- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sunkiai karantino suvaržymus pergyvenę visuomeninio transporto vežėjai prakalbo apie nė kiek negerėjančią situaciją. Nuo pandemijos pradžios perpus sumažėję keleivių srautai neatsigauna, degalai brangsta, išlaidos didėja dvigubai. Atsitiesti esą padėtų branginami transporto bilietai, praneša LNK.
Brangs bilietai?
Bilietas iš Vilniaus į Rokiškį kainuoja 13 eurų, studentui – per 6 eurus, senjorui – 2,5 euro. Tik ar ilgai tokios kainos laikysis?
„Ne tik kuras šiuo laiku sujudino – ir darbo užmokestis vairuotojams yra sujudintas, ir atsarginės dalys brangsta, ir tepalai, visos eksploatacinės medžiagos“, – komentavo „Toks“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Teigiama, kad nuo pandemijos pradžios keleivių viešajame transporte sumažėjo perpus, ir iki šiol srautai negrįžo. O energetinės sąnaudos išaugo keliskart. Vežėjai sako, kad gali tekti branginti viešojo transporto bilietus.
„Galime garantuoti viena: kad jos šiemet nepigs. Šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime po mėnesio ar pusantro. Ieškome visokių resursų, kaip išvengti to dalyko, bet gyvenimas rodo kita“, – apgailestavo A. Indrašius.
Miestuose bilietų kainas tvirtina savivaldybių tarybos. Čia kol kas planų jas didinti nėra. Savivaldybės subsidijomis vežėjams amortizuoja padidėjusias sąnaudas.
„Mes kiekvienais metais prašome vis daugiau ir daugiau subsidijų. Subsidijų augimas – po 10–15 proc. Miesto biudžetai taip pat nėra begaliniai“, – sakė „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Galime garantuoti viena: šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime.
Tarpmiestinių maršrutų vežėjai sako, kad kainos turėtų didėti bent 50 proc. Tačiau pripažįsta, kad tai būtų laikinas pagerėjimas.
„Pabranginus bilietą, sumažėja keleivių srautas. Tada vėl įsiveli į tam tikrą karuselę“, – teigė M. Grigelis.
Gelbėjimo plano nėra
Ar pabrangęs bilietas sumažintų kelionių skaičių? Neabejojama, kad pabrangus autobusų bilietams norinčiųjų jais važiuoti dar sumažės.
O valdžia deklaruoja, kad Lietuvai sukant žaliuoju kursu, vis daugiau gyventojų rinksis švaresnes transporto priemones, o iš nuosavų automobilių persės į visuomeninį transportą.
„Turi būti sudarytas planas valstybės lygiu, kad viešajame transporte mes taikysime tokias lengvatas. Čia galima svarstyti įvairius variantus – ar žmonės visai bus atleisti nuo mokesčio, ar jis bus mažesnis“, – šnekėjo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Keleivių vežėjų gelbėjimo plano kol kas nėra. Seime bus svarstomos tik pavienės gelbėjimo priemonės.
„Padėti įsigyti žaliąjį transportą. Dabartiniu metu yra programos, bet jos veikia labai vangiai, yra biurokratinės. Artimiausiu metu komiteto posėdyje mes tai svarstysime“, – aiškino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Trečdaliu keleivių srautai sumenko ir geležinkeliuose, tačiau branginti geležinkelio bilieto dar nesvarstoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rusai apeina ribojimus ir atvyksta į Lietuvą: situacija gali pasikeisti jau rudenį
Pasak valdžios, vienintelis būdas tai stabdyti – bendras Europos sąjungos susitarimas, kuris gali būti svarstomas jau šį rudenį, praneša LNK. ...
-
Kaliningrado tranzito istorija: situacija dėl mokėjimų išlieka neaiški1
Lietuvoje šią savaitę vėl paaštrėjo klausimas dėl prekių gabenimo tranzitu į Kaliningradą. Šį kartą kilo klausimas dėl galimybės Rusijai atsiskaityti už Kaliningrado tranzito paslaugas. ...
-
Teisininkas: šitam UAB‘ui bandymas sėsti prie žaidimų stalo greičiausiai pasibaigs bankrotu30
Nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas energija“ paskelbus apie fiksuotų kainų planų naikinimą, situaciją per sutarčių aiškinimo prizmę pakomentavo teisininkas Tomas Chochrin. ...
-
Voveraičių verslą trikdo infliacija, sankcijos Rusijai ir Baltarusijai
Grybų perdirbėjų veiklą Lietuvoje šiemet sutrikdė ne tik infliacija, bet ir pašliję santykiai su Rusija ir Baltarusija. Perdirbėjai sako, kad rusiškų ir baltarusiškų voveraičių įsigijimai vyksta, tačiau lėtai, nes stri...
-
Atnaujinant skrydžių oro balionais tvarką, baiminamasi: Vilniuje gali žlugti oreivystė?1
Valstybės valdomai skrydžių valdymo bendrovei „Oro navigacija“ rengiantis atnaujinti skrydžių oro balionais Vilniuje tvarką, oreiviai kritikuoja pakeitimus ir baiminasi oreivystės sostinėje žlugimo. ...
-
Palangos meras – apie kurorto kainas: J. Basanavičiaus gatvėje galite papietauti ir už 6 eurus!23
Palangos meras Šarūnas Vaitkus mano, kad pasipiktinimo bangos dėl kainų Palangoje – perdėtos ir kenkia Lietuvos turizmo sektoriui. Pasak jo, J. Basanavičiaus gatvėje papietauti galima ir už kelis eurus. ...
-
Lietuvos energetikos agentūra: pastarąją savaitę Lietuvoje elektros kaina augo 20 proc.8
Pastarąją savaitę Lietuvoje elektros kaina augo 20 proc., dujų kainos taip pat toliau išliko aukštos, pastebi Lietuvos energetikos agentūros (LEA) specialistai. ...
-
„Lifosa“ po keturių mėnesių pertraukos savaitgalį atnaujins veiklą
Europos Sąjungos sankcijų Rusijai suvaržyta ir laikinojo administratoriaus prižiūrima Kėdainių fosforo trąšų gamykla „Lifosa“ veiklą atnaujins sekmadienį, o pirmadienį bus pradėta trąšų gamyba. ...
-
Tarp restoranų įsisuka bankrotai: kas laukia rudenį?15
Šiemet Lietuvoje per pirmąjį pusmetį jau bankrutavo daugiau restoranų nei pernai per visus metus – rinkoje šiemet nebėra jau 66 maitinimo įstaigų. Kokios to priežastys, kaip jas suvaldyti ir kas laukia rudenį, kai prisidės brangst...
-
Siaurukas nuo šiol siūlys ir maudynes pirtyje bei kubile ant bėgių3
Penktadienį Anykščiuose visuomenei pristatytas Siauruko traukinio vagonas su pirtele, pranešė Susisiekimo ministerija. ...