Tyrimas: lietuviai e-parduotuvėse kas mėnesį išleidžia apie 160 litų

  • Teksto dydis:

Beveik trečdalis visų šalies gyventojų (31 proc.) nurodo apsiperkantys elektroninėje erdvėje ir skiriantys tam kas mėnesį apie pusantro šimto litų. Per pastaruosius metus pirkėjų skaičius internete paaugo 3 proc., o palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš dvejus metus – 9 proc. punktais. Tai parodė interneto vartotojų tyrimas, kurį atliko rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė "TNS LT".

"Internetinės prekybos mastai Lietuvoje auga lėtai, bet užtikrintai. Šis sektorius turi potencialą ir toliau plėstis, tačiau lietuvių pirkimo internetu įpročiuose galima pastebėti ir atsargumą. Pavyzdžiui, didžioji dauguma – 70 proc. mūsų šalies elektroninių pirkėjų – prekes ir paslaugas internetu perka tik lietuviškuose internetinės prekybos puslapiuose. Užsienio tinklalapiuose perka tik kas penktas Lietuvos interneto pirkėjas", – teigia "TNS LT" Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Trys ketvirtadaliai Lietuvos gyventojų, apsiperkančių internete, patikino, kad ateityje jie aktyviau pirks internetu, o dešimtadalis užtikrino, kad pirks daugiau. Palankios interneto rinkai tendencijos pastebimos ir tarp tų Lietuvos gyventojų, kurie iki šiol nebuvo pirkę internetu – beveik ketvirtadalis jų teigia, kad ateityje galbūt išbandys pirkimą šiuo būdu.

Tyrimo duomenys rodo, kad lietuviai, perkantys internetu, vidutiniškai išleidžia apie 160 litų per mėnesį. Daugiausiai – apie 220 litų – internete yra linkę išleisti 30-39 metų amžiaus vartotojai.

Įdomu tai, kad vyrai internetinėje erdvėje yra linkę išleisti daugiau. Jų bendra pirkinių krepšelio suma kas mėnesį vidutiniškai sudaro 215 litų. Tuo metu vidutinė statistinė mūsų šalies pirkėja internete išleidžia apie 111 litų per mėnesį.

Apklausos duomenimis, vyrai pirmauja ne tik pagal prekėms internete skiriamą biudžetą, bet ir pagal apsipirkimo dažnį. Per pastaruosius šešis mėnesius jie internete apsipirko 9,6 karto. Moterų pirkimo dažnis siekė apie 8,4 karto.

Elektroniniuose apsipirkimo krepšeliuose ir toliau dominuoja tokios prekių grupės kaip bilietai į renginius, drabužiai, batai, aksesuarai bei buitinė technika. Pirkiniai internetinėje erdvėje pastebimai skiriasi pagal pirkėjų lytį: dvigubai daugiau vyrų palyginti su moterimis įsigyja buitinę ir elektroninę techniką, jų dėmesį dažniau patraukia sporto ir laisvalaikio pirkiniai, o kompiuterinės technikos kategorijoje vyrų įsigyjamų prekių dalis yra net penkis kartus didesnė. Tuo metu pustrečio karto daugiau moterų į savo pirkinių krepšelį įsideda drabužius, batus ir įvairius aksesuarus. Trigubai didesnė dailiosios lyties atstovių dalis susivilioja kosmetikos bei parfumerijos gaminiais internete, pasirūpina prekėmis kūdikiams ir vaikams.

Šis interneto vartotojų tyrimas atliktas 2013 m. pavasarį Lietuvoje apklausus 1856 interneto vartotojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

ModusVivendi

ModusVivendi portretas
galimybe "užsidirbti" po 10 litų už kiekvieną atsivestą draugą, kuris apsipirks varle,lt parduotuvėje, dar nepasinaudojau, bet prieš šventes, manau, bus pats tas :)

ModusVivendi

ModusVivendi portretas
ir už prekių pristatymą niekad nemoku, nes atsiimu vietoje, ir katės maiše neperku, nes susimoku tik atsiimdama prekę :) jokių nemalonių netikėtumų.

ModusVivendi

ModusVivendi portretas
aš tiek neišleidžiu, bet apsipirkinėju gana dažnai. Dažniausiai - varle,lt. Gera parduotuvė - didelis prekių pasirinkimas, ir kainos visai padorios :)
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių