- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) priėmė svarbų sprendimą, aktualų visiems automobilininkams, kuriems šiuo metu artėja vizito į privalomosios techninės apžiūros stotį terminas. Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič, ieškodamas būdų, kaip karantino metu minimizuoti socialinių kontaktų skaičių ir su tuo susijusias galimas rizikas, paragino LTSA specialistus peržiūrėti techninės apžiūros vertinimo kriterijus ir bent laikinai sutrumpinti „didelių trūkumų“ sąrašą.
Siekiant karantino metu sumažinti nebūtinų apsilankymų techninės apžiūros stotyse skaičių, nutarta privalomosios techninės apžiūros metu nevertinti kaip „didelio trūkumo“ keleto dalykų, neturinčių didelio neigiamo poveikio eismo saugumui ir aplinkai.
Visų pirma tai liečia žibintus, atšvaitus ir kai kurią elektros įrangą. Dėl nešviečiančių apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų lempučių, karantino metu nereikės grįžti į TA stotį pakartotinei patikrai automobilio savininkui ar valdytojui įsipareigojus nedelsiant šias problemas pašalinti. Išimtis neliečia tik artimosios šviesos žibintų, priekinių rūko žibintų ir pagrindinių stabdymo signalo žibintų lempučių.
Taip pat nutarta laikinai „dideliu trūkumu“ nelaikyti ir automobilyje įrengtos priekabos kištukinio lizdo būklės, jei ji kelia abejonių dėl funkcionalumo ir efektyvumo, tačiau automobilis techninei apžiūrai teikiamas be priekabos.
Dar viena išimtis susijusi su akumuliatorių baterija: jei ji tinkamai nepritvirtinta, tačiau TA kontrolieriaus manymu nekelia trumpojo jungimo pavojaus, karantino metu grįžti pakartotinei patikrai nebus reikalaujama.
Jau anksčiau yra skelbta, kad pandemijos metu bus toleruojamas ir transporto priemonės eksploatavimas su dygliuotomis padangomis po balandžio 10 d. Techninės apžiūros stotyse šiuo metu taip pat į padangų sezoniškumą nebus kreipiama dėmesio.
Iki „nedidelio trūkumo“ nutarta šiuo metu perkvalifikuoti situaciją, kai transporto priemonėse, kuriose įrengta maitinimo dujomis (SND, SGD) sistema, tačiau tai nėra nustatyta tvarka įregistruota. LTSA rekomenduoja tai techninės apžiūros rezultatų ataskaitos skiltyje, bet atitinkamą įrašą registracijos liudijime padaryti pasibaigus karantino laikotarpiui.
Asociacija „Transeksta“ savo ruožtu atkreipia dėmesį, kad visi techniniai reikalavimai itin detaliai išvardinti atitinkamose europinėse direktyvose, kurių nuostatos be jokių išlygų yra perkeltos į nacionalinius teisės aktus. T. y. techninės apžiūros kontrolieriai neturi net teorinių galimybių patikros metu fiksuojamų kai kurių transporto priemonės trūkumų laikyti „smulkmenomis“, nes taip pažeistų įstatymus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praktinius mokymus atnaujinančios vairavimo mokyklos raginamos nemokamai testuoti instruktorius
Nuo kovo 10 dienos praktinį vairuotojų mokymą atnaujinančios vairavimo mokyklos turi galimybę nemokamai dėl COVID-19 testuoti savo vairavimo instruktorius. ...
-
Po draudimo atšaukimo – kova su milžiniškomis eilėmis
Kas lengviau – laimėti apvalią pinigų sumą loterijoje ar gauti vairuotojo pažymėjimą? Tokį klausimą šią savaitę uždavė tūkstančiai Lietuvos vairuotojų, pavargusių laukti, kada gi pagaliau galės laikyti vairavimo praktinį egzamin...
-
Vėl į kelią – stačia galva? Pavojinga
"Atlaisvinus karantino ribojimus, nelaimingų atsitikimų skaičius gali šoktelėti. Dėl pertraukos nelavinti vairavimo įgūdžiai pradeda silpti, o tai augina avaringumo riziką", – pabrėžė draudimo bendrovės ERGO specialistas Rim...
-
Europoje į sostą sugrįžo „Yaris“2
Naujasis "Toyota Yaris" išrinktas Europos "Metų automobiliu 2021". Nedidelis miesto hečbekas geriausiu pripažintas rinkimuose, kuriuose balsavo 59 komisijos nariai iš 22 šalių. ...
-
„Volvo Cars“ nuo 2030-ųjų gamins tik elektromobilius
Kinijos bendrovei priklausanti automobilių gamintoja „Volvo Cars“ paskelbė ketinanti nuo 2030 m. gaminti tik elektromobilius, taip siekdama gauti pelno iš sparčiausiai augančio automobilių rinkos segmento – prabangių elektromobil...
-
Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to v...
-
Į Lietuvą veržiasi automobiliai iš Kinijos: randa ir landų2
Lietuvoje jau nieko nebestebina Kinijos gamintojų mobilieji telefonai, pamažu, bet nuosekliai atsiriekiantys savo rinkos dalį iš žinomiausių pasaulio prekės ženklų. O kiniški automobiliai mūsų šalyje itin reti, visi ligšio...
-
Automobilis – finansinė našta? Yra alternatyvų3
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų. ...
-
Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir tar&...
-
Žiema priminė, kada reikia ruošti roges
2021-ųjų sausis nebuvo šaltesnis nei 2019-aisiais, tačiau techninės pagalbos lietuvių automobiliams šiemet prireikė gerokai dažniau. ...