- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sunkiai karantino suvaržymus pergyvenę visuomeninio transporto vežėjai prakalbo apie nė kiek negerėjančią situaciją. Nuo pandemijos pradžios perpus sumažėję keleivių srautai neatsigauna, degalai brangsta, išlaidos didėja dvigubai. Atsitiesti esą padėtų branginami transporto bilietai, praneša LNK.
Brangs bilietai?
Bilietas iš Vilniaus į Rokiškį kainuoja 13 eurų, studentui – per 6 eurus, senjorui – 2,5 euro. Tik ar ilgai tokios kainos laikysis?
„Ne tik kuras šiuo laiku sujudino – ir darbo užmokestis vairuotojams yra sujudintas, ir atsarginės dalys brangsta, ir tepalai, visos eksploatacinės medžiagos“, – komentavo „Toks“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Teigiama, kad nuo pandemijos pradžios keleivių viešajame transporte sumažėjo perpus, ir iki šiol srautai negrįžo. O energetinės sąnaudos išaugo keliskart. Vežėjai sako, kad gali tekti branginti viešojo transporto bilietus.
„Galime garantuoti viena: kad jos šiemet nepigs. Šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime po mėnesio ar pusantro. Ieškome visokių resursų, kaip išvengti to dalyko, bet gyvenimas rodo kita“, – apgailestavo A. Indrašius.
Miestuose bilietų kainas tvirtina savivaldybių tarybos. Čia kol kas planų jas didinti nėra. Savivaldybės subsidijomis vežėjams amortizuoja padidėjusias sąnaudas.
„Mes kiekvienais metais prašome vis daugiau ir daugiau subsidijų. Subsidijų augimas – po 10–15 proc. Miesto biudžetai taip pat nėra begaliniai“, – sakė „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Galime garantuoti viena: šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime.
Tarpmiestinių maršrutų vežėjai sako, kad kainos turėtų didėti bent 50 proc. Tačiau pripažįsta, kad tai būtų laikinas pagerėjimas.
„Pabranginus bilietą, sumažėja keleivių srautas. Tada vėl įsiveli į tam tikrą karuselę“, – teigė M. Grigelis.
Gelbėjimo plano nėra
Ar pabrangęs bilietas sumažintų kelionių skaičių? Neabejojama, kad pabrangus autobusų bilietams norinčiųjų jais važiuoti dar sumažės.
O valdžia deklaruoja, kad Lietuvai sukant žaliuoju kursu, vis daugiau gyventojų rinksis švaresnes transporto priemones, o iš nuosavų automobilių persės į visuomeninį transportą.
„Turi būti sudarytas planas valstybės lygiu, kad viešajame transporte mes taikysime tokias lengvatas. Čia galima svarstyti įvairius variantus – ar žmonės visai bus atleisti nuo mokesčio, ar jis bus mažesnis“, – šnekėjo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Keleivių vežėjų gelbėjimo plano kol kas nėra. Seime bus svarstomos tik pavienės gelbėjimo priemonės.
„Padėti įsigyti žaliąjį transportą. Dabartiniu metu yra programos, bet jos veikia labai vangiai, yra biurokratinės. Artimiausiu metu komiteto posėdyje mes tai svarstysime“, – aiškino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Trečdaliu keleivių srautai sumenko ir geležinkeliuose, tačiau branginti geležinkelio bilieto dar nesvarstoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pradėta platinti ketvirtoji gynybos obligacijų emisija
Pirmadienį pradėta platinti ketvirtoji gynybos obligacijų emisija, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Svarbiausi 2025-ųjų darbai: „Via Baltica“, kelias Vilnius–Utena, laukiamas kelių fondas
2025 m. Lietuvoje planuojama tęsti svarbius kelių projektus – tarp jų paskutinės „Via Baltica“ atkarpos iki Lietuvos-Lenkijos sienos rekonstravimą, tolimesnį kelio Vilnius-Utena atnaujinimą, Rūdninkų poligono esančio kelio Pirčiupi...
-
Dėl vaiko išlaikymo išmokos – nepalankus siūlymas iš ministerijos4
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo nedidinti be vieno iš tėvų augančių vaikų išlaikymo išmokos lubų. Tokias išmokas moka Vaikų išlaikymo fondas, kai teismo sprendimu įsiskolinęs vienas iš tėvų ...
-
VST pradeda saugoti Lietuvos elektros sistemos valdymo ir duomenų centrą
Viešojo saugumo tarnyba (VST) pradeda saugoti „Litgrid“ Lietuvos elektros energetikos sistemos valdymo ir duomenų centrą bei Elektrėnų kompleksą. ...
-
Kalėdų Senelis įtiko ne visiems: atsakė, kaip elgtis su nepatikusiomis dovanomis3
Praūžus šventėms gyventojai skuba grąžinti neįtikusias dovanas. Vartotojų teisių gynėjai sako, kad pirmųjų užklausų sulaukė jau Kūčių vakarą. O štai bankų apklausos rodo, kad kiekvienais metais atsiranda vis daugiau tokių, kur...
-
Degalų pasiutpolkė tęsiasi: kas toliau14
Praėjusių metų pabaigoje Lietuvos degalų kainos, lyginant su kitomis Europos Sąjungos (ES) šalimis, sumažėjo – gruodžio 30 d. benzino vidutinė kaina nukrito 15,6 proc., dyzelino – 8,5 proc., skelbia Lietuvos energetikos agentūra (L...
-
LEA: gyventojai suskubo – per dieną sulaukta 2250 paraiškų paramai gauti4
Norintys pasikeisti taršius būsto šildymo katilus, Vidurio ir Vakarų Lietuvos rajono gyventojai per pirmąją kvietimo dieną pateikė beveik 2250 paraiškų paramai gauti, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Blaivių švenčių banga: perkamiausios prekės šiemet nustebino
Prekybininkai jau skaičiuoja Naujųjų išvakarių pardavimus. Ištuštėjo ne tik kiaušinių ar majonezo lentynos, pirkėjai glėbiais graibstė nealkoholinį vyną. Jo išpirkta kone dvigubai daugiau nei įprastai. ...
-
„Sodra“ primena: nuo metų pradžios teks mokėti didesnes PSD įmokas13
Padidėjus minimaliajai mėnesinei algai, nuo metų pradžios padidėjo ir privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokos, praneša „Sodra“. ...
-
Brangsta pašto paslaugos: ekspertams kyla klausimų5
Brangsta pašto paslaugos. Siuntos vidutiniškai 90 centų, o atvirlaiškiai – 50 centų. Kelti tarifus Lietuvos paštą verčia didėjančios išlaidos. Laiškininkams kyla atlyginimai, brangiau išlaikyti trans...