- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į automobilį įsėdęs vairuotojas ir keleiviai nori jaustis patogiai. Komfortas pirmiausia priklauso nuo sėdynių, o kai automobilis važiuoja – ir nuo važiuoklės. Tačiau svarbu ne tik tai, kaip maloniai jaučiamės, bet ir tai, kokį ilgalaikį poveikį sėdynės ir važiuoklės darbas daro mūsų sveikatai bei savijautai.
Pasitaiko rimtų sutrikimų
Kai kalbama apie komfortiškas sėdynes, dažniausiai įsivaizduojami prabangūs "Mercedes-Benz", "Bentley", "Rolls-Royce" ar kiek žemesnės klasės, bet santykinai dideli modeliai. Tačiau ypatingu komfortu gali pasižymėti net ir maži miesto automobiliai.
Pavyzdžiui, komfortu jau ne vieną dešimtmetį garsėjančių "Citroen" automobilių gamintojai stengiasi, kad prie vairo, nepriklausomai nuo pasirinkto įrangos lygio, patogiai jaustųsi tiek praktiško, tiek ir nedidelio miesto automobilio C3 vairuotojai bei keleiviai. Toks gamintojų požiūris susijęs ne tik su patogumu, bet ir sėdynių poveikiu žmonių sveikatai.
Kaip pastebi klinikos "Osteomedika" kineziterapeutė Gerda Jarukaitė, bloga sėdėjimo padėtis ar netinkamos sėdynės iš tiesų gali sukelti rimtų sveikatos bėdų.
"Kai ilgą laiką praleidžiame sėdėdami, nugaros raumenys sustingsta. Dėl to gali imti varginti raumenų spazmai, nugaros problemos. Dažniausiai kamuoja kaklo ir juosmens skausmai, atsiranda disko išvaržos ar net stuburo iškrypimas. Tarpslankstelinė disko išvarža gali sukelti kojos skausmą ar tirpimą ir kitų traumų bei sutrikimų", – vardijo G.Jarukaitė.
Gerda Jarukaitė
Taisyklinga sėdynės padėtis
Auksinė taisyklė sako, kad net ir su geriausiais įrankiais nepasieksime norimo rezultato, jei naudosime juos netaisyklingai. Ši taisyklė tinka ir automobilių sėdynėms, nes, nepriklausomai nuo jų konstrukcijos, pirmiausia svarbu pasirinkti taisyklingą sėdimąją padėtį.
Kietesnės sėdynės yra geriau, nes sėdint ant minkštų įdumba apatinė nugaros dalis ir atsiranda spaudimas, juosmens srityje įtempiami raiščiai, dėl netaisyklingos dubens padėties sutrinka kraujotaka apatinėse galūnėse, o tai sukelia apatinės stuburo dalies skausmus.
Vairas neturi būti pakeltas per aukštai, bet ir nenuleistas per žemai. Ant jo uždėtos rankos turėtų būti sulenktos 40–45 ° kampu, kad nebūtų per daug ištiestos, nes, kaip pastebi kineziterapeutė, tai gali sukelti kaklo, pečių ir riešo skausmus. Svarbi ir kojų padėtis: įspaudus pedalus, jos neturi būti pernelyg ištiestos. Jei kojos bus per daug sulenktos, kentės juosmens dalis.
"Geriausia, kai automobilio sėdynės atrama pakreipta į priekį, vertikaliai, tačiau dauguma žmonių per smarkiai atlošia sėdynę. Svarbu, kad pečiai šiek tiek remtųsi į sėdynės atramą, – patarė G.Jarukaitė. – Būtina atkreipti dėmesį į apatinę nugaros dalį. Kai kuriuose automobiliuose įtaisytos pripučiamos juosmens atramos, kurios leidžia stuburui prisitaikyti. Bet gali prireikti padėti susuktą rankšluostį po juosmeniu, norint išlaikyti taisyklingą laikyseną ir apmalšinti nugaros skausmą."
Be sureguliavimo, derėtų įvertinti ir sėdynės standumą. Daugelis vairuotojų tvirtai įsitikinę, kad komfortą ir patogumą užtikrina tik itin minkštos sėdynės, tačiau kietumas taip pat turi privalumų. Dėl šios priežasties gamintojai naudoja įvairius sėdynių užpildus.
"Kietesnės sėdynės yra geriau, nes sėdint ant minkštų įdumba apatinė nugaros dalis ir atsiranda spaudimas, juosmens srityje įtempiami raiščiai, dėl netaisyklingos dubens padėties sutrinka kraujotaka apatinėse galūnėse, o tai sukelia apatinės stuburo dalies skausmus", – akcentuoja kineziterapijos specialistė.
Tolygus riedėjimas
Aukštas komforto lygis apibrėžiamas ne tik patogiomis sėdynėmis, bet ir atitinkamomis automobilio važiuoklės darbo savybėmis. Siekdami geriausio rezultato, tokie gamintojai kaip "Mercedes-Benz" ar "Audi" naudoja hidraulines, pneumatines pakabos sistemas ar net elektromagnetinius jų komponentus.
Kad ypatingą važiavimo komfortą gali užtikrinti ne tik brangūs automobiliai, jau daugiau nei prieš pusę amžiaus įrodė legendinis "Citroen DS" modelis, kurio pneumatinė važiuoklė iki šių dienų laikoma vienu iš etalonų. Tačiau komfortą automobilyje sukuria visa vairuotoją ir keleivius supanti aplinka. Pavyzdžiui, praktiškose "Top Box" salono dėtuvėse galima laikyti visus daiktus, galinčius trikdyti keliaujant, interjero medžiagos parenkamos taip, kad būtų malonios liesti ir neblaškytų dėmesio į jas žiūrint, o salono dizainas sukuria namų jaukumo atmosferą.
Naujoviška važiuoklės sistema, išskirtinai komfortiškos sėdynės ir puiki salono ergonomika sukuria įtampą mažinančią aplinką ir leidžia net per ilgas keliones visapusiškai mėgautis ramybe. Tačiau pradėti verta nuo taisyklingos sėdėsenos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...