- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Senesnių nei dvylikos metų automobilių savininkai turėtų sunerimti. Valdžia po kelerių metų tokių senų automobilių keliuose norėtų nebematyti, praneša LNK.
„Euro 4“ taršos standartą atitinkantys automobiliai buvo nustoti gaminti 2010 m. Kokiais būdais tokie automobiliai bus išstumiami iš Lietuvos kelių komentuoja aplinkos ministras Simonas Gentvilas: „Numatyta priemonių, kurios galbūt sunkins registraciją, bus sunkiau praeiti techninę apžiūrą arba taršūs automobiliai iš viso nebūtų registruojami.“
Tačiau bent kol kas ministras naujų mokesčių taršiems automobiliams nežada: „Negadinkime žmonėms atostogų su naujų mokesčių idėjomis. Kalbame apie netvarkingų senų „Euro“ standartų automobilių neregistravimą ir neišleidimą į eismą.“
Vis dėlto ministras nežada „Euro 4“ taršos standarto ir dar senesnių automobilių visiškai uždrausti, tačiau, ar tokius automobilius bus leidžiama įvežti ir bus galima pardavinėti jau eisme dalyvaujančius, dar svarstoma.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Tikrai seniems automobiliams bus sugriežtintos registravimo sąlygos, ir tik itin techniškai tvarkingi automobiliai gali būti perregistruoti“, – pažymėjo ministras.
Senesnius automobilius „Regitroje“ registruojantys žmonės pašiurpę. „Tikrai žiauru“, – nusistebėjo viena pašnekovių. „Ne visi gali įpirkti brangius automobilius“, – pastebėjo šnekintas vyras. „Jei perka senesnes, vadinasi, tiek ir turi pinigų, neįperka naujų“, – valdžios sprendimą komentavo vyras.
Automobilių rinkos ekspertai sako, kad „Euro 4“ senesnių taršos standartų automobilių Lietuvoje beveik du trečdaliai. Todėl tokia mintis skamba kaip utopija.
Negadinkime žmonėms atostogų su naujų mokesčių idėjomis.
„Po penkerių metų situacija tikrai bus geresnė. Sumažės senesnių automobilių rinkos dalis. Tačiau, manau, išliks reikšmingai didelė ir tai palies tuos, kurie turi pigiausius, prasčiausius automobilius“, – sakė ekspertas.
Kiti ekspertai nesupranta, kodėl valdžia taip blaškosi.
„Kalba, kad registracijos mokestis visiškai nepasiteisinęs, vis tiek toliau jį naudojame. Naujo įvesti nesugebame. Dabar sakoma, kad mokestis, apie kurį kalbame, irgi yra registracijos ir tai galioja senesniems nei vienuolikos metų automobiliams, t.y. beveik visiems žmonėms“, – valdžios sprendimų nesuvokė automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius.
Tačiau kiti svarsto, kad po penkerių metų tokie draudimai bus nebeaktualūs.
„Jeigu 2027 m. pats jauniausias draudžiamas automobilis bus pilnametis – aštuoniolikos metų, tokių automobilių jau ir dabar nedaug kas veža į Lietuvą. Draudimas perteklinis ir nereikalingas, nes po penkerių metų, tikiu, lietuviai dar geriau gyvens“, – svarstė Naudotų transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Vis dėlto dauguma ekspertų sutinka, kad visai neleisti registruoti senesnių automobilių būtų neprotinga. Techniškai tvarkingas „Euro 4“ standarto automobilis nebūtinai bus labai taršus.
„Nemažas kiekis transporto priemonių, ypač silpnesnių variklių, gal ir atitiktų kai kuriuos „Euro 5“ reikalavimus“, – kalbėjo ekonomistas Algirdas Bartkus.
Ne paslaptis, kad ir naujesniems automobiliams dėl įvairiausių priežasčių yra išpjaunami kietųjų dalelių filtrai, atjungiamos ekologijos detalės.
„Kai kalbama apie nenorą praleisti „Euro 4“ automobilių, turėtų būti ir nenoras praleisti „Euro 6“ automobilių, kurie praėję kietųjų dalelių filtro šalinimo procedūras. Tai labai dažna paslauga“, – akcentavo A.Bartkus.
Aplinkos ministras tai supranta: „Ar nuvažiavus į kitą Europos šalį matome tiek katalizatorių supirkimo reklamų? Ne. Tai tapo šešėlinė šaka ir su tuo turime kovoti.“
Kaip efektyviai su tuo kovoti, dar svarstoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Perdirbėjai nebesuperka obuolių krituolių – dėl didelių energijos kainų nebeapsimoka spausti sultis2
Perdirbėjai nebesuperka lietuviškų vasarinių obuolių krituolių, nes dėl didelių energijos kainų nebeapsimoka spausti jų sultis. Kai kurie sodininkai, kad ant žemės gali likti ir daug rudeninių obuolių krituolių. ...
-
Pinigų perlaidos Lietuvoje siunčiamos vis rečiau
Tiek vietinių, tiek tarptautinių piniginių perlaidų pastaraisiais metais nuosekliai mažėja. Lietuvos paštas sako, kad tam didžiausios įtakos turi nuo kovo sustabdytos piniginės perlaidos į Rusiją ir Baltarusiją, o Lietuvoje atsiskaitymai gry...
-
Ekonomistai: valstybė turėtų ryžtingiau padėti atlaikyti energijos kainų šoką3
Prezidentūrai pasiūlius kompensaciją už elektrą gyventojams mokėti ir po Naujųjų, ekonomistai tam pritaria ir sako, kad tęsti nuo pavasario galiojančią lengvatą reikėtų, kaip ir diskusijų, kiek ją būtų galima kelti, atsižvelgiant į š...
-
Brangstant energijai biudžetinės įstaigos mažins vartojimą, keis šviestuvus3
Augat šildymo ir elektros kainoms, vyriausybinės ir savivaldybių įstaigos žada taupyti: vienos mažins elektros, šilto vandens sunaudojimą, kitos keis šviestuvus. Dalis įstaigų dar svarsto, kokių priemonių imtis. ...
-
Tarp sostinės įmonių – teisiniai ginčai dėl teritorijos prie buvusio taksi parko
Sostinės verslininkai teismuose aiškinasi, ar teisėtai privatizuota aikštelė prie buvusio taksi parko Vilniuje. ...
-
VMI: maitinimo sektoriuje iki liepos nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų2
Viešojo maitinimo sektoriuje, įskaitant pajūrio kurortus, šiemet sausį – liepą nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų ir priskaičiuota 200 tūkst. eurų nesumokėtų mokesčių, pranešė Valstybinė mokesčių insp...
-
Bulvių augintojai: derlius bus prastesnis negu pernai, bulvės brangs19
Nukentėję nuo kaitros pernai bulvių augintojai šiuos metus vadina dar blogesniais – ilgas ir šaltas pavasaris trukdė kaltis daigams, o dabar laukuose bulvės ne noksta, o pūva vagose tyvuliuojančiame vandenyje. Todėl bulvių derlius ...
-
Palaipsniui ruošiamasi iš Rusijos perimti Europos naftos rinką9
Nors naftos kartelis OPEC+ anksčiau žadėjo naftos gavybą padidinti 650 tūkst. barelių per dieną, bet pasirodžius liepos mėnesio duomenims galima konstatuoti, kad gavyba iš viso išaugo 490 tūkst. barelių per dieną, teigia Vilniaus univ...
-
„Žilinskis ir Co“ už 15,2 mln. eurų statys skirstyklą „Mūša“
Lietuvai sinchronizuojant elektros tinklus su žemynine Europa, elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ užsakymą projektuoti ir statyti 330 kV skirstyklą „Mūša“ Joniškio rajone laimėjo energetikos projektų ...
-
Asociacijos: santykių nutraukimas su Kinija paveiktų Lietuvos konkurencingumą2
Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas sako, kad šalies aviacija tiesioginių ryšių su Kinija neturi, tačiau tokie veiksmai gali paveikti šalie...