Farmacininkai neatgaus beveik milijono litų

  • Teksto dydis:

Vilniaus apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (Vilniaus AVMI) sulaukė kreipimosi iš Šveicarijos farmacijos įmonės, kuri norėjo susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį už mokslinių - medicininių paskaitų, mokymų, konferencijų organizavimą Lietuvoje bei kitų renginių išlaidas.

Vilniaus AVMI nesutiko su farmacininkų prašymu grąžinti daugiau nei 900 tūkst. litų pridėtinės vertės mokesčio.

Vilniaus AVMI specialistai išsamiai išnagrinėjo šį prašymą ir priėmė sprendimą netenkinti pareiškėjo prašymo grąžinti PVM. Išanalizavus situaciją paaiškėjo, kad farmacijos bendrovės organizuotuose renginiuose, kuriuose buvo pristatomi vaistiniai preparatai, konferencijose, mokslinėse - medicininėse paskaitose ir mokymuose dalyvavo ribotas ir iš anksto žinomas žmonių skaičius, jie buvo skirti konkretiems gydytojams ir (arba) farmacininkams.

Šie renginiai yra traktuojami kaip savo produkcijos pristatymas suinteresuotiems asmenims.  Vienas iš reklamos paslaugų požymių yra tas, kad reklama turi būti tiesiogiai nukreipta į rinką, o ne į konkretų, iš anksto žinomų verslo žmonių ratą, kurie nėra potencialūs reklamuojamų prekių pirkėjai. Atlikus tyrimą buvo nustatyta, kad farmacijos bendrovė, organizuojamiems renginiams iš tiekėjo įsigijo ne reklamos, o reprezentacines paslaugas. PVM už reprezentacijai įsigytas paslaugas negrąžinamas. Taigi, farmacininkai pateikdami užklausą VMI, turėjo organizacinį planą kaip gudriai pristatyti savo produkciją, tačiau nepagalvojo, kad už reprezentacijai įsigytas paslaugas sumokėtas PVM Lietuvoje negali būti grąžinamas.

Farmacijos įmonė, nepatenkinta VMI sprendimu, inicijavo mokestinių ginčių maratoną, kuris vyko beveik 2 metus. Savo skunde pareiškėjas teigė, kad buvo pirktos paskaitų, mokymo paslaugos, kurių tikslas nėra reprezentacija verslo partneriams, o tik Šveicarijos farmacijos grupės gaminių reklama. Anot įmonės, jų pagrindinis tikslas buvo padidinti vaistų pardavimą.

Be to, viešumas dėl vaistinių preparatų informacijos, pareiškėjo nuomone, nėra būtinas, nes informacinė žinutė apie prekes, siekiant padidinti pardavimus, neprivalo būti platinama plačiajai visuomenei, kadangi visuomenei tokią žinutę perduos konkretūs suinteresuoti asmenys – farmacijos specialistai. Tokiu atveju farmacininkų patirtis leidžia užtikrinti, kad pacientams būtų skirti būtent tie vaistai, kurie reikalingi. Pareiškėjas teigė, kad paskaitų, konferencijų organizavimas buvo skirtas ne reprezentacijos tikslams, o reklamai.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas išnagrinėjęs farmacijos įmonės pateiktą skundą, paliko galioti VMI priimtą sprendimą. Vadinasi, beveik milijonas litų lieka biudžete ir įmonei nebus grąžintas.  Teismas pažymėjo, kad ginčas kilo dėl pareiškėjui suteiktų paslaugų pobūdžio: reklamos ar reprezentacinės paslaugos.

Teismo nutartyje patvirtinama, kad pareiškėjo organizacinė veikla, Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo prasme, atitiko reprezentacinių paslaugų požymius ir kriterijus. Toks šių paslaugų pobūdis lemia, kad VMI specialistai pagrįstai ir teisingai pritaikė PVM įstatymo nuostatas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių