Automobilių gamintojai tiesia startuoliams kelius į šlovę Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių gamintojai tiesia startuoliams kelius į šlovę

2025-02-23 09:00
„Kauno diena“, velocita.lt inf.

Transporto priemonių gamyba sparčiai virsta dirbtinio intelekto taikymo, informacinių technologijų ir tvarių medžiagų kūrybos terpe, todėl šiame sektoriuje vis plačiau naudojami daugybės kitų inžinerijos šakų išradimai.

Rezultatas: „Hyundai“ partnerė „Smart Tire Company“ sukūrė pirmą pasaulyje didelio našumo, ekonomišką, beorę padangą. Rezultatas: „Hyundai“ partnerė „Smart Tire Company“ sukūrė pirmą pasaulyje didelio našumo, ekonomišką, beorę padangą. Rezultatas: „Hyundai“ partnerė „Smart Tire Company“ sukūrė pirmą pasaulyje didelio našumo, ekonomišką, beorę padangą. Rezultatas: „Hyundai“ partnerė „Smart Tire Company“ sukūrė pirmą pasaulyje didelio našumo, ekonomišką, beorę padangą. Rezultatas: „Hyundai“ partnerė „Smart Tire Company“ sukūrė pirmą pasaulyje didelio našumo, ekonomišką, beorę padangą. Rezultatas: „Hyundai“ partnerė „Smart Tire Company“ sukūrė pirmą pasaulyje didelio našumo, ekonomišką, beorę padangą.

Svarbi kiekviena idėja

Didžiausioje pasaulyje vartotojiškos elektronikos parodoje (CES) Las Vegase (JAV) dėmesį traukė ne tik įprasti reginio dalyviai, bet ir automobilių pramonės atstovai.

Veržlūs transporto priemonių gamintojai kuria specializuotas inovacijų platformas, kuriose kelio į šlovę ieško šimtai startuolių. Bent viena pasiteisinusi inovacija gali atpirkti viso sektoriaus pastangas ir virsti funkcija, be kurios milijonai vairuotojų neįsivaizduoja savo automobilio.

CES renginyje 2024-aisiais pirmą kartą viešai parodytas bendras „Sony“ ir „Honda“ koncepcinis elektromobilis „Afeela“, o šiemet vėl žibėjo viena didžiausių automobilių ir technologijų pramonės žaidėjų „Hyundai Motor Group“.

Pietų Korėjos milžinė pristatė dešimties globojamų startuolių technologijas, kurias šie vystė atvirose kūrybinių talentų, inovacijų platformose ZER01NE ir „Hyundai Cradle“. Visos naujovės atspindi „Hyundai“ ateities transporto ir pasaulinio tvarumo viziją, tad parodos lankytojai galėjo iš arčiau išvysti, kaip šakos gigantai mato būsimus automobilius ir su jais susijusius sprendimus.

ZER01NE ir „Hyundai Cradle“ platformose veikiantys startuoliai jau ne pirmus metus sprendžia visuomenės iššūkius. Kartu abi platformos yra investavusios į daugiau nei 150 projektų visame pasaulyje. Jos padeda kūrėjams novatoriškas koncepcijas paversti efektyviai pritaikomais sprendimais.

Jei tokios sistemos veikia be trikdžių, jos labai palengvina vairavimą sudėtingomis sąlygomis ar naktį.

Tokie startuoliai kaip „Deep In Sight“ (3D jutikliai ir dirbtinis intelektas), „Terracle“ (žaliasis perdirbimas) ir „The Smart Tire Company“ (NASA sukurtos beorės padangos) pristatė novatoriškas technologijas, žadančias pakeisti skirtingas pramonės šakas. Jos susijusios tiek su mobilumu, tiek su aplinkos tvarumu.

Anot automobilių apžvalgininko Vytenio Kudarausko, numatyti, kuris iš vystomų produktų sėkmingai prigis, nėra paprasta. Tačiau dabartiniai automobiliai yra tokie sudėtingi skirtingų technologijų „lydiniai“, kad gamintojai dirba su šimtais startuolių, jog išlukštentų bent vieną tikrai gerą idėją.

„Galima prisiminti, kad pirmą kartą jutikliniai ekranai pasirodė dar 1986-aisiais, pristačius „Buick Riviera“ modelį. Tuo metu tai buvo nesuprasta, nepatogi ir, atrodė, nereikalinga inovacija. Tačiau evoliucija parodė, kad, praėjus beveik 40 metų, be lietimui jautraus ekrano sunkiai įsivaizduojame modernų automobilį. Išvystytos ekranų galimybės padarė įtaką tiek automobilių funkcionalumui, tiek ergonomikai ir salono dizainui“, – sakė laidos „Autopilotas“ žurnalistas.

Pažanga: automobilių salonai virto sudėtingais skirtingų technologijų lydiniais. / Gamintojo nuotr.

Išradimai ir realybė

Apžvalgininko teigimu, pavyzdžių galima rasti ir daugiau. Tarp daugybės šiuolaikinių automobilių atributų, be kurių jau neįsivaizduotume naujos transporto priemonės, yra tokios funkcijos, kaip automatiniai valytuvai, adaptyvieji žibintai, beraktės atrakinimo ir užvedimo sistemos.

Visų šių išradimų idėjos kadaise gimė talentingų kūrėjų galvose ir, pasitelkus tinkamą įrangą, virto realybe. Jų sėkmę įrodo masinis pritaikymas daugybės skirtingų įmonių automobiliuose ir dėl to gerokai pakilęs bendras komforto ir saugumo lygis.

„Jei tokios sistemos veikia be trikdžių, jos labai palengvina vairavimą sudėtingomis sąlygomis ar naktį, leidžia labiau susikoncentruoti į kelią ir taip didina saugumą“, – pastebėjo V. Kudarauskas.

Dabar gamintojai žengia dar toliau. Sutelkdama Silicio slėnyje, Tel Avive, Berlyne, Pekine, Singapūre ir kituose technologijų centruose veikiančius talentus, „Hyundai“ siekia ne tik vystyti automobiliuose tiesiogiai pritaikomas technologijas.

Šiuolaikinio mobilumo koncepcija jau gerokai įsismelkė į kitas sritis, todėl bendrovės siūlomos inovacijos apima platesnį pritaikymą: nuo gamybos automatizavimo, aplinkos apsaugos ir energetinio efektyvumo sprendimų iki atliekų perdirbimo ar automobiliuose pritaikomų naujų medžiagų kūrimo technologijų.

Investicijos: transporto gamintojai dirba su šimtais startuolių, kad išlukštentų bent vieną tikrai veiksmingą idėją. / „Shutterstock“ nuotr.

Ką vysto?

Startuolis „Deep In Sight“ kuria naują sistemą, apibrėžiančią, kaip 3D jutimo technologijas ir dirbtinį intelektą galima pritaikyti išmaniajai automatizacijai mobilumo, statybos, logistikos ir medicinos srityse.

Naudodama 3D gylio (ToF) kameras ir dirbtinį intelektą, bendrovė sukūrė salono stebėjimo prietaisą, 3D rankinį lidarą (lazerinį radarą), tūrio matavimo sistemą ir trimatėje aplinkoje veikiantį prižiūrimo mašininio mokymosi algoritmą, kuris gali būti naudojamas sprendžiant klasifikavimo ir regresijos užduotis (3D SVM).

Bendrovė „Terracle“ vysto plastiko atliekų ekologiško cheminio perdirbimo technologiją. Pagrindinė startuolio vizija – sukurti begalinį plastiko perdirbimo ciklą neteršiant aplinkos.

Įmonė atliekų cheminio perdirbimo versle yra pritaikiusi savo sukurtą žemos temperatūros PET plastiko depolimerizacijos technologiją. Ji leidžia grąžinti itin plačiai pakuotėms naudojamą plastiką į pradinės žaliavos būseną CR-TPA (perdirbtą tereftalio rūgštį), CR-EG (perdirbtą etilenglikolį) ir vėl jį naudoti.

Skeptikai: 1986 m. „Buick Riviera“ modelyje pirmą sykį pristatyti jutikliniai ekranai pirkėjams atrodė kaip perteklinė ir nereikalinga funkcija. / „Wikipedia“ nuotr.

„Smart Tire Company“ sukūrė pirmą pasaulyje didelio našumo, ekonomišką, beorę padangą, pagamintą iš formą įsimenančio lydinio (NiTinol). Iš konkurentų bendrovė išsiskiria gebėjimu derinti naujas medžiagas, giliomis žiniomis apie padangas ir pasaulinio lygio tyrimais.

Įmonė derina „Shape Memory Alloy“ lydinio technologiją ir patentuotus konstrukcinius sprendimus (pagal susitarimą su NASA), kad pagamintų beorę padangą, apsaugančią protektorius nuo nusidėvėjimo, pagerinančią degalų sąnaudų efektyvumą ir leidžiančią optimizuoti išlaidas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų