- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Panevėžio rajono gyventojai kol kas atsargiai, bet švenčia pergalę. Jiems pavyko išsikovoti, kad tiesiant geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ nebūtų paaukoti jų namai.
Panevėžio rajono gyventojai, kurių sklypus su namais dėl geležinkelio vėžės projektuotojai planavo nušluoti, nei dvasinių, nei fizinių jėgų, tikėtina, nebeeikvos.
Jiems pažadėta europinę geležinkelio vėžę nuo sodų bendrijos traukti.
„23 namai yra sodų bendrijoje, bus išsaugoti visi“, – teigė „Rail Baltica“ Lietuva direktorius Arenijus Jackus.
Turtą apgynė, galima teigti, patys gyventojai. Ko jie nedarė ir kur nesikreipė – į savivaldybes, į Seimą, į Vyriausybę, į prezidentūrą.
„Mūsų čia nedaug liktų, ar aštuoni tik tie sklypeliai“, – sakė Panevėžio rajono gyventojas Alys.
„Nežinau, kokios ten galvos sprendžia, kas sėdi viršuje, žmogus jam nulis. Ar per tą tvenkinį pravažiuoti, ar per žmogų“, – kalbėjo Panevėžio rajono gyventoja Zita.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Neva tik pasipriešinus gyventojams imta ieškoti optimaliausio sprendinio, kur traukti geležinkelio vėžę, kad būtų išsaugoti namai.
„Visuomenei paskelbus savo požiūrį į pateiktus pasiūlymus vyko diskusija, įskaitant ir Kultūros paveldo departamentą. Jie sutiko pakeisti sąlygas ir pagal pakeistas sąlygas dabar suplanuota naujai“, – tikino A. Jackus.
23 namai yra sodų bendrijoje, bus išsaugoti visi.
Pagal naują projektą, dabar statybos įžengtų į kultūros paveldo teritoriją, t. y. valstybės saugomą siaurąjį geležinkelį. Paprastai tariant, geležinkelio linijos atkarpa bus pastumta toliau nuo namų, bet artyn siaurojo geležinkelio. Klausimas, kiek tos korekcijos kainuos?
„Patvirtinus sprendinius, daromas turto vertinimas. Tai čia būtų visiška spekuliacija sakyti, ar sprendinys pabrango, ar atpigo. Tikiuosi, kad jis netgi atpigs“, – teigė A. Jackus.
Bet jau esą paskaičiuota, kad patraukus geležinkelio trasą nei traukinių, nei keleivių judėjimui tas įtakos neturės.
„Greitis dėl to nesikeičia, kelionės laikas dėl to nesikeičia, galima skaičiuoti sekundėmis ar sekundės dalimis, bet tikrai esminių pokyčių nebus“, – tikino A. Jackus.
Tačiau esminių pokyčių išgąsdinti gyventojai, kol neprasidės statybos, pirma laiko iš laimės nešokinėja.
„Nori susivesti kanalizaciją, bet bijo pinigus investuoti, o paskui – maža ką“, – sakė Panevėžio rajono gyventojas Alys.
Nors statybos dar nepradėtos, „Rail Baltica“ projektą, kuris sujungs Baltijos šalis su Europa, numatyta baigti 2030-aisiais.
Lietuvoje geležinkelio ruožas tęsis beveik 400 kilometrų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiniasklaida: magistralės atnaujinimas tarp Riešės ir Molėtų gali kainuoti 170 mln. eurų
Magistralinio kelio Vilnius–Utena atkarpos tarp Riešės ir Molėtų rekonstrukcijos kaina gali siekti daugiau nei 170 mln. eurų. ...
-
Seimas linkęs įpareigoti transporto sektorių mažinti naftos degalų vartojimą1
Siekdamas pažaboti benzino, dyzelino, suskystintų naftos dujų vartojimo augimą, Seimas ketina nustatyti šių degalų mažinimo tikslus – nuo kitų metų ketinama apriboti šio kuro pylimą į kelių transporto priemones, ypač į vie­...
-
Ekspertas: svyravimai energetikos rinkoje turėtų paskatinti galvoti apie elektros kainos fiksavimą1
Ypač karštai vasarai išauginus elektros energijos poreikį ir nulėmus svyravimus, „Enefit“ ekspertas Valdemar Fiodorvičius neabejoja – stabilumu elektros rinka nepasižymės ir artimiausiais mėnesiais. Todėl, anot jo, dabar...
-
Uogautojai: miško uogos ir grybai tampa prabangos preke3
Šviežių miško grybų ir uogų šiais metais yra mažiau, mažėja ir jų paklausa, ir poreikis, sako Lietuvos miško grybų ir uogų verslininkų asociacijos vadovas. Pasak Virginijaus Varanavičiaus, mėlynės, voveraitės ir kitos...
-
„Daugiau Vokietijos Lietuvoje“: Vilnius rengia naują santykių su Berlynu strategiją8
Pasinaudodama Vokietijos brigados dislokavimu šalyje, Lietuva nori sustiprinti strateginę partnerystę su šia šalimi. ...
-
Seimo komisija: tarp nemokumo administratorių – didelė korupcijos rizika
Daugėjant atvejų, kai nemokumo administratoriai esą savo lėšomis kompensuoja išlaidas valdydami bankrutuojančias įmones, kai kurie parlamentarai jų veikloje įtaria esant korupcijos apraiškų ir siūlo Vyriausybei greičiau spręsti...
-
Lietuvoje veikiantys didieji bankai: nefiksavome nieko neįprasto1
Penktadienį visame pasaulyje pasirodžius pranešimams apie IT sistemų trikdžius, paveikusius daugelį sektorių, Lietuvoje veikiantys didieji bankai su sunkumais nesusidūrė. ...
-
Potvyniai sugadino namus, paskendo automobilis: ar galima tikėtis kompensacijos?4
Neprognozuojamos audros, stichinės nelaimės apgadino turtą, nuvirtęs medis ar nulūžusi šaka nepataisomai sudaužė automobilį. Į ką pirmiausia kreiptis? Ar galima tikėtis kompensacijos? Apie tai LNK žurnalistas pasikalbėjo su advokatu Dainiu...
-
NŠA kreipėsi į prokurorus: įtaria sukčiavimą vykdant viešuosius pirkimus
Dėl galimai netinkamai atliktų viešųjų pirkimų bei sieko pasipelnyti valstybės lėšomis, Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) penktadienį pranešė kreipusis į Generalinę prokuratūrą. ...
-
D. Kreivys: atsijungus nuo BRELL elektros kaina neturėtų didėti8
Baltijos šalių elektros sistemoms kitų metų vasarį pradėjus veikti sinchroniškai su Vakarų Europa, elektros kaina neturėtų didėti, sako energetikos ministras Dainius Kreivys. Jo teigimu, atsijungus nuo rusiškosios IPS/UPS sistemos...