Premjeras: tie, kurie jau turi taršius automobilius, mokesčio nemokės

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad neįvedus automobilių taršos mokesčio valstybei grėstų didelės finansinės sankcijos.

„Ateitis laukia finansiškai nekokia dėl galimų sankcijų. Mes turime pateikti ambicingą planą dėl CO2 emisijos mažinimo ir tų priemonių vis mažėja ir mažėja. Tai čia yra pirmas žingsnis. Tai, kas klaidina žmones sąmoningai ar nesąmoningai yra tai, kad tie, kurie turi automobilius šiandien, kad ir taršius, kuriems reikia važiuoti į sodą, darbą, iš miesto į miestą, ir socialiai remtini ir nepasiturintys gyventojai, jų tas mokestis nepalies šitame etape“, – po Vyriausybės posėdžio sakė S. Skvernelis.

Pasak premjero, tie, kurie nori įvežti į Lietuvą taršų automobilį, turi žinoti, kad už tai turės susimokėti.

„Mes turime ieškoti būdų, kad Lietuva nebūtų senų taršių automobilių importo šalis. Jeigu kas turi šalies viduje tokį automobilį ir nori jį parduoti, naujas šeimininkas, įsigydamas seną taršų automobilį, turi irgi įvertinti tai. Jeigu jis tokį pirks, tai jo valia, bet reikės tą taršos mokestį mokėti priklausomai nuo CO2 emisijos“, – teigė jis.

ELTA primena, kad spalio 3 d. Aplinkos ministerija skelbė parengusi Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuris numato mokestį už transporto priemonių (TP) keliamą taršą. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.

G. Paluckas: socialdemokratai tam nepritars

Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) vadovas Gintautas Paluckas sako, kad frakcijos nariai Seime valdančiųjų sumanymui įvesti vadinamąjį automobilių taršos mokestį nepritars.

„Tai, ką siūlo valdantieji, nėra joks taršos mokestis. Tikrasis taršos mokestis yra kuro akcizas: kuo didesnis variklio tūris, kuo daugiau kuro sudegini, tuo daugiau susimoki. „Valstiečių“ siūlymas – tai vienkartinis turto mokestis. Įsigijai, susimokėjai ir toliau teršk kiek nori, daugiau jau nemokėsi. Tam mes Seime nepritarsim“, – Eltai teigė G. Paluckas.

G. Palucko teigimu, valdančiųjų siūlomas mokestis taršos problemų nespręs ir smogs tiems, kurie pinigų naujesniems automobiliams neturi.

„Lietuva nesugrius, jei šis mokestis bus įvestas, bet pirmiausiai ir skausmingiausiai jis palies tuos, kurie neturi pinigų naujesniems automobiliams. Priminsiu, jog taršos mokestį per akcizą jie ir taip susimoka. Viešasis transportas yra vienintelė nepasiturinčiųjų alternatyva tam senam automobiliui, tačiau apie kokius nors rimtesnius pokyčius šioje srityje valdantieji tyli, kaip ir apie viešojo transporto klausimą kaimo vietovėse, kur alternatyvų privatiems automobiliams kol kas nėra“, – vertino G. Paluckas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

perskaitykit

perskaitykit  portretas
straipsnį: ,,Labiausiai aplinką teršia elektromobiliai!,,

Seip to seip

 Seip to seip portretas
Matau ponas asilu asilas esat. Gandriagalvis.

Zaliasis

Zaliasis portretas
Turi ir privalo VISI moketi tarsos mokesti , pagal co emisija! Visame pasaulyje sis mokestis yra,net putlandijoje.
VISI KOMENTARAI 22
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių