Ateities sunkvežimiai – draugiški aplinkai

  • Teksto dydis:

Pažangiausi ateities elektriniai sunkvežimiai yra su žvaigžde – tai patvirtino prestižinio konkurso "International Truck of the Year" (IToY) komisija, apdovanojimais įvertinusi du "Mercedes-Benz" modelius.

"eActros" – jau kitąmet

2021 m. "Truck Innovation Award" prizų nusipelnė elektriniai "Mercedes-Benz“ sunkvežimiai – "eActros" su elektros akumuliatoriais ir degalų elementus naudojantis koncepcinis "GenH2".

2019 m. už inovacijas buvo apdovanoti MAN sunkvežimių gamintojai, šiemet – "Hyundai".

Komisija, kurią sudaro apie komercinius automobilius rašantys apžvalgininkai ir žurnalistai, atstovaujantys pagrindiniams Europos sunkvežimių transporto leidiniams, pabrėžė visapusišką "Mercedes-Benz" požiūrį į elektromobilumą, pagrįstą aiškia ilgalaike strategija.

"Daimler Trucks" buvo pirmas gamintojas pasaulyje, 2016 m. pristatęs elektrinį miesto sunkvežimį.

"Daimler Trucks" buvo pirmas gamintojas pasaulyje, 2016 m. pristatęs elektrinį miesto sunkvežimį.

2018 m. debiutavo elektrinio "eActros" prototipas ir tais pačiais metais buvo pradėti intensyvūs bandymai, kuriuose dalyvavo įmonės klientai. Elektra varomas "eActros", kurio serijinė gamyba numatyta 2021-aisiais, galės vienu įkrovimu nuvažiuoti gerokai per 200 km.

Šiemet rugsėjį "Daimler Trucks" pristatė "Mercedes-Benz GenH2" – koncepcinį elektrinį sunkvežimį, kurio serijinis modelis galės vienu ypu nuvažiuoti 1 000 ir daugiau kilometrų, o tai itin aktualu tolimojo susisiekimo sektoriui.

Numatoma, kad klientai jo bandymus pradės 2023 m., o serijinė gamyba prasidės antrojoje šio dešimtmečio pusėje.

Keliuose – ir "LongHaul"

Bandymai atskleidė, kad elektrinis "eActros" yra puikiai pritaikytas tvariam sunkiųjų krovinių vežimui ir savybėmis nenusileidžia tradiciniams dyzeliniams sunkvežimiams, o serijinės gamybos "eActros" nuvažiuojamas atstumas, galia ir saugumas bus netgi gerokai pranašesnis už dabartinį prototipą.

Serijinis "eActros", kuris debiutuos kaip dviejų ir trijų ašių sunkvežimis, prilygs tradiciniam "Actros" ir vertinant naudingą vežamą svorį.

"Daimler Trucks" taip pat pristatė tolimojo susisiekimo sunkvežimio "Mercedes-Benz eActros LongHaul" su akumuliatoriais viziją, skirtą kroviniams gabenti suplanuotais maršrutais energiją taupančiu būdu.

Serijinę "eActros LongHaul", kuris vienu įkrovimu galės nuvažiuoti apie 500 km, gamybą planuojama pradėti 2024 m.

"Daimler Truck AG" nuotr.

Degalai – LH2

Kurdami "GenH2" sunkvežimį "Daimler Trucks" inžinieriai siekė tokių pačių galios, nuvažiuojamo atstumo ir dinaminių parametrų, kaip ir įprastų tolimojo susisiekimo "Mercedes-Benz Actros" sunkvežimių.

Serijinio "GenH2" bendroji masė sieks 40 t, naudinga apkrova – 25 t. Didelį vežamą svorį ir tolimą nuvažiuojamą atstumą užtikrins dvi specialios suskystintojo vandenilio talpyklos ir itin galinga degalų elementų sistema, kurie yra koncepcinio "GenH2" pagrindas.

"Daimler Trucks" naudoja suskystintą vandenilį (LH2), nes jis pasižymi kur kas didesniu energijos tankiu nei vandenilio dujos. Dėl to sunkvežimių, naudojančių suskystintą vandenilį, degalų celių talpyklos yra gerokai mažesnės, o dėl mažesnio slėgio – lengvesnės. Todėl sunkvežimyje lieka daugiau vietos kroviniui ir galima vežti didesnį svorį.

Kadangi sunkvežimis gali vežtis daugiau vandenilio, ilgėja nuvažiuojamas atstumas, todėl su "GenH2", kaip ir įprastu sunkvežimiu, galima vykti į ilgalaikes ir sunkiai planuojamas tolimojo susisiekimo keliones.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių