Švenčia pergalę: namus nuo „Rail Baltica“ vėžių išgelbėjo patys gyventojai

  • Teksto dydis:

Panevėžio rajono gyventojai kol kas atsargiai, bet švenčia pergalę. Jiems pavyko išsikovoti, kad tiesiant geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ nebūtų paaukoti jų namai.

Panevėžio rajono gyventojai, kurių sklypus su namais dėl geležinkelio vėžės projektuotojai planavo nušluoti, nei dvasinių, nei fizinių jėgų, tikėtina, nebeeikvos.

Jiems pažadėta europinę geležinkelio vėžę nuo sodų bendrijos traukti.

„23 namai yra sodų bendrijoje, bus išsaugoti visi“, – teigė „Rail Baltica“ Lietuva direktorius Arenijus Jackus.

Turtą apgynė, galima teigti, patys gyventojai. Ko jie nedarė ir kur nesikreipė – į savivaldybes, į Seimą, į Vyriausybę, į prezidentūrą.

„Mūsų čia nedaug liktų, ar aštuoni tik tie sklypeliai“, – sakė Panevėžio rajono gyventojas Alys.

„Nežinau, kokios ten galvos sprendžia, kas sėdi viršuje, žmogus jam nulis. Ar per tą tvenkinį pravažiuoti, ar per žmogų“, – kalbėjo Panevėžio rajono gyventoja Zita.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Neva tik pasipriešinus gyventojams imta ieškoti optimaliausio sprendinio, kur traukti geležinkelio vėžę, kad būtų išsaugoti namai.

„Visuomenei paskelbus savo požiūrį į pateiktus pasiūlymus vyko diskusija, įskaitant ir Kultūros paveldo departamentą. Jie sutiko pakeisti sąlygas ir pagal pakeistas sąlygas dabar suplanuota naujai“, – tikino A. Jackus.

23 namai yra sodų bendrijoje, bus išsaugoti visi.

Pagal naują projektą, dabar statybos įžengtų į kultūros paveldo teritoriją, t. y. valstybės saugomą siaurąjį geležinkelį. Paprastai tariant, geležinkelio linijos atkarpa bus pastumta toliau nuo namų, bet artyn siaurojo geležinkelio. Klausimas, kiek tos korekcijos kainuos?

„Patvirtinus sprendinius, daromas turto vertinimas. Tai čia būtų visiška spekuliacija sakyti, ar sprendinys pabrango, ar atpigo. Tikiuosi, kad jis netgi atpigs“, – teigė A. Jackus.

Bet jau esą paskaičiuota, kad patraukus geležinkelio trasą nei traukinių, nei keleivių judėjimui tas įtakos neturės.

„Greitis dėl to nesikeičia, kelionės laikas dėl to nesikeičia, galima skaičiuoti sekundėmis ar sekundės dalimis, bet tikrai esminių pokyčių nebus“, – tikino A. Jackus.

Tačiau esminių pokyčių išgąsdinti gyventojai, kol neprasidės statybos, pirma laiko iš laimės nešokinėja.

„Nori susivesti kanalizaciją, bet bijo pinigus investuoti, o paskui – maža ką“, – sakė Panevėžio rajono gyventojas Alys.

Nors statybos dar nepradėtos, „Rail Baltica“ projektą, kuris sujungs Baltijos šalis su Europa, numatyta baigti 2030-aisiais.

Lietuvoje geležinkelio ruožas tęsis beveik 400 kilometrų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

250 km/val.

250 km/val. portretas
Tai yra karinis projektas ir Kremlius neleis jo įvykdyti.

400 km per 5 metus

400 km per 5 metus  portretas
Įmanoma, jei dirbti, o ne varnas gaudyti. Didžiausi projektai Europoje buvo įvykdyti monarchijų laikais, kai ubagai negalėjo uždrausti karaliui kasti kanalą per jo daržą.

Sodo nameliai be kanalizacijos

Sodo nameliai be kanalizacijos portretas
Ar bendras interesas. Nyderlanduose juos būtų seniai iškėlę, jie sugeba tūkstančius iškelti be didelių verksmų. Kodėl nebandė išsiderėti pinigų tiek, kad galėtų pasistatyti normalų namą? Mano pažįstamą ekspropriavo kaime netoli Briuselio tai iš pradžių didelis stresas buvo, dabar neatsidžiaugia. Pasistatė kiek toliau, bet su transportu paprasčiau, bet gyvenimo kokybė žymiai pagerėjo. Ir aplinkos ir namo kokybės požiūriu. Dažnai žmonės, kurie labai spyriojasi praleidžia momentą kai gali gauti geras sąlygas. Teko matyti tokių atkaklių, kurie kaimynams išsikėlus lieka su savo nameliu industrinės zonos apsupty. Tokio namo vertė tampa nulinė ir tenka jame ir numirti. Įdomu kaip arti nuo šių sodininkų dundės traukiniai?
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių