- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lenkijos ir Lietuvos elektros perdavimo sistemų operatorės „Litgrid“ ir PSE susitarė tiesti abi šalis sujungsiančią jungtį „Harmony Link“ sausumoje. Jungtis yra Baltijos šalių sistemų sinchronizavimo su Vakarais projekto dalis, tačiau ji bus skirta tik prekybai su Vakarų Europa.
Įmonių pasirašytas susitarimas numato pastatyti naują dvigrandę 220 kV kintamos srovės liniją tarp naujos Gižų pastotės Vilkaviškio rajone ir Elko pastotės Lenkijoje, Norki ir Vygrių pastotes bei rekonstruoti 220 kV liniją tarp Ostrolenkos ir Elko Lenkijoje, pirmadienį pranešė „Litgrid“.
Tiesiant sausumos liniją taip pat planuojama iš dalies panaudoti geležinkelį „Rail Baltica“ ir automagistralę „Via Baltica“ tarp Lenkijos ir Lietuvos.
„Sutartis su PSE įtvirtina šio viso regiono energetiniam saugumui svarbaus projekto įgyvendinimo principus. „Harmony Link“ užtikrins komercinę elektros prekybą po Baltijos šalių sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais“, – pranešime teigė „Litgrid“ vadovas Rokas Masiulis.
Finansinį investicinį sprendimą, kuriuo Lietuva ir Lenkija patvirtins savo įsipareigojimus finansuoti ir įgyvendinti projektą, „Litgrid“ ir PSE ketina priimti iki šių metų pabaigos.
Jungties statybos rangovo konkursas turėtų būti paskelbtas 2026 metais, ji turėtų būti įjungta iki 2030 metų pabaigos.
„Litgrid“ gegužę su rinkos dalyviais jau pradėjo konsultacijas dėl 13,8 hektaro ploto pastotės Gižuose bei 220 kV linijos iki sienos su Lenkija projektuotojo ir rangovo konkurso.
Anksčiau skelbta, kad „Harmony Link“ sausumoje projektą būtų galima įgyvendinti jau 2028 metais. Energetikos ministras Dainius Kreivys birželio pradžioje BNS teigė, kad šis terminas buvo pavėlintas PSE prašymu.
Pagal naujausią darbų grafiką leidimą „Harmony Link“ statybai planuojama gauti 2027 metų pradžioje, o pastotę Gižuose planuojama užbaigti 2028-ųjų pabaigoje.
„Harmony Link“ anksčiau planuota tiesti jūroje, tačiau pateiktiems rangovų pasiūlymams beveik 2,5 karto viršijus 680 mln. eurų biudžetą Lietuvos ir Lenkijos tinklų operatorės pernai pavasarį nutraukė konkursus.
Pernai lapkritį paskelbta apie planus kabelį jūroje pakeisti į jungtį sausumoje – pigesne alternatyva, o dalis jos būtų tiesiama greta europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ bei „Via Baltica“ magistralės.
Dėl to gruodį sutarė Europos Komisija (EK), Baltijos šalių ir Lenkijos energetikos ministrai.
Birželį Lietuvos, Lenkijos, Latvijos ir Estijos perdavimo sistemų operatorių užsakymu Lenkijos energetikos instituto Gdansko skyriaus atlikta studija parodė, kad „Harmony Link“ sausumos alternatyva yra tinkama pakeisti anksčiau planuotą jūrinę.
Pradinė viso 700 megavatų (MW) galios „Harmony Link“ vertė buvo 680 mln. eurų, iš jų 493 mln. eurų – europinė parama.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas6
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...