- Malvina Baužytė, Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad neįvedus automobilių taršos mokesčio valstybei grėstų didelės finansinės sankcijos.
„Ateitis laukia finansiškai nekokia dėl galimų sankcijų. Mes turime pateikti ambicingą planą dėl CO2 emisijos mažinimo ir tų priemonių vis mažėja ir mažėja. Tai čia yra pirmas žingsnis. Tai, kas klaidina žmones sąmoningai ar nesąmoningai yra tai, kad tie, kurie turi automobilius šiandien, kad ir taršius, kuriems reikia važiuoti į sodą, darbą, iš miesto į miestą, ir socialiai remtini ir nepasiturintys gyventojai, jų tas mokestis nepalies šitame etape“, – po Vyriausybės posėdžio sakė S. Skvernelis.
Pasak premjero, tie, kurie nori įvežti į Lietuvą taršų automobilį, turi žinoti, kad už tai turės susimokėti.
„Mes turime ieškoti būdų, kad Lietuva nebūtų senų taršių automobilių importo šalis. Jeigu kas turi šalies viduje tokį automobilį ir nori jį parduoti, naujas šeimininkas, įsigydamas seną taršų automobilį, turi irgi įvertinti tai. Jeigu jis tokį pirks, tai jo valia, bet reikės tą taršos mokestį mokėti priklausomai nuo CO2 emisijos“, – teigė jis.
ELTA primena, kad spalio 3 d. Aplinkos ministerija skelbė parengusi Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuris numato mokestį už transporto priemonių (TP) keliamą taršą. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.
G. Paluckas: socialdemokratai tam nepritars
Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) vadovas Gintautas Paluckas sako, kad frakcijos nariai Seime valdančiųjų sumanymui įvesti vadinamąjį automobilių taršos mokestį nepritars.
„Tai, ką siūlo valdantieji, nėra joks taršos mokestis. Tikrasis taršos mokestis yra kuro akcizas: kuo didesnis variklio tūris, kuo daugiau kuro sudegini, tuo daugiau susimoki. „Valstiečių“ siūlymas – tai vienkartinis turto mokestis. Įsigijai, susimokėjai ir toliau teršk kiek nori, daugiau jau nemokėsi. Tam mes Seime nepritarsim“, – Eltai teigė G. Paluckas.
G. Palucko teigimu, valdančiųjų siūlomas mokestis taršos problemų nespręs ir smogs tiems, kurie pinigų naujesniems automobiliams neturi.
„Lietuva nesugrius, jei šis mokestis bus įvestas, bet pirmiausiai ir skausmingiausiai jis palies tuos, kurie neturi pinigų naujesniems automobiliams. Priminsiu, jog taršos mokestį per akcizą jie ir taip susimoka. Viešasis transportas yra vienintelė nepasiturinčiųjų alternatyva tam senam automobiliui, tačiau apie kokius nors rimtesnius pokyčius šioje srityje valdantieji tyli, kaip ir apie viešojo transporto klausimą kaimo vietovėse, kur alternatyvų privatiems automobiliams kol kas nėra“, – vertino G. Paluckas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Ką daryti, jei ne šeimos narys jums turi pervesti daugiau nei 2 500 eurų?
Artimiausias giminaitis – mama, tėtis, brolis, sesuo, dukra ar sūnus – per metus gali pervesti kokią tik nori sumą. Tačiau pinigų iš svetimo žmogaus be rimtesnio pagrindimo ir be mokesčių Lietuvos gyventojas per metus gali gauti ne ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...