„Lidl“ pirkėjai moka ne už etiketę, o už produktą

  • Teksto dydis:

Šį mėnesį „Lidl Lietuva“ prekybos tinklas pristatė kampaniją „Turi pasirinkimą“, kurios tikslas – atkreipti gyventojų dėmesį į privačių prekės ženklų produktų kokybės ir kainos santykį. O tarptautiniai tyrimai rodo, kad vartotojai yra linkę jais pasitikėti vis labiau.

Privatūs prekės ženklai įgauna pagreitį

Visame pasaulyje vis didesnį pagreitį ir susidomėjimą įgaunantys privatūs prekės ženklai auga žaibiškai. Ekspertai pasakoja, kad su tuo susijęs ne tik didžiulis pokytis mažmeninės prekybos sektoriaus strategijoje, bet ir besikeičiantis žmonių požiūris į apsipirkimą. Per pastaruosius penkerius metus nuo 2015 iki 2019 m., privačių prekės ženklų JAV sugeneruojama apyvarta išaugo net 14 mlrd. dolerių, o vidutinis metinis augimo tempas siekė 2,5 proc., t.y. dvigubai daugiau nei vardinių prekės ženklų, rodo tyrimų bendrovės „Nielsen“ naujausi duomenys.

Tai, kad žmonės ima vertinti privačių prekės ženklų kokybę, atskleidžia ir 2018 m. sudaryta „Nielsen“ pasaulinė privačių prekės ženklų ataskaita. Net 76 proc. Europos gyventojų teigė, kad, laikui bėgant, jų požiūris į privačius prekės ženklus pagerėjo, o dar 76 proc. europiečių mano, kad privačių etikečių produktai pasižymi itin geru kainos ir kokybės santykiu.

Beje, praėjusių metų viduryje „Nielsen“ skelbė, į ką dėmesį kreipia Lietuvos, Latvijos ir Estijos pirkėjai. Kaip pagrindinę privačių etikečių prekių pasirinkimo priežastį visų trijų Baltijos šalių gyventojai paminėjo mažesnę nei tos pačios kategorijos populiarų prekės ženklų produktų kainą – taip teigė ir 35 proc. Lietuvos respondentų. Tiek pat pirkėjų minėjo tikrai gerą kainos ir kokybės santykį. Trečdalis Lietuvos gyventojų laikosi nuomonės, kad privačių etikečių prekių kokybė nenusileidžia ar net lenkia žinomų prekės ženklų gaminių kokybę.

Perkamas tik gaminys

„Lidl“ Pardavimų skatinimo departamento vadovo Lino Baltušio teigimu, nors iki šiol daugelis pirkėjų galvodavo, kad užtikrinti itin gerą kainos ir kokybės santykį privačių prekės ženklų produktams – misija neįmanoma, tačiau kuo toliau, tuo labiau parduotuvių klientai įsitikina, kad tai – realybė.

„Dažnai po privačia prekės etikete slepiasi gerai visiems žinomi produktai, daugelis jų yra gaminami net tų pačių tiekėjų, kurie siūlo ir gerai žinomus prekės ženklus. Derėdamiesi dėl šių produktų mes nemokame už gamintojo patiriamus rinkodaros kaštus, pardavimų skatinimus ar kitas su gamyba nesusijusias išlaidas, mes perkame tik patį produktą ir jo receptūrą. Dėl to galime pasiūlyti aukštą privačių prekės ženklų kokybę už geriausias kainas“, – paaiškino L.Baltušis.

Anot jo, šiemet startavusi „Lidl“ kampanija „Turi pasirinkimą“ sieks atkreipti gyventojų dėmesį į produktų kokybės ir kainos santykį: „Visą sausio mėnesį kviesime mūsų parduotuvių lankytojus rinktis. Kas savaitę prekybos tinklo klientų lauks ne tik gerai žinomų prekės ženklų pasiūlymai patraukliomis kainomis, bet ir privačių „Lidl“ prekės ženklų alternatyvos. Esame įsitikinę, kad, nepaisant pirkėjų pasirinkimo, jie galės mėgautis itin aukštos kokybės gaminiais už visiems prieinamą kainą.“

Požiūrį pakeitė ir prekybos tinklai

Pardavimų skatinimo departamento vadovo teigimu, tai, kad pastaraisiais metais gyventojai skiria vis daugiau dėmesio privatiems prekės ženklams, yra susiję su pokyčiais prekybos tinklų sektoriuje.

„Anksčiau žmonės iš privačių prekės ženklų tikėdavosi tik geros kainos, tačiau tai neturėjo nieko bendro su kokybe. Jau kuris laikas Vakarų Europoje, o pastaruoju metu – ir Lietuvoje, požiūris į privačius prekės ženklus pasikeitė kardinaliai. Vartotojai yra linkę mažiau permokėti už gerai žinomus prekės ženklus, jeigu tokią pat kokybę galima nusipirkti už žymiai mažesnę kainą, perkant privačios etiketės produktus. Galima sakyti, kad tampame labiau sąmoningais pirkėjais, kuriems kokybė tampa svarbesniu veiksniu už žinomą vardą“, – teigia L.Baltušis.

Linas Baltušis/„Lidl“ nuotr.

Kiekvieno gamintojo aukšta kokybė

L.Baltušio teigimu, „Lidl“ pagrindinis uždavinys – užtikrinti aukščiausią kokybę už geriausią įmanomą kainą, o norint garantuoti itin aukštą produktų kokybę – negalima daryti jokių kompromisų. Anot jo, bet kuris Lietuvos ar užsienio tiekėjas galėtų paliudyti, kad bendradarbiavimas su „Lidl“ yra didelis iššūkis dėl keliamų reikalavimų privačios etiketės produkcijos kokybei.

„Aukšta prekybos tinklo gaminių kokybė yra viena iš pamatinių mūsų vertybių, todėl nuolat investuojame daugybę savo laiko ir jėgų, tinkamai atsirinkdami ne tik prekes, bet ir jas tiekiančius gamintojus. Juk tai, kad šios įmonės gamins su mūsų prekės ženklu, reiškia itin daug, nes būtent mes prisiimame visą atsakomybę, susijusią su šiais produktais“, – sako „Lidl“ Pardavimų skatinimo departamento vadovas.

„Lidl“ išrinktas geriausiu

Beje, naujausio kompanijos ICERTIAS „Best Buy Award“ tyrimo duomenimis, prekybos tinklas „Lidl“ Lietuvoje išrinktas geriausią kainos ir kokybės santykį siūlančiu tinklu trijose svarbiausiose tyrimo kategorijose.

Pagrindinėje tyrimo kategorijoje – „Geriausio kainos ir kokybės santykio pavyzdys“ – respondentams buvo pateiktas šis klausimas: „Nurodykite vienos įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimą, kuris (kuri), jūsų nuomone, yra geriausias GERIAUSIO KAINOS IR KOKYBĖS SANTYKIO Lietuvoje pavyzdys, kalbant apie Lietuvos rinkoje siūlomus produktus ir paslaugas.“ Dauguma apklaustųjų nurodė prekybos tinklą „Lidl“.

„Pagrindinis mūsų veiklos principas – siūlyti geriausią kokybės ir kainos santykį vietos rinkoje, – taip paskelbus tyrimo rezultatus komentavo įmonės „Lidl Lietuva“ vadovas Radostin Roussev-Peine. – Tad apdovanojimas „Best Buy Award“ yra daugiau nei mūsų veiklos įvertinimas – tai mūsų strategijos nuoseklumo ir veiksmingumo patvirtinimas, pagrįstas mūsų pirkėjų nuomone.“

Šie rezultatai gauti 2017 m. vasarį, Šveicarijos organizacijai ICERTIAS Lietuvoje atlikus naujausią tyrimą „Best Buy Award“. Jis atliktas naudojant internetinį klausimyną. Apklausoje dalyvavo 1 200 penkiolikos metų ir vyresnių Lietuvos interneto vartotojų.

Pasak ICERTIAS „Best Buy Award“, šiuolaikiniai pirkėjai yra ypač išprusę ir išrankūs bei nuolat ieško galimybių įsigyti geresnės kokybės gaminių ir paslaugų už tą pačią kainą. Apsispręsdami, ar pirkti konkrečią prekę arba paslaugą, vartotojai atsižvelgia į kainos ir kokybės santykį. Pirkėjams itin svarbus geros kainos ir geriausios įmanomos kokybės santykis, laikomas geriausio pasirinkimo (angl. Best Buy) veiksniu.

Ką keičia pandemija?

Kaip paskelbė naujienų agentūra ELTA, vertindamas prekių ir paslaugų kainų pokyčius 2020 m., finansų analitikas Marius Dubnikovas teigė, kad sumažėjusią kai kurių vartojimo priekių kainą lėmė mažėjanti paklausa dėl COVID-19 pandemijos, pakitus daugelio žmonių gyvenimo būdui, bei pasiektas ES kainų vidurkis.

Kalbėdamas apie tai, ko galima tikėtis šiemet, M.Dubnikovas pažymėjo, kad didelę įtaką kai kurių prekių paklausai darys dėl pandemijos pakitęs žmonių gyvenimo būdas.

Mūsų prekybos tinklo klientų lauks ne tik gerai žinomų prekės ženklų pasiūlymai patraukliomis kainomis, bet ir privačių „Lidl“ prekės ženklų alternatyvos.

„Stebime tam tikrą darbo iš namų kultūrą, ir natūralu, kad vartojimas pasikeis į kitą pusę: mums reikės kiek mažiau vartojimo prekių, ir konkurencija tokiu atveju darys savo“, – tikino jis.

Tačiau pagal tarptautinius tyrimus galima daryti išvadą, kad gerų produktų už gerą kainą paklausa turi tendenciją dar ir didėti.

„Nielsen“ pernai gruodį paskelbta reprezentatyvi Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidė, kad 16 proc. Lietuvos gyventojų pažymėjo, jog karantino metu jie ėmė gyventi sveikiau. Didžiausia, arba 68 proc. dalis (panašiai ir Latvijoje bei Estijoje), patikino, kad, įvedus karantiną, jų gyvensena nesikeitė, likusioji sakė, kad mažiau sveikai.

Bendrovės „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp, komentuodama apklausos rezultatus, komentavo, kad visose Baltijos šalyse sveikesnio gyvenimo pokyčius daugiausia respondentų siejo būtent su maistu.

„Daugiau šviežio, namuose pasigaminto maisto pirmo karantino metu ėmė valgyti 72 proc. tų Lietuvos gyventojų, kuriuos pirmasis karantinas paskatino gyventi sveikiau. Estijoje tarp ėmusių gyventi sveikiau tokių buvo 67 proc., Latvijoje – 59 proc., – teigė I.Lepp. – Tie apklausos dalyviai, kurie savimi pradėjo labiau rūpintis, valgė mažiau greitojo maisto ir pusgaminių, cukraus, saldumynų, gėrė mažiau saldžių gėrimų bei alkoholio.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

nusivažiavot

nusivažiavot portretas
Pradžioje dar galėmai nusipirkti vokiškų produktų, o dabar vien lietuviški ir lenkiški. Tai kuom skiriasi nuo Maximos? Ten nors pasirinkimas didesnis. Nusivyliau Lidl ir daugiau nebeinu.

Laima

Laima portretas
Kainos atitinka kokybę(žemos kainos-prasta kokybė)Nesigirkit-suprastėjot

>

> portretas
Kazkokia atlieku parduotuve patapo,dar vienas kita "sviezias" lenkiskas maisto produktas,o praejimos kartono dezes ir konteineriai ...
VISI KOMENTARAI 23

Galerijos

Daugiau straipsnių