 tūkst. eurų, o Lietuvoje ši suma siekė 4,9 tūkst. eurų.
Jau atrado alternatyvą lizingui
„Norintys įsigyti automobilį gyventojai šiandien labai racionaliai renkasi finansavimo priemones. Anksčiau dauguma pirkėjų negalvodami rinkdavosi lizingą, o dabar daugiau nei 85 proc. banko klientų, kurie kreipėsi dėl automobilio finansavimo, renkasi specializuotą paskolą. Ji skirta tiems atvejams, kai automobilio kaina yra mažesnė, o pirkėjas neturi pradinio įnašo arba nenori privalomai draustis KASKO draudimu. Taip pat paskolos atveju automobilis yra iškart registruojamas pirkėjo, o ne banko vardu," - komentuoja „Swedbank" atstovas.
Aktyviau perka vyrai
„Swedbank" lizingo ir paskolos automobiliui portfelių duomenimis, automobilius aktyviausiai Baltijos šalyse perka 31-45 metų amžiaus vyrai. Moterys, kurios visose Baltijos šalyse sudaro maždaug 30 proc. pirkėjų, Lietuvoje ir Estijoje dažniau įsigyja naujus automobilius, Latvijoje - naudotus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti16
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...