- „Kauno diena“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sparčiai augant elektra varomų sunkvežimių paklausai, gamintojai nusprendė imtis iniciatyvos plėsti reikalingą infrastruktūrą.
Veiklą pradės šiemet
Trys pirmaujantys Europos komercinių transporto priemonių gamintojai – „Traton Group“, apimantis „Scania“ ir MAN prekių ženklus, taip pat „Daimler Truck“ ir „Volvo Group“ – pasirašė įpareigojantį susitarimą įrengti ir eksploatuoti didelio našumo viešąjį įkrovimo tinklą, skirtą akumuliatoriniams elektriniams sunkiasvoriams tolimųjų reisų sunkvežimiams ir autobusams visame kontinente.
Bendra įmonė, kurią vienodomis dalimis valdys trys koncernai, savo veiklą pradės jau šiemet. Kartu numatoma investuoti 500 mln. eurų – tai bus didžiausia Europoje sunkiojo transporto pramonės investicija, skirta elektros energijos įkrovimo taškų infrastruktūrai vystyti.
500 mln. eurų – didžiausia Europoje sunkiojo transporto pramonės investicija elektros energijos įkrovimo taškų infrastruktūrai vystyti.
Planuojama įrengti ir eksploatuoti iš viso bent 1 700 didelio našumo viešojo įkrovimo stotelių, kuriose bus naudojama žalioji elektros energija. Įkrovimo taškų per penkerius metus atsiras šalia greitkelių ir logistikos bei prekių pristatymo centrų – sunkiajam transportui aktualiausiose vietose.
Būtina infrastruktūra
Naujoji bendrovė taps geru ES žaliojo kurso įgyvendinimo pavyzdžiu.
Ji sieks, kad iki 2050-ųjų Senojo žemyno transporto sektoriuje pervežimų poveikis klimatui būtų neutralus. Tiek reikalingos infrastruktūros kūrimas, tiek užtikrinimas, kad joje būtų tiekiama žalioji elektros energija, yra svarbūs pirmieji žingsniai šiame kelyje.
Sunkiajam transportui jau dabar reikalingas didelės galios įkrovimo stotelių tinklas, nes rinkoje sparčiai didėja elektrifikuotų komercinių automobilių pasiūla. Vien „Scania“ jau dabar siūlo plačią hibridinių (HEV) ir iš tinklo įkraunamų hibridinių (PHEV) sunkvežimių gamą, taip pat ir vien elektros energija varomus (BEV) vilkikus.
traton.com nuotr.
Ne mažiau svarbus ir smarkiai išaugęs klientų poreikis užtikrinti jų prekių judėjimą neišmetant papildomo CO2.
Vežėjams pereinant nuo iškastiniu kuru varomų vilkikų, ypač važiuojančių ilgus atstumus, be anglies dioksido neišmetančio transporto, itin svarbu ir tai, kad efektyvi įkrovimo infrastruktūra yra ekonomiškai pagrįstas būdas siekiant sumažinti išmetamų teršalų kiekį.
Daugelio netolimos ateities pervežimų, ypač tolimųjų reisų, atveju grynai elektrinis transportas bus naudingesnis tiek ekonomiškumo, tiek ir ekologijos požiūriu. O kuo daugiau naudojama elektrinių sunkvežimių, tuo mažesnės santykinės energijos sąnaudos, palyginti su alternatyvomis.
Jau iki 2025 m. tipiško Europos sunkiasvorio automobilio degalų sąnaudos bus tokios pat, kaip įprastinio dyzelinu varomo sunkvežimio. Iki 2030 m. sunkiųjų elektromobilių energijos sutaupymai, palyginti su dyzeliniais, pasieks dviženklį procentą, todėl pastarieji taps vis sunkiau pateisinami ir ekonomiškai.
Vis dėlto tai įvyks tik tuo atveju, jei bus sukurtas visavertis greitojo įkrovimo stotelių tinklas, leisiantis efektyviai išnaudoti reglamentuojamą 45 minučių vairuotojų poilsio laiką po 4,5 val. vairavimo. Per šią atokvėpio valandėlę turėtų būti įkraunami akumuliatoriai.
Proveržis sektoriui
„Traton Group“ ir „Scania“ vykdomasis direktorius Christianas Levinas pažymėjo, kad, žvelgiant iš šalies, konkurentų susivienijimas gali atrodyti netikėtas, tačiau šis bendrovės ir jos partnerių žingsnis bus reikšminga proveržio, siekiant CO2 požiūriu neutralaus transporto, dalis.
Pirmaujančių gamintojų bendradarbiavimas kovojant su klimato kaita yra labai svarbus norint greičiau ir sėkmingiau įgyvendinti viso sektoriaus pertvarką.
„Mūsų bendra įmonė taip pat bus stiprus postūmis sparčiai tobulinti akumuliatorinius elektrinius sunkvežimius ir tarpmiestinius autobusus – ekonomiškiausias ir tvariausias transporto priemones“, – pabrėžė Ch.Levinas.
Kartu šis proveržis suteiks papildomos naudos ir kitoms pramonės šakoms.
2021-ųjų gegužę publikuotoje Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitoje raginama ne vėliau kaip iki 2025 m. sukurti iki 15 000 didelio našumo viešųjų ir numatytos paskirties įkrovimo taškų, o ne vėliau nei iki 2030 m. – iki 50 000 tokių stotelių.
Todėl šis projektas yra ženklas visiems kitiems pramonės dalyviams, taip pat vyriausybėms ir politikos formuotojams dirbant drauge greitai išplėsti įkrovimo tinklą ir taip prisidėti prie klimato tikslų įgyvendinimo. Naujasis įkrovimo tinklas bus atviras ir prieinamas visoms komercinėms transporto priemonėms Europoje, nepaisant prekių ženklo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automagistralėse ir greitkeliuose – didesnis greitis, leidžiamos vasarinės padangos1
Nuo šeštadienio Lietuvoje didinamas maksimalus leistinas greitis pagrindiniuose šalies keliuose, įsigalioja leidimas važinėti vasarinėmis padangomis. ...
-
Atsisveikinti su nebevažiuojančiais automobiliais bus paprasčiau2
Daugiabučių kiemuose, didelėse stovėjimo aikštelėse ir kitose vietose vis dar galima aptikti be priežiūros paliktų, apgadintų ar pusiau išardytų automobilių. Tokios transporto priemonės ne tik užima vietą, darko vaizdą, bet ir gali...
-
Aukcionas pasiūlys ypatingą „Ferrari“: pradinė kaina – 7-9 mln. eurų
Aukcionas „RM Sotheby’s“ paskelbė, kad balandžio mėnesį pirkėjams pasiūlys „Formulės-1“ (F1) bolidą „Ferrari F1-2000“, kurį vairavo legendinis Michaelis Schumacheris. ...
-
Nuo balandžio keliuose – svarbūs pokyčiai: viskas, ką būtina žinoti6
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) primena, kad jau nuo balandžio 1 d. šalies keliuose prasideda vasarinių padangų sezonas, didėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Keisčiausi eismo įstatymai: nuo nuogybių iki draudžiamų komiksų2
Kiekviena šalis turi ne tik įprastas, bet savitas kelių eismo taisykles. Pavyzdžiui, Lietuvoje draudžiama vairuoti, jei viršutinė vairuotojo kūno dalis yra nuoga. Šis draudimas – toli gražu ne pats keisčiausias tarp galiojan...
-
Užsimojo atgaivinti legendinį „Sunbeam 1000hp“
Didžiosios Britanijos nacionalinis automobilių muziejus ėmėsi iniciatyvos atgaivinti legendinį „Sunbeam 1000hp“, dar žinomą kaip „The Slug“. ...
-
ES išgirdo ne vien Vokietiją: netaršiems automobiliams – išimtys?11
Vokietija ir ES susitarė, kad naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais bus leidžiama registruoti ir po 2035 m., jei jos naudos tik klimatui nekenksmingus degalus. ...
-
Chuliganai su vandens motociklais Nemune: aptaškyti praeiviai ir institucijų dėmesys (vaizdo įrašas)26
Praeiviai užfiksavo, kaip Nemune, netoli „Žalgirio“ arenos bei Vytauto Didžiojo tilto keli vandens motociklai specialiai manevruoja arti pakrante einančių žmonių. Kauniečiai įsitikinę, kad taip elgiasi nesubrendę chuliganai. ...
-
Rinkimuose – penkių gamintojų sunkiasvoriai
Antrą kartą Lietuvoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dėl geriausiojo vardo varžysis septyni visiškai nauji sunkiasvoriai, tarp jų yra visiškai elektrinių. ...
-
Sezoniniai eismo pokyčiai: ant ratų – nauji dalyviai13
Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams: esate viešojo judėjimo dalyviai, tad privalote laikytis eismo taisyklių. ...