- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybės sprendimu nuo kitų metų didėsiantys mokesčiai už magistralinių Lietuvos kelių naudojimą labiausiai palies vežėjus iš trečiųjų šalių, sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
„Mokesčių dydžiai priklausys nuo transporto priemonės kategorijos, ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio. Daugiausia tai palies trečiųjų šalių vežėjus atvykstančius į Lietuvą, kurių parkas pripažinkime yra pakankamai senas“, – LRT radijui ketvirtadienį teigė M. Tarnauskas.
Jo teigimu, daugeliui tolimojo susisiekimo maršrutais vykstančių autobusų kelių naudotojo mokestis augtų 4 arba 15 proc.
„Tolimojo susisiekimo maršrutais vyksta turbūt (...) apie 500 autobusų, iš kurių apie 80 proc. yra „Euro 5“ arba „Euro 6“ klasių. Kelių naudotojo mokesčio padidėjimas „Euro 6“ klasių autobusams būtų apie 4 proc., „Euro 5“ klasės – apie 16 proc.“, – teigė M. Tarnauskas.
„Tai jeigu vežėjai traukiasi iš rinkos, tai ne dėl padidėjusio vinjetės mokesčio“, – pridūrė jis.
Susisiekimo viceministras pažymėjo, kad papildomos lėšos iš kelių naudotojo mokesčio papildys kelių priežiūros ir plėtros programą.
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovas Gintaras Nakutis teigė nemanantis, jog nuo kitų metų didėsiantis kelių naudotojo mokestis lemtų didesnes tarpmiestinių autobusų bilietų kainas.
„Aišku tie autobusai, kurie dabar yra senesni, jie negalės būti panaudojami tarpmiestiniuose maršrutuose, bet jie galės būti panaudojami užsakomuosiuose. Taip, užsakomuosiuose atguls į savikainą, bet ten nėra bilietų, dėl to nemanau, kad bilietų kainos turėtų (didėti – BNS)“, – LRT radijui sakė G. Nakutis.
„Jeigu per metus nuvažiuoji 35 tūkstančius kilometrų, tai padidėja 0,3 cento savikaina, tai nemanau, kad dėl to vežėjai didintų (kainas – BNS)“, – pridūrė jis.
Vyriausybė liepą pritarė mokesčių už magistralinių Lietuvos kelių naudojimą didinimui nuo kitų metų – maksimalus metinis tarifas sieks beveik 3,1 tūkst. eurų, arba 4 kartus daugiau nei dabar.
Susisiekimo ministerijos parengtais pakeitimais numatoma, jog autobusams ir krovininiams automobiliams taikomų mokesčių dydžiai priklausys nuo jų kategorijos, ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio.
Pavyzdžiui, žemiausio emisijos standarto, daugiau nei 12 tonų sveriančios ir bent keturių ašių transporto priemonės savininkui teks mokėti beveik 3,1 tūkst. eurų metinį mokestį vietoj 753 eurų. Didžiausias mokestis autobusams sieks 2,4 tūkst. eurų vietoj 550 eurų.
Tikimasi, kad patvirtinus naujus mokesčius į valstybės biudžetą papildomai būtų surenkama apie 30–40 mln. eurų kasmet.
Kelių naudotojo mokesčiai Lietuvoje nebuvo peržiūrėti nuo 2015 metų, siūlymui nustatyti naujus maksimalius jų dydžius Vyriausybė pritarė gegužės pradžioje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu1
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...
-
Baltijos šalių ministrai ragina suvienodinti tiesiogines žemės ūkio išmokas1
Lietuvoje vykusiame susitikime Baltijos šalių žemės ūkio ministrai paragino visas Europos Sąjungos valstybes nares suvienodinti tiesiogines išmokas žemės ūkiui. ...
-
Nuo gruodžio baisogališkiai traukiniais į Vilnių keliaus be persėdimų
Nuo gruodžio vidurio, savaitgaliais, į šalies sostinę nuvykti norintys Baisogalos gyventojai tą galės padaryti keliaujant vienu traukiniu. ...
-
BFK vadovas: vienkartinių pensijų fondų išmokų nereikia apmokestinti
Naujasis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas mano, kad ir toliau nereikėtų apmokestinti vienkartinės išmokos iš antros pakopos pensijų fondų. Tačiau socialdemokratas Algirdas Sysas mano, jog valstybės įmokėta dalis ar ...
-
G. Nausėda inicijuoja pataisas – daugiau lėšų būtų skirta rajonų keliams2
Prezidentas Gitanas Nausėda inicijuoja įstatymo pataisas ir siūlo Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas savivaldybėms paskirstyti pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį. ...
-
Baltijos šalys sutarė kartu kontroliuoti kare naudojamų prekių judėjimą
Baltijos šalys ketina kartu kontroliuoti į Rusiją ir Baltarusiją eksportuoti draudžiamų kare naudojamų prekių judėjimą – jos sutarė sudaryti regioninį kontroliuojamų mūšio lauke naudojamų jautrių prekių sąrašą. ...
-
R. Budbergytė biurokratiją mažinti siūlo sustiprinus parlamentinę kontrolę5
Dėl biurokratijos stringant „Teltonikos“ investicijoms, socialdemokratė Rasa Budbergytė perteklinio reguliavimo klausimus spręsti siūlo ne tik vyriausybinėje komisijoje, bet ir stiprinant parlamentinę kontrolę – išplėtus Seimo...