- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Net garantinį kvitą tebeturįs pirkėjas nėra apsaugotas nuo nemalonumų ir nuostolių, ypač apsipirkdamas internetu. Populiarioje elektroninėje parduotuvėje pigu.lt laikrodį įsigijusiai ir vyrui padovanojusiai klaipėdietei teko raudonuoti, nes apyrankė sutrūko net tris kartus. Vis dėlto įmonės atstovams tai – ne gamybinis brokas.
Vyras liko be dovanos
Elektronine prekyba užsiimančios parduotuvės pigu.lt paslaugomis pasinaudojusi klaipėdietė Dovilė G. pateko į nepavydėtiną situaciją. Vyrui pirktą dovaną ji ne kartą buvo priversta nešti pas laikrodžių meistrą.
Tačiau įmonės Garantinio skyriaus specialistė pareiškė, kad sutrūkusi apyrankė – ne gamybos brokas, o mechaninis pažeidimas.
Klientė internetu pervedė pinigus į pigu.lt sąskaitą gegužės 25-ąją. "Seiko" vyriškas laikrodis kainavo ne taip jau ir mažai – 155 eurus.
Šia dovana vyras netrukus smarkiai nusivylė – sulūžo metalinė apyrankė.
"Metaliukas, kuris jungia grandinėlę su pagrindiniu korpusu, jau kelis kartus lūžo ir apyrankė vis sutrūksta. Tiesiog nusibodo taisyti", – skėsčiojo rankomis Dovilė G.
Naudotojo kaltė?
Net tris kartus taisyta laikrodžio apyrankė pareikalavo papildomų išlaidų ir laiko.
"Sugaištas laikas, be to, pirkau vyrui kaip dovaną, o jis negali nešioti. Laikrodis akivaizdžiai naujas, neturi jokių įbrėžimų. Išsaugojome ir sąskaitą faktūrą, ir garantinį kvitą. Kreipiausi į bendrovę, kad padėtų", – tikino pašnekovė.
Tačiau pagalbos moteris nesulaukė. Paaiškėjo, kad prekei taikomas dvejų metų garantinis laikotarpis šiuo atveju – negalioja.
"Pardavėjas pripažino, kad tai įvyko dėl naudotojo kaltės", – apmaudavo Dovilė G.
Vadovaujasi Civiliniu kodeksu
Rugpjūčio 20-ąją internetinės parduotuvės pigu.lt pirkėjai siųstame atsakyme teigiama, kad bendrovė negali priimti grąžinimui ar pakeisti prekės nes "ji turi akivaizdžių mechaninių pažeidimų".
Esą pirkėjas sutiko su prekių pirkimo–pardavimo internetinėje parduotuvėje pigu.lt taisyklių sąlygomis.
Viena jų – "prekių atsitiktinio žuvimo ar jų sugedimo rizika pereina pirkėjui nuo to momento, kai prekė perduota pirkėjui".
"Nurodytomis aplinkybėmis bendrovė mano, kad už prekės mechaninį pažeidimą yra atsakingas pats pirkėjas, todėl prekei negali būti suteiktas garantinis aptarnavimas, ji negali būti grąžinta bendrovei kaip nekokybiška arba pakeista kita preke vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.333 str. 3 d.", – teigiama Garantinio skyriaus specialistės Gintarės Snapkauskaitės pasirašytame rašte.
Nuvylė požiūris į klientą
Klaipėdietės manymu, užuot pripažinę prekę esant netinkamos kokybės, pigu.lt atstovai visais įmanomais būdais išsisukinėja nuo atsakomybės.
Maždaug prieš metus nemalonumų patyrė ir kita tos pačios bendrovės klientė.
Ji su elektroninės parduotuvės darbuotojais net dvi savaites kovojo dėl supainiotos prekės.
Internetu užsisakiusiai pilką sėdmaišį merginai kažkodėl buvo atgabentas žalias.
Tą pačią dieną ji susisiekė su interneto parduotuvės pigu.lt konsultante ir paaiškino, jog įvyko klaida – supainiota 85 eurus atsiėjusios prekės spalva.
Kurjeris turėjo paimti netinkamą daiktą kitą dieną nuo 8 iki 18 val., tačiau niekas to padaryti neatvyko ir net nepaskambino pirkėjai.
Ši buvo dar labiau šokiruota, kai parduotuvės konsultantė pasiūlė jai prekę atsivežti pačiai. Nors taisyklėse aiškiai nurodyta, kad pardavėjui pristačius ne tas prekes, šis savo sąskaita įsipareigoja pasiimti ir jas pakeisti tinkamomis.
Galiausiai mergina išsireikalavo, kad sėdmaišis būtų sklandžiai pristatytas į namus. Tik tam prireikė dviejų savaičių.
Tačiau labiausiai supykdė ne sugaištas laikas, o, pirkėjos nuomone, atsainus ir nepagarbus požiūris į klientą.
Tąkart pigu.lt komunikacijos projektų vadovė Indrė Beganskaitė dienraščiui pripažino, kad ši nemaloni padėtis atskleidė įmonės procesų netobulumus.
Jos žodžiais, pigu.lt skubiai ėmėsi papildomų veiksmų, kad garantuotų tik kokybišką prekių tiekimą – buvo įvestas pakartotinis prekių tikrinimas, sugriežtinta prekių priėmimo tvarka.
Esą susiklosčius panašioms situacijoms, jų sprendimas paprastai vyksta gerokai greičiau.
Už klaidinimą – solidžios baudos
Kritikos strėlių įmonė sulaukė ne tik iš savo klientų.
Konkurencijos taryba šių metų kovą pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama klaidino vartotojus.
Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei "Pigu" skirta 4,5 tūkst. eurų bauda.
Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje pigu.lt, užfiksavo, kad kavamalei (smulkintuvui) "ProfiCook", kavamalei "Maestro" ir ventiliatoriui "Volteno" skelbiamos riboto laikotarpio akcijos, tačiau nurodytam laikui pasibaigus, beveik iš karto vėl būdavo pateikiami tokie patys pasiūlymai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
10 metų minintis mentorystės tinklas jau padėjo daugiau nei 1000 jaunų verslų1
Šiemet 10 metų jubiliejų minintis Inovacijų agentūros verslo mentorystės tinklas jau sujungė virš 150 mentorių ir daugiau kaip 1000 verslininkų. Nemokami patarimai finansų, teisės, el. komercijos, rinkodaros ir kitais klausimais &scaron...
-
Teisme – 7 mln. eurų „Icor“ ieškinys Vyriausybės ginčo su „Veolia“ advokatams
Teismas toliau iš esmės nagrinės koncerno „Icor“ ieškinį, kuriuo jis iš buvusio Energetikos ministerijos kanclerio ir jos samdytų trijų advokatų reikalauja atlyginti beveik 7,3 mln. eurų vertės reputacinę žalą ir nuo...
-
Sveikatos įstaigas piktina Ligonių kasų nenoras apmokėti visų brangių tyrimų paslaugas5
Ligonių kasų noras pakeisti brangių tyrimų ir procedūrų apmokėjimą pakenks ir gydymo įstaigoms, ir gyventojams, sako sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. ...
-
Gebėjimas pasakyti „ne“: kokios apčiuopiamos naudos gaunate?1
Ar žinojote, kad kuo stipresnę kaltę jaučiate atsisakydami kam nors padėti, nors tuo metu iš tiesų negalite ar nespėjate, tuo stipriau esate emociškai priklausomi nuo kitų žmonių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardij...
-
Kariuomenei seifus teikusi rusiška įmonė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima2
Lietuvos kariuomenei ir kitoms valstybės institucijoms seifus teikusi bendrovė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima, jos įranga turės būti keičiama, antradienį pranešė tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“. ...
-
Vilniaus geležinkelio stotyje įrengta VIP salė2
Keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“ Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė vadinamąją VIP salę. Vienu metu ja galės naudotis apie 30 pirmos klasės keleivių, antradienį pranešė bendrovė. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Oficialus „Apple“ salonas „Smart Master“ persikelia: dabar veiks dar patogesnėje Vilniaus vietoje
Išskirtinis įgaliotas „Apple“ servisas ir salonas „Smart Master“ persikelia į naują vietą, siekiant dar labiau pagerinti klientų patirtį. Išmaniųjų įrenginių priežiūros centras čia toliau teiks „Apple&ld...
-
„Citus“ ekspertai apie butą su terasa mieste: kaip sukurti asmeninę oazę ir padidinti būsto vertę
Vilniaus būsto rinkoje terasiniai butai yra retenybė, sudaranti vos apie 2 proc. visos butų pasiūlos. Šiuo metu iš bendros 4 850 butų pasiūlos sostinėje yra tik apie 100 terasinių butų. Vidutinė terasinio buto kvadratinio metro kaina si...