- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Socialinių tinklų skeptikai, tikinę, kad žmonės, keliantys įrašus, tik gaišta brangų laiką, žiauriai klydo. Tas laikas gali atsipirkti su kaupu. Ar galima ir kiek galima uždirbti iš socialinių tinklų, atsako „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas (38) ir verslininkas, sostinės ir Kauno kavinių „Keulė Rūkė“ bei „Šiaurės Keulė“ bendraturtis Dominykas Čečkauskas (28).
Jie savo neįkainojama praktika socialiniuose tinkluose dalysis vasario 8–10 dienomis vyksiančioje tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2018“, Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.
Dešimtis fanų pakeitė tūkstančiai
„Tele2“ atstovas Andrius Baranauskas, savo asmeninį profilį naudojantis ir bendrovės, kurioje dirba, komunikacijai, dar prieš šešerius metus socialiniame tinkle „Facebook“ ėmė nuolat rašyti straipsnius, o „Linkedin“ – prieš dvejus metus. „Kodėl prisijungiau prie socialinių tinklų? Iš vienos pusės, komunikacija yra mano darbas, iš kitos – tai puiki platforma bendrauti su draugais. Galiausiai, tai tapo tokiu kaip ir pusiau blogu. Rašydamas savo vardu, turiu šiek tiek daugiau laisvės, manau, kad ir žmonėms įdomiau skaityti apie žmogų, o ne apie prekės ženklą. Viešumoje aš atstovauju kompanijai, bet šalia aš dar ir žmogus, bandantis suderinti tuos du sunkiai suderinamus dalykus.“
Verslininkas, sostinės ir Kauno kavinių „Keulė Rūkė“ bei „Šiaurės Keulė“ bendraturtis Dominykas Čečkauskas, pagarsėjęs drąsiomis akcijomis socialiniuose tinkluose, tikina, kad verslo reklamavimo pradžia socialiniuose tinkluose buvo gana banali – jie tiesiog sukūrė „Facebook“ puslapį, į kurį kvietė draugus.
„Atsidarant pirmam restoranui, puslapis buvo surinkęs vos 3000 „patinka“ paspaudusių narių. Tikrai neatrodė, kad socialiniai tinklai bus labai didelę įtaką verslui daranti platforma – 3000 žmonių yra labai maža auditorija restoranui. Pirmi postai rinko vos po 10 ar 20 laikų. Ginčydavomės dėl to, kad sukūrėme silpną postą ir surinkome tik 25, o ne 30 laikų. Šiandien, po 3 metų darbo, turime 45 000 fanų auditoriją „Facebook“ – ji yra pakankama ir svarbi 4 restoranams.“
Kas yra geras įrašas socialiniame tinkle?
Dominykas Čečkauskas tikina, kad prieš skelbdamas žinutę socialiniuose tinkluose turi savęs paklausti, ar pamatęs šį turinį pasakytum WOW. Jei atsakymas „taip“, vadinasi, tavo žinutė gera. „Kuo daugiau bus WOW postų, tuo greičiau augs auditorija. Tačiau nereikia išgyventi, jei jie iš karto nesigauna tokie geri, kaip norėtum. To išmokstama kaip bet kurio kito įgūdžio. Svarbu iš savęs kas kartą reikalauti maksimumo, analizuoti situaciją, reakcijas, nebijoti išbandyti naujų kelių“, – pataria Dominykas.
Rašydamas įrašą socialiniame tinkle ar kurdamas video „Youtube“ kanale, tu turi galvoti, kodėl žmonės turėtų tau skirti savo laiką.
Andrius Baranauskas pirmiausia pataria rašyti ir kalbėti apie tai, ką išmanote, kas jums patiems yra nuoširdžiai įdomu. „Tarkim man būtų sunku kalbėti apie stilių ar automobilius, bet tikrai įdomu komunikacija, todėl šią temą ir liečiu dažniausiai. Antras dalykas – svarbu būti nuoširdiems, turi sakyti, ką galvoji. Trečias patarimas – praktinis. Rašyti žinutes ne privačiu režimu, o viešu, taip pasieksi daug didesnę auditoriją. Nes aš pats tik prieš porą metų tai atradau (juokiasi). Ilgą laiką rašiau tik draugų auditorijai. Galiausiai, rašydamas įrašą socialiniame tinkle ar kurdamas video „Youtube“ kanale, tu turi galvoti, kodėl žmonės turėtų tau skirti savo laiką. 5 Eur paaukojęs žmogus gali tą sumą uždirbti, o skyręs 5 min. tavo įrašo skaitymui to laiko nesusigrąžins. Ką tas žmogus gaus mainais? Kuo praturtės, ką išmoks, galbūt apie kažką susimąstys, o gal tiesiog gaus teigiamų emocijų. Jei gaus, dalinsis įrašu ir grįš vėl.“
Kaip antras darbo etatas
Kiek laiko socialiniams tinklams reikės skirti? Panašu, kad teks išvesti savo asmenį vidurkį, nes vieno atsakymo nėra.
„Ilgiausiai vieną įrašą rašyti užtruko dvi valandas, tai buvo ilgas įrašas su iliustracijomis, jį kelis kartus tikrinau, redagavau prieš skelbdamas. O paprastai įrašui parašyti skiriu pusvalandį ar dar mažiau laiko. Rašymas ilgą laiką buvo ir yra mano profesijos dalis, man tai patinka: savotiška meditacijos forma ir kartu – įgūdžių lavinimas“, – apie laiką, reguliariai praleidžiamą socialiniuose tinkluose pasakoja Andrius Baranauskas.
Tuo tarpu Dominykas pritaria idėjai, kad aktyvumas socialiniuose tinkluose reikalauja laiko, tik mano, kad to laiko reikia gerokai daugiau, bent jau pradžioje. „Kol nepagauni savo arkliuko, tai reikalauja viso tavo dėmesio, kūrybingumo ir daug drąsos. Juk dideli dalykai negimsta lengvai, bent jau iš mano patirties. Dažnais atvejais padeda gera komanda, kuri skatina ir siūlo idėjas. Labai padeda, kai matai žmones, kurie į tą pačią problemą žiūri iš skirtingų perspektyvų.“
Ar svarbu, kaip bendrausi su sekėjais?
Populiarumo sulaukia ir tie socialinių tinklų liūtai, kurie savo pasisakymais ar skandalais šokiruoja visuomenę, ir tie, kurie elgiasi taikiai, iš toli vengia konfliktų. Taigi, kuriuo keliu geriau eiti, siekiant populiarumo socialiniuose tinkluose?
Andrius Baranauskas mano, kad vieno atsakymo į šį klausimą, kaip bendrauti su sekėjais, jokiu būdu nėra: „Reikia orientuotis į tikslą, ko socialiniuose tinkluose įrašais besidalinantis asmuo siekia, daug kas priklauso ir nuo to žmogaus asmenybės.“ Anot Andriaus Baranausko, daug svarbiau – apskritai bendrauti su sekėjais, juk socialiniai tinklai – bendravimo priemonė: „Jei aš rašau įrašą, kaip asmuo, pradėjęs diskusiją kažkuriuo klausimu, turiu joje dalyvauti ir toliau. Lygiai taip pat manau, kad reikia reaguoti į klientų skundus, nes tai dovana įmonei, po kurios tu gali ištaisyti problemą, apie kurią gal net nebūtum sužinojęs. Žinoma, būna, kad diskusija socialiniuose tinkluose niekur neveda: kai joje dalyvauja asmenys, kurie įžeidinėja, keikiasi, ten jau negali diskutuoti.“
Dominykas Čečkauskas tikina, kad atsargios žinutės socialiniuose tinkluose tikrai nėra pagrindinis jo verslo populiarinimo variklis. „Keulė Rūkė“ tikslas ne laikai, o būti pelningu verslu, pakeliui griaunančiu nusistovėjusias beprasmiškas taisykles ir duodančiu platformą drąsioms ir kūrybingoms idėjoms bei jų kūrėjams. Nuo pat pradžių matėme, kad žmonės geriausiai reaguoja į drąsias žinutes. Patys sėkmingiausi projektai „Facebook“ buvo daromi iš asmeniško užsidegimo menu, politika, neteisybe, – apie sėkmingiausių žinučių variklį pasakoja Dominykas, pridurdamas, kad ne ką mažiau svarbu socialiniuose tinkluose išlikti nuosekliam, – Manau, kad žmonės labai neigiamai vertina, jei mato, kad tu pats nežiūri rimtai į savo puslapio turinį ar poziciją.“
Dominykas Čečkauskas
Jei dirbsi, gali laukti milijonai
„Iš socialinių tinklų galima uždirbti ir labai daug. Pavyzdžiui, mano verslo partneris Rokas prieš mėnesį paleido marketingo kampaniją socialiniuose tinkluose, kurį jo ir komandos start upui surinko 20 mln. dolerių investiciją. O apskritai, suma, kurią uždirbsi priklauso nuo išsikeltų tikslų, turinio kokybės, jo aktualumo auditorijai. Turinys yra svarbiau už tavo žinomumą ar įrašų tankį“, – pasakoja Dominykas.
Andrius Baranauskas irgi laikosi pozicijos, kad iš socialinių tinklų tikrai galima uždirbti ar net tapti turtingais: „Aišku, reikėtų diskutuoti, kas įeina į uždarbio sąvoką. Galbūt jūs norite gauti pavedimą į kažkokią sąskaitą už konkretų įrašą? O gal, mano atveju, įrašai socialiniuose tinkluose yra darbo dalis, o už darbą aš gaunu atlyginimą. Tam tikra prasme aš iš to uždirbu. Šalia to, tai puiki platforma kalbėti su žmonėmis, atskleisti savo žinias, talentus, kartu tai ir savotiška reklamos forma. Ir visai nesvarbu, kokį produktą norėsite parduoti. Ar intelektinį (pavyzdžiui, aktoriams, muzikantams svarbu, kad juos nuolat matytų), ar tapti ekspertu ir konsultuoti apie socialines medijas ir taip uždirbti. Ar konsultuoti aktualios srities klausimais (neabejoju, kad santechniko įrašai su praktiškais buitiniais patarimais ar rekomendacijomis, kokias priemones geriau pirkti, kad ir vamzdžiams valyti, tikrai garantuos jam populiarumą socialiniame tinkle bei užsakymų sąrašą mėnesiui į priekį). Kiekvienoje profesijoje yra daugybė būdų įdomiai pateikti, ką darai. Pavyzdžiui, paskutinįkart švarką pirkau iš žmogus, kuris apie savo siuvamus švarkus parašė „Facebook“ paskyroje, ir tuo švarku esu labai patenkintas.“
Kiek galima uždirbti iš socialinių tinklų? Ar yra keli paprasti triukai, kurie visada skatina populiarumą socialiniuose tinkluose, ar reikia išsigryninti originalų, savo paties kelią? Kokių dar naudų, ne tik kalbant apie finansus, atneša populiarumas socialiniuose tinkluose? Šiuos ir kitus klausimus tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2018“ jau vasario 9 dieną, 13 val., VERSLAS JAUNIEMS erdvėje, 2 salėje, aptars savo sričių lyderiai Dominykas Čečkauskas ir Andrius Baranauskas, dalydami praktiškai naudingus patarimus – nuo pirmųjų žingsnių socialiniuose tinkluose, iki to, kokiame sėkmės taške yra dabar.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...