- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rengiantis „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Panevėžio statybos darbų konkursams, bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ konsultuosis su rinkos dalyviais. Tikimasi, kad konsultacijos padės geriau pasiruošti konkursui ir parengti kuo aiškesnes bei tikslesnes konkurso sąlygas, kad potencialūs dalyviai galėtų pasiūlyti paslaugas, kurios būtų atliktos pagal numatytus terminus ir biudžetą.
„Po konsultacijų, atsižvelgus į jų rezultatus, bus baigti rengti pirkimo dokumentai ir skelbiami rangos darbų konkursai, kurių vertė sieks beveik 480 eurų, iš kurių Lietuva jau yra užsitikrinusi beveik pusę finansavimo. Šie darbai, kaip ir visas „Rail Baltica“ projektas, kurio bendra vertė siekia 2,8 mlrd. eurų, COVID-19 akivaizdoje gali tapti milžinišku „gelbėjimo ratu“ Lietuvos verslui, todėl raginu įmones nebūti tik pasyviais stebėtojais, o aktyviai prisidėti prie projekto įgyvendinimo“, – sako „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Konsultacijų metu verslo bus prašoma pateikti savo įžvalgas, siūlymus bei rekomendacijas Projekto viešiesiems pirkimams, parenkant pirkimo modelį, nustatant kvalifikacinius reikalavimus, pasiūlymų vertinimo ekonominio naudingumo kriterijus, pagrindines Pirkimo sutarties nuostatas.
Beveik už 480 mln. eurų ruože nuo Kauno iki Panevėžio, bus įrengta 96 km naujos geležinkelio sankasos dvikeliui 1435 mm pločio vėžės geležinkelio keliui, pritaikytam greitaeigių traukinių eismui, pastatyti inžineriniai statiniai ir jungiamieji automobilių keliai. Įrengta 58 km viršutinės kelio konstrukcijos. Pastatytas tiltas per Neries upę.
„Šis projekto įgyvendinimas bus unikalus Lietuvos istorijoje pagal savo sudėtingumą. Ir kalbu ne tik apie geležinkelio linijos ilgį. Pagal numatomus reikalavimus, pirmą kartą tokio dydžio projektas bus įgyvendinamas naudojant 3D statinio informacinį modelį (BIM), padedantį efektyviai naudoti resursus ir planuoti darbus bei išteklius, įgyvendinant projektą bus pastatytas ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse, kuris virš Neries upės nusidrieks daugiau nei 1,5 km. Nusprendėme prieš skelbiant tokio sudėtingumo konkursą pasitelkti visą įmanomą „know-how“ patirtį, kad projektas būtų įgyvendintas kuo sėkmingiau“, – sako K. Sankovski.
„Rail Baltica“ geležinkelio ruožo nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos rangos darbų pirkimas vyks dviem etapais. Pirmame etape, taikant dinamines pirkimo sistemas, bus atrinkti minimalius kvalifikacinius reikalavimus tenkinantys rangovai atskiriems objektams: naujos 98 km ilgio geležinkelio sankasos, inžinerinių statinių ir jungiamųjų automobilių kelių įrengimui nuo Kauno iki Panevėžio; 58 km viršutinės geležinkelio kelio konstrukcijos įrengimui ir tilto per Neries upę statybai.
Antrojo etapo metu bus skelbiama iki 12 rangos pirkimų konkretiems specifiniams infrastruktūros objektams.
„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis. Projekto statybos, kurių suplanuota įgyvendinimo vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.
Bendras „Rail Baltica“ ilgis per tris valstybes siekia 870 kilometrų: Lietuvoje – 392, Latvijoje – 265, o Estijoje – 213. Lietuvoje europinė trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną. Kauno-Vilniaus jungtis yra integrali projekto „Rail Baltica“ jungtis.
Projekto „Rail Baltica“ pirmąjį etapą Lietuva įgyvendino 2015 metais – europinės vėžės geležinkelio linija buvo nutiesta nuo Lenkijos-Lietuvos sienos iki Kauno. Šio etapo metu įrengta 123 km ilgio europinio standarto tarpvalstybinis geležinkelis, kuriuo tarp Kauno ir Balstogės kursuoja keleiviniai traukiniai. Ateityje šis ruožas bus modernizuotas, kad keleiviniai traukiniai, kaip visoje „Rail Baltica“, galėtų važiuoti maksimaliu 249 km/val. greičiu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams1
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos3
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO22
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sa...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių13
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
„LTG Cargo“ pradėjo testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos sistemą
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradėjo lokomotyvuose testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos įrangą. Planuojama, kad pasiteisinus šiam tęstiniam projektui bendrovė galės sutaupyti iki 1,5 mln. eurų pe...
-
„Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...
-
„Litgrid“ ruošiasi rekonstruoti vieną iš elektros linijų tarp Lietuvos ir Latvijos
Elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ iki 2029 metų ruošiasi rekonstruoti Lietuvos teritorijoje esančią 330 kV elektros linijos tarp Panevėžio ir Latvijoje esančios Aizkrauklės dalį. ...