„Rail Baltica“ stočių galėtų būti daugiau – Joniškėlyje, Jonavoje, Ramygaloje ir kitur

Tiesiant europinę geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ jos atkarpoje nuo Kauno iki Latvijos sienos galėtų atsirasti papildomos regioninės stotys ir stotelės.

„Atkarpoje nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos bus suplanuota teritorija ateityje pagal poreikį įrengti iki septynių regioninių geležinkelio stočių ir stotelių“, – BNS pranešė Susisiekimo ministerija.

Pasak jos, keleivinė stotis galėtų būti įrengta Vaškuose, Ramygaloje, Pasraučiuose ir Ručiūnuose, o prekinės ir keleivinės stotys – Joniškėlyje ir Jonavoje. Jos sujungtų pagrindinę „Rail Baltica“ liniją su regionais.

Ministerija parengė specialiojo plano projektą, kurį patvirtinus Vyriausybei būtų sudaryta galimybė įrengti šias stotis ir stoteles su inžinerine infrastruktūra.

Pasak projekto, kiekvienai iš planuojamų stočių ir stotelių parengta bent po dvi alternatyvas.

Šiais metais projektui taip pat papildomai skirta 8 mln. eurų iš valstybės biudžeto žemės išpirkimui.

 

Jonavos keleivių stotelė būtų įrengta ties geležinkelio sankirta su rajoniniu keliu Jonava–Čičinai–Smičkiai, o krovinių stotis – šalia Čiūdų kaimo. Tuo metu mišri Joniškėlio stotis atsirastų ties geležinkelio sankirta su krašto keliu Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys, o Vaškų keleivių stotis – šalia sankirtos su rajoniniu keliu Vaškai–Puodžiūnai.

Ručiūnų keleivių stotelė numatyta šalia „Rail Baltica“ sankirtos su keliu Jonava–Kėdainiai–Šeduva, Pasraučių – ties  geležinkelio sankirta su keliu Kėdainiai–Šėta–Ukmergė, Ramygalos – ties sankirta su keliu Kavarskas–Taujėnai–Vadokliai–Ramygala.

Panevėžyje taip pat turėtų iškilti nauja keleivinė stotis, krovinių terminalas ir infrastruktūros priežiūros depas.

Šiuo metu vyksta „Rail Baltica“ atkarpos nuo Kauno iki Panevėžio statyba, taip pat ruošiamasi ruožo nuo Panevėžio iki Latvijos sienos projektavimui ir statybai.

Ruožą nuo Kauno iki Latvijos sienos numatoma užbaigti ne vėliau kaip iki 2029 metų rugpjūčio vidurio, čia bus nutiesta beveik 170 kilometrų geležinkelio.

Ministerijos teigimu, „Rail Balticai“ Lietuvoje užtikrinta 987 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) ir valstybės biudžeto lėšų, o šiuo metu derinama dar 450 mln. eurų ES dotacija.

Šiais metais projektui taip pat papildomai skirta 8 mln. eurų iš valstybės biudžeto žemės išpirkimui.

Susisiekimo ministerija anksčiau teigė, kad visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
o kur atsaka i balbieriski?

drastiski ministro sprendimai

drastiski ministro sprendimai portretas
lietuvos gelezinkelis dar nera isvystytas ir patikimas ir jeigu traukini stabdyti tokiu daznumu tai baisu jog jis nebeuzsives

Anonimas

Anonimas portretas
jei stos kas 5 minutes tai vidurkis bus 40-50 km/val
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių