- Ūla Klimaševska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruosius penkerius metus šalyje augant elektromobilių įperkamumui, tam didelę reikšmę turi antrinės naudotų netaršių transporto priemonių rinkos plėtra, sako SEB banko Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas.
„Naudotų elektromobilių kaina vis sparčiai traukiasi žemyn ir artėja prie vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių vidutinės kainos“, – elektromobilių įperkamumo apžvalgoje penktadienį kalbėjo S. Norbutas.
Kaip teigė SEB departamento vadovas, 2022 m. vidutinė elektromobilio ir vidaus degimo varikliu varomo automobilio Europoje kaina skyrėsi 2 kartus. Visgi pernai vidutinio naudoto elektromobilio kaina mažėjo 28 proc. – skirtumas šiuo metu siekia 4 tūkst. eurų arba 12 proc.
„Tai nėra kažkokia panacėja, nes tai nebėra tokia nauja transporto priemonė, į antrinę rinką (jų patenka – ELTA) vis daugiau, natūralu, kad jie kainuoja mažiau“, – aiškino S. Norbutas.
„Tai tikrai gera žinia ir Lietuvos gyventojams. (...) Visas augimas elektromobilių srityje yra per naudotų prizmę. Tad šiandien vertinant, naudotas automobilis tikrai yra patrauklesnis pasirinkimas negu praėjusiais metais“, – akcentavo jis.
Kaip Eltai yra sakęs „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta, proveržio Lietuvos elektromobilių sektoriuje bei ryškesnio kainos kritimo tikėtis galima būtų dviejų ateinančių metų laikotarpiu, kai antrinę Lietuvos elektromobilių rinką pradės formuoti iš Vakarų Europos įvežami naudoti elektromobiliai.
Elektromobilių įperkamumas šalyje auga
SEB banko duomenimis, apskritai elektromobilių įperkamumas šalyje per metus išaugo 9 procentais. Kas penktas automobilį įsigyti planuojantis asmuo Lietuvoje šiam pirkiniui numato skirti 20–30 tūkst. eurų arba daugiau.
Anot banko ekonomisto Tado Povilausko, vis dar išlieka ryškūs skirtumai tarp didžiųjų miestų ir regionų – Vilniuje gatvėse važinėjančių elektromobilių gyventojai mato daug daugiau negu, pavyzdžiui, Marijampolėje ar Panevėžyje.
„Vieno asmens įperkamo automobilio vertė yra padidėjusi 9 proc. (...), imant vidutinį darbo užmokestį Lietuvoje. Kalbant apie skirtingus regionus, tie skaičiai, aišku, keičiasi“, – kalbėjo T. Povilauskas.
Jo teigimu, įperkamo automobilio vertė per penkerius metus padidėjo 50 proc. Statistikos departamento duomenimis, nors visų rūšių naujų automobilių kaina yra padidėjusi apie 30 proc., naudotų – apie 40 proc., šis padidėjimas yra mažesnis negu įperkamumas.
„Įperkamumas ir trumpuoju, ir ilgesniu laikotarpiu yra pagerėjęs“, – akcentavo T. Povilauskas.
Kaip parodė SEB tyrimas, vidutinį darbo užmokestį (VDU) gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1,6 tūkst. eurų ir pasiekė 18,8 tūkst. eurų, nevertinant gaunamos paramos.
Dviejų asmenų šeima šiemet lizingu galėtų įsigyti 37,6 tūkst. eurų vertės tik elektra varomą automobilį. Tai 3,1 tūkst. eurų daugiau negu prieš metus. Didžiausią įtaką įperkamo automobilio vertei turėjo padidėjusios namų ūkių pajamos ir sumažėjusios lizingo palūkanų normos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų1
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas37
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...
-
Baltijos šalių ministrai ragina suvienodinti tiesiogines žemės ūkio išmokas1
Lietuvoje vykusiame susitikime Baltijos šalių žemės ūkio ministrai paragino visas Europos Sąjungos valstybes nares suvienodinti tiesiogines išmokas žemės ūkiui. ...
-
Nuo gruodžio baisogališkiai traukiniais į Vilnių keliaus be persėdimų2
Nuo gruodžio vidurio, savaitgaliais, į šalies sostinę nuvykti norintys Baisogalos gyventojai tą galės padaryti keliaujant vienu traukiniu. ...
-
BFK vadovas: vienkartinių pensijų fondų išmokų nereikia apmokestinti
Naujasis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas mano, kad ir toliau nereikėtų apmokestinti vienkartinės išmokos iš antros pakopos pensijų fondų. Tačiau socialdemokratas Algirdas Sysas mano, jog valstybės įmokėta dalis ar ...