Vilniaus oro uosto padėtis – vis dar liūdna

Pagrindiniai šalies oro vartai – Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) – su nostalgija mena praėjusius laikus, kai netrūko ir vežėjų, ir keleivių. Tačiau naujokams patekti į sostinę nėra taip paprasta.

Regi tuščią nišą

Galimybe skraidyti iš TVOU susižavėjo verslininkai iš Islandijos, taip pat išgyvenančios sunkią ekonominę krizę. Jau gruodžio pabaigoje jie norėtų pradėti reguliariuosius skrydžius mažiausiai šešiomis kryptimis. Per artimiausias savaites turėtų būti įkurta bendrovė "Lithuania Express". Vienas jos įkūrėjų Thorsteinnas Gudnasonas šalies spaudoje jau pasigyrė, kad bendrovė išsiskirs konkurencingomis kainomis, keleiviams skraidinti nuomojamais naujos kartos orlaiviais "Boeing 737-700".

"Mūsų pranašumas bus ir plati skrydžių geografija – planuojame startuoti 6–8 reguliariųjų skrydžių kryptimis, tokiomis kaip Amsterdamas ar Berlynas, siūlysime bent 20 tiesioginių skrydžių per savaitę", – spaudoje cituojamas T.Gudnasonas, Vilniuje įžvelgiantis nišų naujiems dalyviams.

Verslininkai žada, jog įkūrus bendrovę bus įsteigta daugiau kaip 40 naujų darbo vietų, dar 20 bus sukurta pavasarį. Įmonės pagrindinė bazė bus Vilniaus oro uoste. Pirmaisiais veiklos metais "Lithuania Express" ketina pasiekti didesnę nei 150 mln. litų apyvartą.

"Planai labai drąsūs"

Islandų ambicijos žinomos ir TVOU direktoriui Tomui Vaišvilai, tačiau jis įspėjo, kad naujokams dar reikia padaryti nemažai namų darbų.

Savo planus rengti reguliariuosius skrydžius iš TVOU islandai pristatė prieš keturis mėnesius. Per pastarąjį mėnesį įvyko dar du susitikimai su oro uosto vadovais, tačiau T.Vaišvila abejoja, ar investuotojams pavyks gauti visus leidimus ir licencijas, kad jau šiais metais būtų pradėti vykdyti reguliarieji skrydžiai.

"Jų planai labai drąsūs. Būtų labai gerai, jeigu jie taptų realybe, tačiau kol kas jie tėra deklaracijų lygio. Investuotojams dar reikia padaryti daug namų darbų", – sakė T.Vaišvila.

Teoriškai, anot jo, būsima bendrovė "Lithuania Express" galėtų per mėnesį gauti visus būtinus leidimus, tačiau realiai tai nėra lengva padaryti naujai įsteigtai įmonei.

Kainodara – ne pigiems skrydžiams

T.Gudnasonas neslėpė, kad dėl bendrovės perspektyvų ir paramos dar deramasi su valdžios atstovais ir procesai esą užsitęsė dėl biurokratinių procedūrų.

Tačiau TVOU vadovas ypatingų nuolaidų islandų kapitalo bendrovei Vilniuje nežada. "Mes jau per pirmą susitikimą pristatėme visą oro uosto kainodarą. Tokiomis pat sąlygomis šiuo metu dirba ir kitos oro bendrovės. Negalime išskirti nė vienos jų ir pasiūlyti daugiau nuolaidų. Šiuo metu mūsų siūlomos mokesčių lengvatos neperžengia oro uosto galimybių", – teigė T.Vaišvila.

Jis priminė, kad nuo gegužės TVOU 35 proc. sumažino lėktuvų tūpimo mokestį.

Nors "Lithuania Express" savininkai deklaruoja pigių reguliariųjų skrydžių strategiją, T.Vaišvila akcentavo, kad TVOU kainodara nėra palankiausia pigių skrydžių organizatoriams.

"Pigių skrydžių oro uostas yra Kaune. O TVOU įsileidęs pigių skrydžių bendroves sugriautų savo kaip pagrindinio šalies oro uosto sistemą", – pridūrė oro uosto direktorius.

Laukite naujienų

Praėjusiais metais TVOU aptarnavo 2 mln. keleivių, šiemet tikimasi aptarnauti tik 1,2 mln. T.Vaišvila skaičiuoja, kad apie 400 tūkst. keleivių prarasta dėl ekonominės krizės, nes žmonės tiesiog nebeturi pinigų. Tačiau apie 300 tūkst. klientų būtų galima susigrąžinti, jeigu tik oro uoste būtų daugiau tiesioginių skrydžių.

Taigi investuotojai iš Islandijos iš tiesų galėtų užimti tuščią nišą ir rasti keleivių. Tačiau T.Vaišvila priminė, kad keleiviams svarbu ne tik nuskristi nuo taško A iki B, bet ir pasiekti kitus Europos ar pasaulio miestus. Dėl to naujoms skrydžių bendrovėms tenka vesti derybas su rinkos senbuvėmis.

Islandai giriasi turintys patirties, nes prieš šešerius metus buvo įsteigę pigių skrydžių bendrovę Islandijoje.

"Jie nėra visiški naujokai aviacijos versle, taigi gali įvertinti siūlomas sąlygas ir konkurencinę aplinką. Suteikėme jiems visapusišką informaciją, kad nesukeltume nepagrįstų lūkesčių", – tvirtino T.Vaišvila.

TVOU vadovas pripažino, kad iki šiol kas mėnesį sulaukiama po vieną įvairių susidomėjusių investuotojų vizitą. Beje, kai kurie projektai yra pažengę gerokai toliau nei islandų – tad gali būti, kad jau artėjančią žiemą bus paskelbta naujienų apie du papildomus tiesioginius skrydžius iš TVOU.


Šiame straipsnyje: Vilniaus oro uostaspadėtis

NAUJAUSI KOMENTARAI

pinigine

pinigine portretas
viskas but gerai su TVOU, bet kad jis labai jau nepatogioj vietoj...

vokietukas

vokietukas portretas
geriau jie i kauna ateitu, tikrai turetu keleiviu

Durnelis

Durnelis portretas
<"TVOU įsileidęs pigių skrydžių bendroves sugriautų savo kaip pagrindinio šalies oro uosto sistemą", – pridūrė oro uosto direktorius.>>>> IŠDIDI PANELĖ SU PLIKA ŠIKNELE- taip ir toliau "direktoriau" - skatinnk monopolinį susitarimų verslą, kai kaina uždirbama ne tik už skrydį bet ir už "vieningą kainą" ir nesant kito pasirinkimo .Realu, kad neturintis pasirinkimo keleivis sumokės tą "verslo antkainį" .Matyt dalis to ankainio planuojama ir "direktoriui -dirigentui"
VISI KOMENTARAI 5

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių