Automobilių gamintojų nuotaikos: optimizmas – santūrus

  • Teksto dydis:

Ne vien Europoje, bet ir Azijoje, JAV automobilių gamintojai džiaugiasi pagerinę kai kuriuos savo finansinius rodiklius, tačiau optimizmas – santūrus, prognozės – taip pat.

Kinijoje prekiauti sunkiau

Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pranešė apie pirmo metų ketvirčio grynojo pelno kritimą 30 proc., iki 4,73 mlrd. eurų dėl apskaitos poveikio, nors pardavimai ir pajamos augo.

Bendrovė nurodė, kad jos veiklos pelnas sunyko 31 proc., iki 5,75 mlrd. eurų, o jo marža – nuo 13,3 proc., iki 7,5 proc.

Pardavimų pajamos augo 21,5 proc., iki 76,2 mlrd. eurų, automobilių pristatymams didėjus 7,5 proc., iki 1,8 mln., o vien tik elektromobilių – 42 proc., iki 7 proc. viso skaičiaus.

„Stellantis“ teigimu, silpnėjantis puslaidininkių tiekimo trūkumas padėjo padidinti pardavimus.

Pardavimai augo Europoje ir Šiaurės Amerikoje, tačiau tiekimas užsakovams Kinijoje, pagrindinėje rinkoje, sumenko aršios konkurencijos su vietiniais gamintojais sąlygomis.

Koncernas patvirtino prognozes šiems metams: įplaukos augs 10–15 proc., veiklos pelno marža sieks 7,5–8,5 proc.

Volfsburge įsikūrusios automobilių pramonės grupės, valdančios dešimt prekės ženklų, įskaitant „Volkswagen“, „Seat“, „Škoda“, „Audi“, „Lamborghini“, „Bentley“ ir „Porsche“, rinkos kapitalizacija nuo metų pradžios padidėjo 2,3 proc., iki 69,93 mlrd. eurų.

Augimą lėmė paklausa

Italijos prabangių sportinių automobilių gamintoja „Ferrari“ pagerino visus pagrindinius pirmojo metų ketvirčio finansinius rodiklius ir patvirtino prognozes einamiesiems metams.

Šiaurės Italijos Maranelo mieste įsikūrusi „Ferrari“ pranešė pardavimų pajamas sausį–kovą, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išauginusi 20 proc., iki 1,43 mlrd. eurų, suderintą pelną iki mokesčių, palūkanų ir amortizacijos atskaičiavimų (EBITDA) – 25 proc., iki 385 mln. eurų, grynąjį pelną – 24 proc., iki 297 mln. eurų.

Per pirmus tris šių metų mėnesius parduoti 3 567 automobiliai – 9,7 proc. daugiau nei prieš metus, o augimą nulėmė didelė modelių „Portofino M“, „296 GTB“ ir „812 Competizione“ paklausa.

Pardavimai Amerikoje ūgtelėjo 46 proc., Kinijoje, Honkonge ir Taivane kartu – 39 proc., likusiame Azijos ir Ramiojo vandenyno regione – 19 proc., o EMEA regione, apimančiame Europą, Artimuosius Rytus ir Afriką, sumenko 12 proc.

2023-aisiais bendrovė tikisi 5,7 mlrd. eurų pajamų.

Tiekimas stabilizavosi

Ketvirta pagal dydį automobilių gamintoja pasaulyje „Stellantis“ pranešė, kad silpnėjantis puslaidininkių tiekimo trūkumas padėjo padidinti pardavimus pirmą ketvirtį, nes bendrovė galėjo pirkėjams pristatyti daugiau transporto priemonių.

Keturiolika prekės ženklų, įskaitant „Fiat“, „Chrysler“, „Peugeot“ ir „Citroen“, jungianti grupė pardavė apie 1,47 mln. automobilių, todėl ketvirčio jos pajamos padidėjo 14 proc., iki 47,2 mlrd. eurų.

Lustų, kurie yra itin svarbūs šiuolaikinių transporto priemonių komponentai, ėmė trūkti, kai COVID-19 pandemijos metu buvo uždarytos gamyklos Kinijoje ir kitose Azijos šalyse, todėl atsiradusį trūkumą tiekimo grandinėms pavyko absorbuoti tik dabar.

„Stellantis“ elektromobilių pardavimai per metus šoktelėjo 22 proc., o grupė siekia iki kitų metų pabaigos turėti 47 visiškai elektra varomus modelius – dvigubai daugiau nei 2022 m.

Pardavimų padidėjimas daugiausia siejamas su pagerėjusiu puslaidininkių tiekimu – tai pareiškė vyriausiasis finansininkas Richardas Palmeris ir pridūrė, kad kainų padidėjimas taip pat lėmė pajamų prieaugį.

Bendrovė išlaikė savo tikslą – dviženklę veiklos pelno maržą per visus metus, o R. Palmeris teigė, kad kainininkuose nurodytos kainos trumpuoju laikotarpiu išliks stabilios, nors „Tesla“ pastarojo meto sprendimas mažinti savo populiarių elektromobilių kainas paskatino spėliones, kad konkurentės gali pasekti jos pavyzdžiu.

„Hyundai“ rekordai

JAV automobilių gamintoja „Ford“ džiaugiasi solidžiu ketvirčio pelnu, kurį lėmė didesnės gamybos apimtys ir veiklos efektyvumas, tačiau teigė, kad transporto priemonių kainos tampa vis mažiau palankios, palyginti su praeitais metais.

„Ford“ pelnas siekė 1,8 mlrd. JAV dolerių, palyginti su 3,1 mlrd. JAV dolerių nuostoliais metais anksčiau. Tuo metu pajamos šoktelėjo 20,2 proc., iki 41,5 mlrd. JAV dolerių.

Bendrovės elektromobilių padalinys, kurį „Ford“ palygino su startuoliu, patyrė 722 mln. JAV dolerių veiklos nuostolių pirmą šių metų ketvirtį.

Pietų Korėjos didžiausios automobilių gamintojos „Hyundai Motor Co.“ pirmojo metų ketvirčio grynasis pelnas beveik padvigubėjo, gerokai viršydamas rinkos lūkesčius, o veiklos pelnas pasiekė rekordinį lygį.

Pasak bendrovės pranešimo, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, grynasis pelnas išaugo iki 2,32 mlrd. eurų, veiklos pelnas – 1,9 karto. Pardavimų pajamos ūgtelėjo 25 proc., iki 25,68 mlrd. eurų.

Per pirmus tris šių metų mėnesius „Hyundai Motor“ pardavė 1,022 mln. automobilių – 13,2 proc. daugiau nei prieš metus. Jų paklausa vidaus rinkoje augo 25,6 proc., užsienyje – 10,7 proc. Vien elektromobilių bendri pardavimai šoktelėjo 48 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Išvada

Išvada portretas
Ateina metas, kai Europos gamintojams bus pdc. Įdomu, kas užsilenks pirmieji ?

Optimizmas toks,

Optimizmas toks, portretas
kad vokieciu koncernai jau parsiduoda Kinijai! O kas nespes - tu nereikes net JAV.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių