- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo 2020 metų įsigalios naujos taksi ir pavėžėjų paslaugų teikimo taisyklės.
Seimas ketvirtadienį priėmė naujos redakcijos Kelių transporto kodeksą, numatantį taksi ir pavėžėjimo paslaugų teikimo atskyrimą: už balsavo 80 Seimo nariai, o susilaikė 12 parlamentarų.
Ekonomikos komiteto narys Jurgis Razma tikisi, kad nauja taksi ir pavėžėjimo paslaugų teikimo tvarka labiau išskaidrins šios srities veiklą.
Seimas neįpareigojo pavėžėjų tais tavejais, jeigu jie priims atsiskaitymus grynaisiais pinigais, automobilyje turi įrengti taksometrą arba kasos aparatą.
Parlamentarai taip pat atsisakė ankstesnio noro uždrausti su pavežėjais atsiskaityti grynaisiais.
Seimas nustatė, kad tuo pačiu automobiliu galės būti vykdoma tik vienos rūšies keleivių vežimo už atlygį veikla – arba taksi, arba pavėžėjo.
Leidimai verstis taksi ir pavėžėjų veiklai bus išduodami tik tada, jeigu asmuo bus įregistravęs individualią veiklą, turės ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą. Pavėžėjais negalės dirbti piktnaudžiaujantys alkoholiu ar narkotinėmis medžiagomis bei kai kurie teisti asmenys, jeigu jie nebus baigę atlikti bausmę.
Taip pat bus reikalaujama, kad asmuo būtų automobilio, kuriuo bus teikiamos pavėžėjimo paslaugos, savininkas arba jį valdytų kitu pagrindu.
Savivaldybes Seimas įpareigojo interneto svetainėje skelbti informaciją apie išduotus leidimus teikti taksi ir pavėžėjų paslaugas. Taip pat būtų informacija apie leidimus, kurių galiojimas sustabdytas ar toks leidimas panaikintas.
Seimas taip pat numatė konkrečius atvejus, kada leidimai teikti pavėžėjimo paslauga būtų panaikinami.
Pavėžėjai, beje, įpareigoti po kelionės nedelsiant, bet ne vėliau kaip per valandą, elektroniniu būdu pateikti keleiviui kelionės ir mokėjimo dokumentą ir jame nurodytas vairuotojas, jo leidimo dirbti numeris, paslaugos suteikimo data, kelionės trukmė ir ilgis, jos pradžios ir pabaigos laikas, išvykimo ir atvykimo vieta, kaina ir sumokėta suma.
Pavėžėjus klientai galės lengvai atskirti nuo taksi paslaugų teikėjų: jie įpareigoti savo automobilio viduje ar išorėje pritvirtinti ženklą, leidžiantį identifikuojanti, kad šia transporto priemone teikiama keleivių vežimo už atlygį paslauga.
Pavėžėjai negalės ant automobilių dėti plafonus ar kitus apipavidalinimo elementus, kurie naudojami taksi automobiliams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose1
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, maitinimo įmonių apyvarta smuko
Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sausį–vasarį, palyginti su tuo pat laiku pernai, augo 0,7 proc. ir siekė 2,807 mlrd. eurų, o vasarį, palyginti su pernai vasariu, – 2,2 proc. iki 1,394 mlrd. eurų (be PVM). ...
-
G. Skaistė: nepasiturintys gyventojai elektrą galės gauti nemokamai arba labai pigiai8
Energetinį skurdą patiriantys gyventojai, turintys teisę į socialinę paramą, elektrą galės gauti nemokamai arba itin pigiai, sako finansų ministrė Gintarė Skaistė. Anot jos, tai užtikrins šiais metais numatyta valstybės parama energetinėm...
-
I. Šimonytė: mažųjų branduolinių reaktorių statyba turėtų būti svarstoma4
Energetikos ministerijos parengtoje strategijoje numačius galimybę po 2030-ųjų Lietuvoje vystyti mažos galios branduolinius reaktorius, premjerė Ingrida Šimonytė sutinka, kad tokia alternatyva turėtų būti svarstoma. ...
-
I. Šimonytė gynybos finansavimo iniciatyvoje „4 procentai“ pasigenda lėšų šaltinių6
Verslui siūlant susitarti dėl 4 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) skyrimo šalies gynybai, premjerė Ingrida Šimonytė sako šioje iniciatyvoje pasigendanti įvardytų lėšų šaltinių tokiam finansavim...
-
Seimas balsuos, ar po metų pradėti apvalinti atsiskaitymus grynaisiais3
Seimas antradienį balsuos siūlymo apvalinti prekių ir paslaugų krepšelio galutinę sumą – taip pamažu būtų atsisakoma 1 ir 2 centų monetų. ...
-
Keturių dienų darbo savaitė: pagaliau atėjo laikas?3
Prieš šimtą metų „Ford“ tapo pirmąja didele kompanija, sumažinusia darbo dienų skaičių per savaitę nuo šešių iki penkių. Dabar, praėjus šimtui metų, kalbama, kad atėjo laikas darbo savaitę trumpinti ...
-
I. Žilienė: siūloma prisijungimą prie tinklo lengvinti ir gaminantiems vartotojams
Bendrovei „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) nuo balandžio atnaujinant elektros įrenginių prijungimo prie tinklų metodiką, energetikos viceministrė Inga Žilienė sako, kad siekiama sutvarkyti teisinę bazę, kad nauja kainodara būtų p...
-
A. Stončaitis: Seimas labai greitai turėtų sugriežtinti lošimų verslą1
Seimas labai greitai turėtų patvirtinti Finansų ministerijos inicijuojamas pataisas, kurios užkirstų kelią neatsakingiems azartiniams lošimams, stiprintų probleminių lošėjų apsaugą ir didintų verslo skaidrumą, sako Seimo Antikorupcij...
-
Lietuvą pasiekė pirmoji 360 mln. eurų RRF paskola8
Lietuva iš Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) gavo pirmąją 360 mln. eurų lengvatinę paskolą. ...