T. Povilauskas: šalyje plečiantis naudotų elektromobilių rinkai, krenta ir kaina

Pastaruosius penkerius metus šalyje augant elektromobilių įperkamumui, tam didelę reikšmę turi antrinės naudotų netaršių transporto priemonių rinkos plėtra, sako SEB banko Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.

„Naudotų elektromobilių kaina vis sparčiai traukiasi žemyn ir artėja prie vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių vidutinės kainos“, – elektromobilių įperkamumo apžvalgoje penktadienį kalbėjo S. Norbutas.

Kaip teigė SEB departamento vadovas, 2022 m. vidutinė elektromobilio ir vidaus degimo varikliu varomo automobilio Europoje kaina skyrėsi 2 kartus. Visgi pernai vidutinio naudoto elektromobilio kaina mažėjo 28 proc. – skirtumas šiuo metu siekia 4 tūkst. eurų arba 12 proc.

„Tai nėra kažkokia panacėja, nes tai nebėra tokia nauja transporto priemonė, į antrinę rinką (jų patenka – ELTA) vis daugiau, natūralu, kad jie kainuoja mažiau“, – aiškino S. Norbutas.

„Tai tikrai gera žinia ir Lietuvos gyventojams. (...) Visas augimas elektromobilių srityje yra per naudotų prizmę. Tad šiandien vertinant, naudotas automobilis tikrai yra patrauklesnis pasirinkimas negu praėjusiais metais“, – akcentavo jis.

Kaip Eltai yra sakęs „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta, proveržio Lietuvos elektromobilių sektoriuje bei ryškesnio kainos kritimo tikėtis galima būtų dviejų ateinančių metų laikotarpiu, kai antrinę Lietuvos elektromobilių rinką pradės formuoti iš Vakarų Europos įvežami naudoti elektromobiliai.

Elektromobilių įperkamumas šalyje auga

SEB banko duomenimis, apskritai elektromobilių įperkamumas šalyje per metus išaugo 9 procentais. Kas penktas automobilį įsigyti planuojantis asmuo Lietuvoje šiam pirkiniui numato skirti 20–30 tūkst. eurų arba daugiau.

Anot banko ekonomisto Tado Povilausko, vis dar išlieka ryškūs skirtumai tarp didžiųjų miestų ir regionų – Vilniuje gatvėse važinėjančių elektromobilių gyventojai mato daug daugiau negu, pavyzdžiui, Marijampolėje ar Panevėžyje.

„Vieno asmens įperkamo automobilio vertė yra padidėjusi 9 proc. (...), imant vidutinį darbo užmokestį Lietuvoje. Kalbant apie skirtingus regionus, tie skaičiai, aišku, keičiasi“, – kalbėjo T. Povilauskas.

Jo teigimu, įperkamo automobilio vertė per penkerius metus padidėjo 50 proc. Statistikos departamento duomenimis, nors visų rūšių naujų automobilių kaina yra padidėjusi apie 30 proc., naudotų – apie 40 proc., šis padidėjimas yra mažesnis negu įperkamumas.

„Įperkamumas ir trumpuoju, ir ilgesniu laikotarpiu yra pagerėjęs“, – akcentavo T. Povilauskas.

Kaip parodė SEB tyrimas, vidutinį darbo užmokestį (VDU) gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1,6 tūkst. eurų ir pasiekė 18,8 tūkst. eurų, nevertinant gaunamos paramos.

Dviejų asmenų šeima šiemet lizingu galėtų įsigyti 37,6 tūkst. eurų vertės tik elektra varomą automobilį. Tai 3,1 tūkst. eurų daugiau negu prieš metus. Didžiausią įtaką įperkamo automobilio vertei turėjo padidėjusios namų ūkių pajamos ir sumažėjusios lizingo palūkanų normos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Va ir tiek

Va ir tiek  portretas
Tie kur jungtys netinkamos pigūs

Anonimas

Anonimas portretas
melas, kad rinka pleciasi, kaina krenta del ju nerentabilumo

alis...

alis... portretas
dar vienas jungas Lietuvos vairuotojams,- padėvėti elektromobiliai... eini keliu ir išgirsti cypimą,- tai jau žinai, kad važiuoja padėvėtas elektromobilis... o kur dar visokios remonto ir akumuliatorių keitimo bėdos... o kur dėsime tuos visiškai nudėvėtus elektromobilius?...
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių