- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į automobilį įsėdęs vairuotojas ir keleiviai nori jaustis patogiai. Komfortas pirmiausia priklauso nuo sėdynių, o kai automobilis važiuoja – ir nuo važiuoklės. Tačiau svarbu ne tik tai, kaip maloniai jaučiamės, bet ir tai, kokį ilgalaikį poveikį sėdynės ir važiuoklės darbas daro mūsų sveikatai bei savijautai.
Pasitaiko rimtų sutrikimų
Kai kalbama apie komfortiškas sėdynes, dažniausiai įsivaizduojami prabangūs "Mercedes-Benz", "Bentley", "Rolls-Royce" ar kiek žemesnės klasės, bet santykinai dideli modeliai. Tačiau ypatingu komfortu gali pasižymėti net ir maži miesto automobiliai.
Pavyzdžiui, komfortu jau ne vieną dešimtmetį garsėjančių "Citroen" automobilių gamintojai stengiasi, kad prie vairo, nepriklausomai nuo pasirinkto įrangos lygio, patogiai jaustųsi tiek praktiško, tiek ir nedidelio miesto automobilio C3 vairuotojai bei keleiviai. Toks gamintojų požiūris susijęs ne tik su patogumu, bet ir sėdynių poveikiu žmonių sveikatai.
Kaip pastebi klinikos "Osteomedika" kineziterapeutė Gerda Jarukaitė, bloga sėdėjimo padėtis ar netinkamos sėdynės iš tiesų gali sukelti rimtų sveikatos bėdų.
"Kai ilgą laiką praleidžiame sėdėdami, nugaros raumenys sustingsta. Dėl to gali imti varginti raumenų spazmai, nugaros problemos. Dažniausiai kamuoja kaklo ir juosmens skausmai, atsiranda disko išvaržos ar net stuburo iškrypimas. Tarpslankstelinė disko išvarža gali sukelti kojos skausmą ar tirpimą ir kitų traumų bei sutrikimų", – vardijo G.Jarukaitė.
Gerda Jarukaitė
Taisyklinga sėdynės padėtis
Auksinė taisyklė sako, kad net ir su geriausiais įrankiais nepasieksime norimo rezultato, jei naudosime juos netaisyklingai. Ši taisyklė tinka ir automobilių sėdynėms, nes, nepriklausomai nuo jų konstrukcijos, pirmiausia svarbu pasirinkti taisyklingą sėdimąją padėtį.
Kietesnės sėdynės yra geriau, nes sėdint ant minkštų įdumba apatinė nugaros dalis ir atsiranda spaudimas, juosmens srityje įtempiami raiščiai, dėl netaisyklingos dubens padėties sutrinka kraujotaka apatinėse galūnėse, o tai sukelia apatinės stuburo dalies skausmus.
Vairas neturi būti pakeltas per aukštai, bet ir nenuleistas per žemai. Ant jo uždėtos rankos turėtų būti sulenktos 40–45 ° kampu, kad nebūtų per daug ištiestos, nes, kaip pastebi kineziterapeutė, tai gali sukelti kaklo, pečių ir riešo skausmus. Svarbi ir kojų padėtis: įspaudus pedalus, jos neturi būti pernelyg ištiestos. Jei kojos bus per daug sulenktos, kentės juosmens dalis.
"Geriausia, kai automobilio sėdynės atrama pakreipta į priekį, vertikaliai, tačiau dauguma žmonių per smarkiai atlošia sėdynę. Svarbu, kad pečiai šiek tiek remtųsi į sėdynės atramą, – patarė G.Jarukaitė. – Būtina atkreipti dėmesį į apatinę nugaros dalį. Kai kuriuose automobiliuose įtaisytos pripučiamos juosmens atramos, kurios leidžia stuburui prisitaikyti. Bet gali prireikti padėti susuktą rankšluostį po juosmeniu, norint išlaikyti taisyklingą laikyseną ir apmalšinti nugaros skausmą."
Be sureguliavimo, derėtų įvertinti ir sėdynės standumą. Daugelis vairuotojų tvirtai įsitikinę, kad komfortą ir patogumą užtikrina tik itin minkštos sėdynės, tačiau kietumas taip pat turi privalumų. Dėl šios priežasties gamintojai naudoja įvairius sėdynių užpildus.
"Kietesnės sėdynės yra geriau, nes sėdint ant minkštų įdumba apatinė nugaros dalis ir atsiranda spaudimas, juosmens srityje įtempiami raiščiai, dėl netaisyklingos dubens padėties sutrinka kraujotaka apatinėse galūnėse, o tai sukelia apatinės stuburo dalies skausmus", – akcentuoja kineziterapijos specialistė.
Tolygus riedėjimas
Aukštas komforto lygis apibrėžiamas ne tik patogiomis sėdynėmis, bet ir atitinkamomis automobilio važiuoklės darbo savybėmis. Siekdami geriausio rezultato, tokie gamintojai kaip "Mercedes-Benz" ar "Audi" naudoja hidraulines, pneumatines pakabos sistemas ar net elektromagnetinius jų komponentus.
Kad ypatingą važiavimo komfortą gali užtikrinti ne tik brangūs automobiliai, jau daugiau nei prieš pusę amžiaus įrodė legendinis "Citroen DS" modelis, kurio pneumatinė važiuoklė iki šių dienų laikoma vienu iš etalonų. Tačiau komfortą automobilyje sukuria visa vairuotoją ir keleivius supanti aplinka. Pavyzdžiui, praktiškose "Top Box" salono dėtuvėse galima laikyti visus daiktus, galinčius trikdyti keliaujant, interjero medžiagos parenkamos taip, kad būtų malonios liesti ir neblaškytų dėmesio į jas žiūrint, o salono dizainas sukuria namų jaukumo atmosferą.
Naujoviška važiuoklės sistema, išskirtinai komfortiškos sėdynės ir puiki salono ergonomika sukuria įtampą mažinančią aplinką ir leidžia net per ilgas keliones visapusiškai mėgautis ramybe. Tačiau pradėti verta nuo taisyklingos sėdėsenos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Chuliganai su vandens motociklais Nemune: aptaškyti praeiviai ir institucijų dėmesys (vaizdo įrašas)26
Praeiviai užfiksavo, kaip Nemune, netoli „Žalgirio“ arenos bei Vytauto Didžiojo tilto keli vandens motociklai specialiai manevruoja arti pakrante einančių žmonių. Kauniečiai įsitikinę, kad taip elgiasi nesubrendę chuliganai. ...
-
Rinkimuose – penkių gamintojų sunkiasvoriai
Antrą kartą Lietuvoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dėl geriausiojo vardo varžysis septyni visiškai nauji sunkiasvoriai, tarp jų yra visiškai elektrinių. ...
-
Sezoniniai eismo pokyčiai: ant ratų – nauji dalyviai13
Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams: esate viešojo judėjimo dalyviai, tad privalote laikytis eismo taisyklių. ...
-
Estijos gamintojų proveržis: konkurencingi net Japonijoje3
Estijos gamintojo „Auve Tech“ naujos kartos autonominį automobilį „MiCa“ pirmoji įsigijo Japonija. ...
-
Budrumo abėcėlė: kur ir kurią dieną4
„Lietuvos draudimo“ ekspertų duomenimis, šalyje avaringiausias dviejų juostų automagistralių ir greitkelių ruožas – tarp Vilniaus ir Kauno. ...
-
Naudoto transporto pirkėjus traukia Vokietija
Daugybė automobilių pradeda gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje. ...
-
Automobilio nuomos burtai: nepasitikrinai – mokėk papildomai10
Automobilius besinuomojantys vairuotojai skundžiasi susidūrę su galimai paslėptais mokesčiais, kuriuos taiko bendrovė „CityBee“. Klientus piktina, kad ši žinoma Lietuvos įmonė priskaičiuoja sumą už savo pačios sugalvotas mokamas...
-
Moksleiviai varžėsi saugaus eismo konkurse1
Kovo 18 dieną Marijampolės rajono Sasnavos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinis jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „Autokontaktas 2023“. Jame be Sasnavos moksleivių varžėsi dvi komandos iš Latvijos. ...
-
To dar nėra buvę: vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko vos penktadalis bandančiųjų63
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egza...
-
Autobusas – keleiviams ir jų automobiliams5
Prancūzijos startuolis „Symone“ planuoja jau kitąmet pademonstruoti dviaukštį autobusą, kuriuo keleiviai galėtų gabenti ir savo automobilius ar motociklus. ...