- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per pastaruosius metus gatvėse kone dvigubai padaugėjo elektromobilių. Šiam skaičiui ir toliau vis augant, vairuotojai susiduria su sunkumu ieškant vietos, kur juos pakrauti, praneša LNK.
Nuo kovo įsigaliojo reikalavimas statant namus įrengti dar daugiau vietų elektromobiliams krauti.
„Automobilių saugyklose, kurios yra pastatuose, jei yra daugiau nei penkios vietos, bent vienoje turi būti įrengta elektromobilių krovimo prieiga“, – naujais sprendimais dalijasi Aplinkos ministerijos atstovas Dainius Čergelis.
Kitose vietose turi būti išvesti kabeliai, kad ateityje būtų galima įrengti įkrovimo prieigų. Tokie pat reikalavimai pastatams priklausančioms aikštelėms. Įrengti vietų krauti elektromobiliams reikės ir rekonstruojant ar kapitališkai remontuojant daugiabučius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Jeigu šie sprendimai nebūtų padaryti dabar, mes kovotume su padariniais po kelerių metų, kai reikėtų įrengti infrastruktūrą“, – apie galimus ateities sunkumus kalba D.Čergelis.
Nekilnojamojo turto (NT) plėtotojai sako sveikinantys valstybės norą mažinti taršą, bet prabyla ir apie iššūkius.
„Mes turime galvos skausmą, kurį sprendžia tiek projektuotojai, tiek ir mes, užsakovai ir investuotojai. Iš kur gauti tiek elektros energijos?“ – retoriškai klausia „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis.
„Įdomu, kaip ESO žiūrės į tai, kad tinklas bus žymiai daugiau apkrautas. Ir kokios investicijos į elektros tinklą, pvz., jeigu reikia atsinaujinti pastotę arba neužtenka galios, bus imamos iš vystytojų, nes nuo to priklauso galutinio produkto kaina“, – apie kylančius klausimus svarsto „Citus“ direktorius Mantas Galdikas.
Skaičiuojama, kad dėl reikalavimų paruošti vietų elektromobiliams krauti elektros poreikis name padvigubės.
„Naujam butui imame 8 kilovatus, tai stovėjimo vietai gali būti nuo 5 iki 20 kilovatų, jeigu tai greitasis momentinis įkrovimas“, – sako M.Galdikas.
Elektros skirstymo operatorius ramina – atvesti daugiau galios problemos nėra, tik verslas turės susimokėti.
Bet koks reikalavimų kėlimas ir didinimas dar labiau brangina būstą.
„Galios netrūks. Svarbiausia, kad vystytojai, statybininkai, kurie vykdo projektus ir turi numatyti daugiau galios elektromobilių įkrovos skolelėms, informuotų skirstymo operatorių apie reikalingą galią. O mes visą laiką pasirūpiname, kad ji būtų atvesta“, – ramina ESO atstovas Paulius Kalmantas.
NT plėtotojai sako, kad dėl naujojo reikalavimo ne tik ilgėja projektavimas, didėja savikaina, bet ir mažėja būsto įperkamumas.
„Preliminariai skaičiuojame, kad nuo 30 iki 50 proc. gali brangti viena automobilių stovėjimo vieta. – teigia „Citus“ direktorius M.Galdikas
„Bet koks reikalavimų kėlimas ir didinimas dar labiau brangina būstą ir artėjame prie ribos, kai būstas gali būti ir neįperkamas“, – apie galimus pavojus svarsto A.Avulis.
Tačiau Aplinkos ministerija sako, kad elektromobilių įkrovimo vietomis būtina pasirūpinti jau dabar.
„Atskirų statytojų laikini iššūkiai arba laikinos investicijos turbūt neatsveria svarbesnio tikslo ateityje – jau dabar investuoti į tai, kas neišvengiamai ateis“, – sako D.Čergelis.
Šiuo metu Lietuvoje yra 5,5 tūkst. elektromobilių, tai kone du kartus daugiau nei prieš porą metų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui1
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu1
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.1
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio5
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis4
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų5
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...