Rusijos malonė - ne visiems vežėjams Pereiti į pagrindinį turinį

Rusijos malonė - ne visiems vežėjams

2009-08-17 20:46
Rusijos malonė - ne visiems vežėjams
Rusijos malonė - ne visiems vežėjams / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Lietuvos vežėjai po truputį veržiasi iš spąstų Rusijos pasienyje. Tačiau į vadinamąjį juodąjį sąrašą patekusios įmonės tebespėlioja, kuo yra kaltinamos.

Eilės tirpsta

Vakar eilės Rusijos pasienyje judėjo intensyviau. "Linavos" atstovas Gytis Vincevičius informavo, kad per pastarąją parą Terechovo pasienio poste praleisti 209 vilkikai, tačiau savo eilės tebelaukia 700. Grebnevo poste yra 320 sunkvežimių eilė, o per parą 150 vilkikų leista pravažiuoti.

"Skaičiai rodo, kad padėtis gerėja, tačiau džiaugtis dar anksti. Prireiks 4-5 parų, kol eilės pasienyje visiškai sumažės", - komentavo G.Vincevičius.

"Linavos" duomenimis, Terechovo poste, kuriame praėjusią savaitę dėl Rusijos muitinės sugriežtintų procedūrų susidarė keliolikos kilometrų Lietuvos vežėjų eilė, šiuo metu stovi daugiau nei 100, Grebnevo poste - apie 60 Lietuvos krovininių automobilių.

Dar viena gera žinia - lietuvių vilkikai nebeužlaikomi ir Baltarusijos muitinės terminaluose, čia nebetaikoma sugriežta patikros tvarka. Tačiau pasienio postus lengviau įveikia tik patikimų įmonių sąraše atsidūrę vežėjai.

Padėtis nepavydėtina

"Linavos" viceprezidentas Jonas Grybauskas patvirtino, kad iš Maskvos jau gautas vadinamasis juodasis Lietuvos vežėjų sąrašas, į kurį pateko 29 įmonės. Vakar jų vadovai pakviesti pasitarti, kaip greičiau atsikratyti metamų kaltinimų.

"Kalbėjomės, kaip įmonės galėtų apsiginti. Sutarėme, kad jie kuo greičiau pateiktų Muitinės departamentui informaciją dėl pažeidimų, kuriais yra kaltinami. Tikimės, kad artimiausiu metu pavyks vieną kitą įmonę iš to sąrašo pašalinti", - vylėsi J.Grybauskas.

Jis patvirtino, kad kol kas ne visos įmonės yra gavusios informacijos, kokiais pažeidimais kaltinamos.

"Tikrai negaliu teigti, kad visos 29 įmonės yra rimtos pažeidėjos. Prireiks laiko, kol viską išsiaiškinsim. Gali užtrukti ir mėnesį. Nuoširdžiai sakau: aš joms nepavydžiu, - tolesnių įvykių kol kas neprognozuoja "Linavos" viceprezidentas. - Manau, kad pastarųjų savaičių sumaišties priežastys formalios. Dėl ko kilo šis triukšmas, tegalime tik spėlioti".

Rusijos muitinė praėjusią savaitę sutiko panaikinti sugriežtintą kontrolę Lietuvos vežėjams mainais į 29 Lietuvos vežėjų įmonių veiklos apribojimą vežant krovinius į Rusiją. Rusijai buvo nusiųstas patikimų įmonių sąrašas.

Tikrins dar kruopščiau

Muitinės departamentas (MD) neketina paskelbti juodojo vežėjų sąrašo, nors jį gavo iš kolegų Rusijoje. MD viešųjų ryšių skyriaus atstovė Gintarė Vitkauskaitė dienraščiui teigė, kad rugpjūčio 14 d. buvo paviešintas patikimų vežėjų sąrašas, o jeigu verslininkai jame nerado savo įmonių, tai reiškia, kad jos pateko "į kitą sąrašą". G.Vitkauskaitė patikino, kad vežėjai, patekę į vadinamąjį juodąjį sąrašą, yra informuoti apie jiems pareikštus priekaištus.

Vakar MD generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis telefonu kalbėjosi su Rusijos federalinės muitinės tarnybos pirmuoju pavaduotoju V.M.Malininu. Jis pareiškė, kad Lietuvos vežėjams, išskyrus tuos, dėl kurių yra informacijos apie jų įvykdytus pažeidimus, nebetaikomos papildomos sugriežtintos patikros priemonės.

Susitarta nuolat keistis duomenimis apie vežėjus, įrašomus arba išbraukiamus iš rizikingų įmonių sąrašo. Lietuvos pusė taip pat įsipareigojo dar kartą kruopščiai patikrinti įmones, dėl kurių Rusijos muitinė pareiškė įtarimus, ar jos atitinka visus TIR konvencijos reikalavimus. Tam Lietuvos muitinėje sudaryta darbo grupė, kuri nuolat vertins vežėjų riziką.

Trumpas interviu

Vadinamasis juodasis vežėjų sąrašas kol kas oficialiai nėra paskelbtas, tačiau internete pasirodė kelios versijos. Viename jų minima krovinių pervežimo bendrovė "Umėja", kurios komercijos direktorius Ilja Žukovskij Zilber sutiko atsakyti į kelis klausimus.

- Ar iš tiesų "Umėja" pateko į vadinamąjį juodąjį vežėjų sąrašą?

- Pagal mūsų turimą informaciją, taip.

- Ar žinomos tokio sprendimo priežastys?

- Į šį sąrašą, mūsų duomenimis, pateko didžiausios Lietuvos įmonės, vežančios krovinius į Rusiją. Šios įmonės esą ir padaro daugiausia pažeidimų. Tačiau jeigu į Rusiją važiuoja daug vienos bendrovės vilkikų, natūralu, kad ir pažeidimų bus užfiksuota daugiau nei įmonės, kuri į šią šalį važiuoja rečiau.

- Dėl kokių pažeidimų jūsų įmonė sulaukė daugiausia pretenzijų?

- Dažniausi priekaištai - dėl uždelsto tranzito. To sunku išvengti, ypač kai tranzitui suteikiamas per trumpas laikas, o pasieniuose - ilgos eilės. Už tai esame gavę baudų, tačiau jas sumokėjome.

- Ar šiuo metu "Umėjos" vilkikams neleidžiama įvažiuoti į Rusiją?

- Leidžiama, tačiau vykdomos sugriežtintos muitinės procedūros, kurios anksčiau buvo taikytos visos Lietuvos vežėjų įmonėms. Laukiame iš Muitinės departamento oficialaus dokumento su pretenzijomis, dėl kurių turėsime pasiaiškinti. Kol kas nieko negavome. Kuo anksčiau gausime, tuo greičiau galėsime pasiaiškinti. Oficialiai jokių pretenzijų iš Rusijos muitinės nesame sulaukę. Visas baudas sumokėjome, jokių administracinių bylų mūsų įmonei ar vairuotojams nėra iškelta, jau nekalbant apie kaltinimus kontrabanda ar pan.

- Kiek jūsų įmonės vilkikų gabena krovinius į Rusiją?

- Visi vilkikai - 80.

- Jeigu ši padėtis užsitęs, kokios pasekmės gresia įmonei?

- Pasekmės gali būti labai skaudžios - po dviejų trijų savaičių beliks skelbti bankrotą.

- Galbūt pastarųjų savaičių įvykiai yra politiniai Rusijos motyvai?

- Tikrai nežinau. Kodėl į šį sąrašą pateko mūsų įmonė ir dar 28 bendrovės, paaiškinti sunku. Rusijos rinkoje dirbame 15 metų. Su šios šalies muitine nuolatos palaikome santykius, tačiau visas iškilusias problemas sėkmingai išspręsdavome. Jokių skolų neturime. Mėginome aiškintis ir skambindami į Rusijos muitinės tarnybą, tačiau jokios informacijos negavome. Visos žinios neoficialios.

- Galbūt mūsų šalies Muitinės departamentas padės surasti atsakymus į klausimus?

- Būtų labai malonu. Tačiau mes bijome, kad kol pareigūnai gaus informaciją, gali praeiti ir mėnuo. Tai ilgas ir labai skausmingas procesas. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų